Toon posts:

Misselijk worden van een shooter.

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word tijdens het spelen (10 min) van Jedi Knight 2 ontzettend misselijk ;(. Vroeger had ik dat ook al met Doom. Maar ik kan wel uren lang counterstrike spelen zonder dat ik ergens last van krijg. Weet iemand waardoor het komt?

Verwijderd

Geen idee, nog nooit last van gehad :?
Misschien door de kleuren, felheid?

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

hmm ook nooit last van gehad ?? :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:43
Hmm vaag et kan ook aan refresh rates liggen als ik op 60 hx in windows werk krijg ik kop pijn maybe in spel ook zo maar dan met die kleuren nog ander effect?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het liggen aan de level design? De mappen in CS zijn veelal open, maar die andere spellen hebben allemaal gangenstelsels?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

Phydomir

Dennis

Ik weet wel dat ik koppijn krijg van een te lage framerate.. misschien heeft het iets met elkaar te maken...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

Op zondag 26 mei 2002 22:20 schreef Sneeuwbal het volgende:
Ik word tijdens het spelen (10 min) van Jedi Knight 2 ontzettend misselijk ;(. Vroeger had ik dat ook al met Doom. Maar ik kan wel uren lang counterstrike spelen zonder dat ik ergens last van krijg. Weet iemand waardoor het komt?
ik heb er ook erg veel last van in jedi knight
andere games absoluut weer niet
denk dat het komt omdat er veel grijs wordt gebruikt
das niet de meest optimale kleur voor de ogen

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ja bij cs en bij quake heb ik er geen last van, maar vroeger bij doom wel ontzettend.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik wordt ei'k alleen van halflife misselijk :r (stom spel trouwens - niet de mods natuurlijk ;))

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
[topic=281064/1/999]
[topic=175420/1/999]

O-)

Steam

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:28 schreef Sneeuwbal het volgende:
Kan het liggen aan de level design? De mappen in CS zijn veelal open, maar die andere spellen hebben allemaal gangenstelsels?
Heb je dat bij andere soortgelijke games ook? Het zou best aan het level-design kunnen liggen jah. Ik heb er persoonlijk ook wel eens gevoelig voor. :)

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 21:13

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

uhh Hz ?
Zet zo hoog mogelijk :P

System specs

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
nope, gelukkig nooit last van, of van gehad :)

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb het eigenlijk met alle spelen die draaien op de Quake 3 engine. Errug vaag, want de engine is alles behalve misselijkmakend. Zal inderdaad aan de FPS liggen.
Hz instellingen ga ik inderdaad ff checken.
Was een goeie tip.

Maar nu eerst :Z

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
Dit klinkt toch zo bekend bij mij in de oren.
JK2 heb ik niet maar een spel zoals doom/ wolfenstein (om nog een klassieker te noemen) had ik er ook veel last van (het is wel een andere misselijkheid dat misselijk zijn van eten :P )
Bij open veld heb ik daar integen er ook geen last van.
ZO als bij UT bij een open veld multiplayer spel geen last en eentje die vol is wel.
Met goldeneye (n64) had ik het daar in tegen minder last van ( -> afstand van beeldscherm (lees tv maar je snapt hem wel) misschien de oorzaak :? ).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:30 schreef klaasbram het volgende:
Dit klinkt toch zo bekend bij mij in de oren.
JK2 heb ik niet maar een spel zoals doom/ wolfenstein (om nog een klassieker te noemen) had ik er ook veel last van (het is wel een andere misselijkheid dat misselijk zijn van eten :P )
2 spellen waar ik soms de misselijkheid ook al voelde opkomen na een poosje (Catacomb ook, of hoe het ook heette :P ). Tegenwoordig trouwens nog maar gelukkig sporadisch last van. Echt wel irritant. Maar jah.... weinig aan te doen he. :)

Verwijderd

op school deden we een keertje UT op de beamer..
alles begon te draaien enz dus daar voelde ik wel wat van :{

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:41

Basszje

Reisvaap!]

Op zondag 26 mei 2002 23:51 schreef Clyde het volgende:

[..]

2 spellen waar ik soms de misselijkheid ook al voelde opkomen na een poosje (Catacomb ook, of hoe het ook heette :P ). Tegenwoordig trouwens nog maar gelukkig sporadisch last van. Echt wel irritant. Maar jah.... weinig aan te doen he. :)
Catacomb Abyss :)

Ach ja ik ben geen medicus maar als je het aan mij vraagt is het gewoon een reactie op knipperde beelden.

En je zal best wel voor de ene engine wat gevoeliger zijn dan voor de andere denk ik :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 17:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ja stom is dat.. heb ik ook met JK2, terwijl ik uren achtereen RTCW kan spelen :? Quake 3 en UT zijn ook geen probleem.. terwijl ik met Soldier of Fortune weer wel kotsmisselijk werd.. denk dat het ook met de kleuren te maken heeft, aan de hoogte van de fps ligt het bij mij iig niet

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12

St@m

@ Your Service

Ik werd gister dus echt wel ff misselijk toen ik sof2 aan het spelen was en ik iemand helemaal de tering in schoot, maar ik weet dat dat niet word bedoeld (en ja ik ben een mietje :P ) maar wanneer ik een te lage fps heb dan wil ik nog wel eens koppijn krijgen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Ik heb nog nooit ergens last van gehad. Dus zou ik niet weten wat er aan de hand is. Misschien dat ff een stukje lopen helpt?? (bij mij bij lange LAN's iig wel!)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Alleen last van bij Wolfenstein 3d :) (misschien nu ook niet meer... maar vroeger wel :P)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
Screen bobbing kan ook een oorzaak zijn. Je ziet het beeld heen en weer gaan op het scherm, maar je evenwichtsorgaan voelt niets. Dat kan zorgen voor misselijkheid.

Verwijderd

Ik denk dat het een combinatie van bovenstaande is. Misschien kan je proberen screen bobbing uit te zetten zoals in Unreal.
Probeer verder de Frame Rate zover mogelijk op te schroeven door in een lagere resolutie te spelen en het detail niveau naar beneden te schroeven.

Kijk verder op wat voor frequentie je speelt. 60Hz is niet aan te raden als je snel :r wordt.

Verder is spelen in een donkere kamer met het geluid op 40 wel gaaf, maar niet bevorderlijk voor de innerlijke gevoelens. Probeer met wat meer licht te spelen, ook moet je misschien je alpha wat opkrikken.

Wat meer afstand nemen van je beeldbuis wil ook wel eens werken.

:r worden van een shooter is een bekend probleem. Ik neem aan dat er op het internet veel te vinden is over het reduceren van dit gevoel.

/EDIT foutje

• kamerplant
  • Niet online
Te lage aantal fps,
Te weinig Hz,
Veel grijze kleuren,
Of je kan het gewoon niet, zodat alles maar gewoon wat voor je draaid.. nofi, maar dat zou best goed kunnen. :o

🌞🍃

Verwijderd

wow w00t ... ik dacht dat ik de enige was die dat had...

ik heb altijd aangenomen dat de 3d engine niet helemaal 100% klopte ... dus dat mijn hersenen in de war raakte omdat een deur niet natuurgetrouw wegdraaide

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Goh, daar heb ik nog nooit last van gehad...

Specs

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
Op maandag 27 mei 2002 11:47 schreef Masterdam het volgende:
Goh, daar heb ik nog nooit last van gehad...
Nou wees blij. Ik ook niet gelukkig. Ik heb alleen wel eens koppijn, maar dat komt gewoon door te lang naar het scherm te turen. Daar is niks bijzonders aan :)

• Masterdam
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op maandag 27 mei 2002 12:09 schreef Devil N het volgende:

[..]

Nou wees blij. Ik ook niet gelukkig. Ik heb alleen wel eens koppijn, maar dat komt gewoon door te lang naar het scherm te turen. Daar is niks bijzonders aan :)
Dat heb ik ook wel 's, maar dat komt voor een deel vaak ook door te weinig slaap

Specs

Verwijderd

Van Q3 word ik ook kotsmisselijk, maar bij UT heb ik nergens last van. :?

• 3steps667
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

Op maandag 27 mei 2002 09:41 schreef IndigoDelFuego het volgende:
Ik heb nog nooit ergens last van gehad. Dus zou ik niet weten wat er aan de hand is. Misschien dat ff een stukje lopen helpt?? (bij mij bij lange LAN's iig wel!)
Je spreekt jezelf tegen: je hebt nooit ergens last van, maar een stukje lopen helpt wel bij jou. Waartegen helpt dat dan?

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
CounterStrike is wat minder intensief. Daarbij heb je niet zoveel actie, vooral lopen en wachten in het spel.
Ik kan zelf ook niet zolang UT spelen ofzow, simpelweg omdat het heel intensief is, je zit constant in de actie.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er doorgaans niet zoveel last van. Alleen als ik in Doom met "no clipping" door een level met grote hoogteverschillen loop krijg ik wel een beetje raar gevoel in mijn buik.

• Xavier
  • Niet online
Ik had hier vroeger vlink last van!
Na 10 minuten wolfensteijn 3d gespeeld te hebben. moest ik echt ff buiten wat frisse lucht halen.

Ik heb wolfensteijn dus ook nooit uit gespeeld.
Met UT, CS en Q3A heb ik het niet.

Speel elke dag Q3A gaat lekker snel en heb nergens last van.

Alleen laatst had ik er last van weet niet welk spel het was.

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ik krijg koppijn van die felle licht van die sabre :P

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
Heb het alleen met Wolfenstein, SoF1 en met een of ander lomp oud spelletje gebaseerd op de quake 1 engine. Hoewel ik quake 1 gewoon de hele dag kan spelen... :?

Steam

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:21

steveman

Comfortabel ten onder

Op m'n heeele ouwe bak had ik dat ook met descent, en idd vooral ook met wolfenstein 3d, om gek van te worden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• V i P
  • Laatst online: 05-12-2025
Op maandag 27 mei 2002 11:41 schreef nlchandler het volgende:
wow w00t ... ik dacht dat ik de enige was die dat had...

ik heb altijd aangenomen dat de 3d engine niet helemaal 100% klopte ... dus dat mijn hersenen in de war raakte omdat een deur niet natuurgetrouw wegdraaide
'k Vind dit wel een goeie. Ik speel zelf vaak UT en daarbij heb ik nooit ergens last van, terwijl ik van bijvoorbeeld Q3 weleens koppijn krijg.
Volgens mij heeft het dus ook wel met de 3D engine van het spel te maken. Misschien dat het perspectief in bijvoorbeeld de Q3 engine niet helemaal klopt, waardoor je hersens in de war raken :?

Verwijderd

Ik word ook altijd ziek van shooters. Daarom speel ik ook Flight Simulator.. :p Das veel boeiender...

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Heb ik ook gehad met Jedi 2.
Gewoon minder snel om je heen strafen, en dan gaat het wel goed. ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Ik heb er ook last van gehad met Doom en Wolvenstein, maar dat komt omdat:

op het scherm beweeg je, achter je stoel niet, je hersenen denken dus dat je beweegt terwijl je stil zit. Hier word je dus misselijk van. En dat je het niet bij alle spellen hebt ligt er gewoon aan of je hersenen denken dat het echt is.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik wordt ook misselijk van Jedi Knight 2, wat een Kl$t# spel. ;)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Ik heb zoiets slechts 1 keer gehad met Mortal Kombat 1 voor de SNES. Daarna nooit meer voorgekomen. Volgens mij ligt het toch aan de felheid van het scherm.

Verwijderd

Heb het altijd gehad met Duke Nukem 3D, was behoorlijk vervelend.

Verwijderd

na een tijdje unreale of een ander spel

krijg ik ook hoofdpijn en heel erg warm, lijkt net of ik gaar wordt.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:38
Ik werd ook misselijk bij Wolfenstein 3D, heel raar, bij andere spellen dus niet.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
tsja, daar heb ik ook wel es last van, maar ik heb dan ook epilepsie. Maar goed boeiend. En mijn herzen etc... staan wel goed :P LoL

..::System Specs::..

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 20:14

Sponge

Serious Game Developer

Toen ik UT voor het eerst speelde, speelde ik zo actief dat ik constant een bloedneus kreeg (serieus), nu nooit meer last van.. wel vaag, maar ik was toen ook net verkouden geweest.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 14:19 schreef 3steps het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen: je hebt nooit ergens last van, maar een stukje lopen helpt wel bij jou. Waartegen helpt dat dan?
Weet ik veel, ik heb nerges last van, ik geef alleen een gezonde tip :D !!

Verwijderd

mizgien schijnt de zon als je gamed? want dan heb ik ook wel 's koppijn en zo :? :o

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 19:29 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Toen ik UT voor het eerst speelde, speelde ik zo actief dat ik constant een bloedneus kreeg (serieus), nu nooit meer last van.. wel vaag, maar ik was toen ook net verkouden geweest.
ROFL! Dat meen je niet. :D
Dat is wel ERG realistisch. >:)

nee, mijn eerste keer UT was toch anders.. Ik was doods, bang en schrok enorm als er ineenkeer een mannetje op m'n scherm kwam..
Vandaar dat het spel een half jaar toen weer in de doos ging, en pas daarna weer heb gespeeld. :D

Maar hoofdpijn gelukkig niet, maar dat is ook logisch als je het niet zo lang speelt, en later went dat wel. ;)

🌞🍃

Verwijderd

ik word misselijk van wolfenstein 3d... :r , vooral als ik zelf niet speel, :r :r
Pagina: 1