Toon posts:

[LED] Harddisk ledje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ja sorry weer een nieuwe draad maar die andere is net dichtgeknald...

Ik heb het volgende niet kunnen vinden in een faq, dus vandaar deze post...

Ik wil het LEDje van mijn PC (voor stroom=aan en HDD=busy vervangen...)

Nu is het groen=stroom, niet busy
orangje=busy

ik wil er blauw/geel van maken of zo...
ik heb dus net mijn kast liggen slopen, en kwam tot de ontdekking dat het EEN lampje is... met twee draadjes er naar toe (wit/groen)... Ehm... Hoe werkt dat als ik dat wil vervangen? Ik bedoel dus nu die TWEE kleuren, een LED...

Ik snap het niet...

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05
Is onmogelijk wat je nu zegt ?

Oke .. niet dus :), maar het lijkt me beetje weird, dat je die ook gewoon op je mobo aan kan sluiten :?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

Felyrion

goodgoan!

dat is een led die van polariteit kan wisselen, richting van stroom bepaald dan de kleur

bedoel je dat?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:08 schreef Falcon het volgende:
dat is een led die van polariteit kan wisselen, richting van stroom bepaald dan de kleur

bedoel je dat?
hmm... klinkt logisch voor zo'n dom iemand als mij...
hij zit overigens GOED vastgeplakt tussen 4 klemmetjes... Waarmee ken ik dat los krijgen? (lijm)
Enne, die twee-polariteit dingetjes... heb je die in veel kleurtjes of zo?

Thanks

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
dat noemen we nou een dual-color led..

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Op zondag 26 mei 2002 22:10 schreef hypernatic het volgende:

[..]

hmm... klinkt logisch voor zo'n dom iemand als mij...
hij zit overigens GOED vastgeplakt tussen 4 klemmetjes... Waarmee ken ik dat los krijgen? (lijm)
Enne, die twee-polariteit dingetjes... heb je die in veel kleurtjes of zo?

Thanks
die lijm moet je gewoon heel voorzichtig lospeuteren, en hopen dat het goed gaat ;)

en ja, ze zijn er in diverse kleuren.
alleen, vraagje: hoe wil je dat aan je moederbord maken, want die geeft waarschijnlijk alleen maar stroom in 1 richting

het werkt zo:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/183/MX/183652M2.JPG

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 15:13
Op zondag 26 mei 2002 22:11 schreef insan1ty het volgende:
Idd, en die kan je in principe vervangen door twee anders gekleurde LEDs als je ze tegenovergesteld (maar wel parallel) aan de draadjes verbindt.
Dan kun je elke kleur nemen die je wilt.
edit:
f*ck te laat :P

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:11 schreef insan1ty het volgende:
IK wou net zeggen :D

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/187/G1/187496G1.JPG

:Y)

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Op zondag 26 mei 2002 22:16 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

IK wou net zeggen :D

[afbeelding]

:Y)
ja, ok, maar dit is een dual-led met 3 pootjes, deze werkt als een gewone led, maar er zit maar 1 min op, de andere 2 pootjes zijn de plus, en het hangt ervan af welke je aansluit, welke kleur het geeft.

Verwijderd

Topicstarter
ehh ik zie geen pinnetjes (pootjes)....

alleen maar twee draadjes een een groen "bolletje"...

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Op zondag 26 mei 2002 22:24 schreef hypernatic het volgende:
ehh ik zie geen pinnetjes (pootjes)....

alleen maar twee draadjes een een groen "bolletje"...
ja, die draadjes zitten aan die pootjes (misschien kort afgeknipt ofzo) 1 draadje is de plus, en 1 draadje de min

maar kun je nog 1 keer uitleggen wat je nu precies van plan bent, het is me nog niet helemaal duidelijk

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:27 schreef Falcon het volgende:

[..]

ja, die draadjes zitten aan die pootjes (misschien kort afgeknipt ofzo) 1 draadje is de plus, en 1 draadje de min

maar kun je nog 1 keer uitleggen wat je nu precies van plan bent, het is me nog niet helemaal duidelijk
nou... ik wil ipv de kleur groen dus blauw, en ipv orangje, geel.... snap je?

• internetinfo
  • Laatst online: 19:29
kan je niet gewoon twee ledjes erin proppen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:54 schreef internetinfo het volgende:
kan je niet gewoon twee ledjes erin proppen?
neej er is maar 1 gaatje...

• internetinfo
  • Laatst online: 19:29
ben jij nou een tweaker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:59 schreef internetinfo het volgende:
ben jij nou een tweaker ;)
neej dus
hahaha :P

neej ik wil mijn PC niet verneuken...

Verwijderd

Topicstarter
oeps... foutje

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 26 mei 2002 23:16 schreef hypernatic het volgende:
oeps... foutje
ehm.... :?

Ben je niet bang dat je dat ook gaat zeggen na je aanpassing? :+

hoewel sommige personen je verhaal schijnbaar wel begrijpen, snap ik er geen zak van.
Ik begrijp dat je ze wil vervangen, maar wat ze moeten gaan doen is mij een raadsel...

Verwijderd

Topicstarter
nou...

gewoon.. wat ze nu ook doen

groen is idle
oranje is busy

je weet wel... je PC ledje

ik wil alleen de kleuren veranderen

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
andere mogelijkheid is het led signaal van je hd kabel af te tappen ... zo kan je per hd een led steken .........

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ga naar een elektronikazaak (bv. Radio Velt in Bussum, weet niet of dat in je buurt zit was te lui om in je profiel te kijken :7) of kijk in de Conrad (http://www.conrad.nl). Zoek een LEDje dat aan jouw specs voldoet: een 2 kleuren LED met 2 pootjes, die dus van kleur kan wisselen door de polariteit te inverteren (in NL: plus en min om te draaien).

Heb je een LED gevonden, dan knip je de huidige van je draadje af, pakt een soldeerbout of chartert iemand die zo een ding heeft en soldeer het nieuwe LEDje eraan...wel ff letten op de polariteit, doe je 'm verkeerd om dan zitten je kleuren net andersom dan bedoeld >:)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op maandag 27 mei 2002 00:20 schreef Petzl het volgende:
andere mogelijkheid is het led signaal van je hd kabel af te tappen ... zo kan je per hd een led steken .........
Gaat IMHO niet werken, volgens mij geeft dat hetzelfde resultaat als je HD LED die al voor in je kast zit...

Ik weet iig zeker dat van schijven die op dezelfde controller zitten (dus je master & slave) de LEDjes tegelijk oplichten.
Weet niet zeker of dit ook het geval is tussen je primary en secondary controller.
Bovendien ben ik geen fan van draadjes aan je HD solderen :+

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

gewoon een 2kleuren led die van Anode naar Katode Groen is en andersom oranje die zijn er zeker weten met 2 pootjes... heb er zelf ook een paar... in andere kleuren zijn ze er wel maar die zijn best duur bij conrad betaal je voor een led blauw/rood 5mm 2 pootjes dus ongeveer €10

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel milimeter is zo'n ledje? 3?
je weet wel, zo'n pc ledje...

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
hypernatic kun je die hd/activity led eens onder een scanner leggen of er een foto van maken?

* NoTo wil dat wel eens zien , een 2 polige dual colour led

dude... wait... what...

• Jheronymus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 20:33

Jheronymus

Bavaria Bier consumer

Dit is wel een leuke discussie, ik wist helemaal niet dat er ook dual colors waren met blauw er in :). Maar waarom wil je zo persee maar een lampje (lastig, duur en je krijgt niet de hele tijd alle informatie) Als echte Tweaker wil je
toch zoveel mogelijk lampjes...:?

Bier drinken is een van mijn grootste hobbies. s'avonds een vent, s'morgens absent !!!<P>http://specs.tweak.to/3670

• Maverick
  • Laatst online: 16:29
Op maandag 27 mei 2002 01:18 schreef NoTo het volgende:
hypernatic kun je die hd/activity led eens onder een scanner leggen of er een foto van maken?

* NoTo wil dat wel eens zien , een 2 polige dual colour led
bestaan gewoon hoor, heel simpel met diodes :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

daar had ik nou nog nooit van gehoord een dual color led met 2 aansluitingen lijkt me wel wreedd

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Misschien nog een leuke creatieve oplossing om gewoon 2 losse leds te pakken, en die door een stukje plexiglas te laten schijnen? Dan lijkt het aan de buitenkant van je case toch maar 1 lichtpuntje..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik begin zo'n idee te krijgen dat je voor deze situatie toch echt meer nodig hebt dan een 2-kleurige led; ik denk dat je een kleine logische schakeling nodig hebt met 2 transistors.... (en een voorschakelweerstandje)

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 11:54 schreef wfvn het volgende:
Ik begin zo'n idee te krijgen dat je voor deze situatie toch echt meer nodig hebt dan een 2-kleurige led; ik denk dat je een kleine logische schakeling nodig hebt met 2 transistors.... (en een voorschakelweerstandje)
Da's dus een beetje overkill. Zijn moederbord zorgt zelf voor de juiste polariteit op het ledje. Twee verschillende leds antiparallel (+ aan - en andersom) voldoen al.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 27 mei 2002 12:00 schreef cynical het volgende:
Da's dus een beetje overkill. Zijn moederbord zorgt zelf voor de juiste polariteit op het ledje. Twee verschillende leds antiparallel (+ aan - en andersom) voldoen al.
Ehm... ja maar:
Op zondag 26 mei 2002 22:14 schreef Falcon het volgende:
alleen, vraagje: hoe wil je dat aan je moederbord maken, want die geeft waarschijnlijk alleen maar stroom in 1 richting
dus zal het ene ledje netjes aangeven als er activiteit is, maar de andere niet als er geen activiteit is.... en dat is dus niet wat het doel is voor zover ik de topicstarter begrijp....

Dus zal het -geenactiviteitledje- geen signaal krijgen als er geen activiteit is. Maar dat ledje moet dus WEL signaal hebben als er geen activiteit is...
Dus zat ik te denken aan logica....

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19
Op zondag 26 mei 2002 22:14 schreef Falcon het volgende:
alleen, vraagje: hoe wil je dat aan je moederbord maken, want die geeft waarschijnlijk alleen maar stroom in 1 richting.
Fout, dat het bij de topicstarter werkt komt omdat het dual color LEDje verbonden is met een 3 aderig snoertje en dito stekkertje. Dus misschien is er een kant- en klare oplossing met blauw en geel te koop inclusief 3- aderig stekkertje.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 27 mei 2002 12:33 schreef Japie_17 het volgende:

[..]

Fout, dat het bij de topicstarter werkt komt omdat het dual color LEDje verbonden is met een 3 aderig snoertje en dito stekkertje. Dus misschien is er een kant- en klare oplossing met blauw en geel te koop inclusief 3- aderig stekkertje.
Ow... da's nieuw voor mij dat dat bestaat en ik heb er in dit topic overheen gelezen....
Dat verandert natuurlijk zeer veel.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ik begreep ook dat er maar 2 draadjes naar de led toe liepen. Als het er 3 zijn is het idd heel erg makkelijk.
Dan verbind je de min met het min pootje van de led, de plus van de hd-activiteit aan de ene pluspool, en de andere aan de andere pluspool.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
jah maar blauw/gele dual color's bestaan helaas niet.
[of zijn niet te betalen]

Verwijderd

Topicstarter
demm

de electroboer had geen blauw/geel ledje

BALE!!

ik wil mijn PC wat opvrolijken... HOE? :P

Ik zag van die koele plaatjes van allerlei kixxe kasten, maar ja... waar haal ik dat allemaal? :S

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

220 volt op je mobo? :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1