[Access97] variabelen reset bij veranderen module

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik heb een vaag probleem:
Ik heb een Access 97 database, waarin vanuit code dynamisch formulieren gemaakt worden. Zolang ik alleen controls in de formulieren zet (vanuit code dus!) is er niets aan de hand. Laat ik de code ook nog de onderliggende module aanpassen (om de zojuist toegevoegde controls nog wat te laten doen ook...) dan ben ik op het moment dat ik mij zojuist gemaakte form sluit en opsla, alle variablen in de lopende code kwijt! :?

Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
Dim i as integer
i=1
<open form in design mode>
<rommel wat aan de module van het form>
<sla het formulier op>
debug.print i

Bovenstaande levert 0 op in plaats van 1. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen zonder dat ik mijn variablen moet gaan opslaan in een tabel of een file (dat kan ivm met security niet)?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

het kan niet anders dan dat je i gebruikt .. (en dattie dan dus 0 wordt)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heel vaag probleem. Misschien de waarde van i ff controleren terwijl die module wordt aangepast, kijken wanneer 'ie eruit klapt.

Uit nieuwschierigheid: waarom een form bouwen met code? Ben je een eigen wizard aan het maken of een hele dynamische database? Is dat geen ontzettend naar werk om het een beetje mooi gelayout te krijgen?

Succes ermee!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Na nog veel zoeken, proberen, mailen met andere mensen met hetzelfde probleem is er maar één conclusie mogelijk: het kan gewoon niet. :'(
Ik beschouw dit als een bug in Access. Immers: waarom zou je de mogelijkheden ter beschikking stellen om code te veranderen (vanuit andere code), maar zodra je dat doet de lopende code in feite stoppen?:?

Anycase, ik heb een workaround gemaakt waarbij het form niet elke keer on-the-fly opnieuw gemaakt wordt.

Wat ik er mee wilde was het volgende: ik heb een database gemaakt die een serie 'topics' bevat die voor personen 'gescored' moet kunnen worden. De lijst met topics kan echter veranderen (net als het relatieve gewicht ervan). Ik heb dus iets gemaakt dat zelf een form kan genereren waar je netjes alle topics krijgt met checkboxen om ze te scoren. Ziet er erg netjes uit, en zo ingewikkeld is het niet om dat netjes te maken.

Overigens: de waardes van variabelen verdwenen op het moment van het sluiten van het form dat ik aan het bewerken was. Het vreemd is dat dit niet nodig is! Zet maar eens een breakpoint in je code, en verander je code als hij het breakpoint tegenkomt. Sla op, en druk op F8. Je veranderde(!) code gaat verder, en je hebt al je variabelen nog! :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant