Topics worden hier veel te snel geclosed

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
Er word vaak naar de search verwezen maar als ik daar dus kijk vind je alleen maar topics waarbij ook naar search word gewezen. Het antwoord op de wat simpelere vragen waar wat minder ervaren users mee zitten word vaak gewoon niet gegeven.

voorbeeld:

[topic=506498/1/25]

ik heb deze topic gestart omdat nergens een goede hulp werd gegeven in vorige topics. Hier leg ik ook uit dat ik eeen bootdisk hadgemaakt maar het niet werkte. Voordat ik zelfs een antwoord krijg dat me een beetje helpt met me probleem (firmware changen) word die topic gesloten. Terwijl al die "hulpzame" opmerkingen nog steeds niet een oplossing geeft.

ik vind het jammer dat er hier totaal geen tolerantie is voor de simpelere vragen. Daardoor worden deze vragen nooit goed beantwoord en wordt in teokomst alleen maar utfs geroepen terwijl er alleen maar topics zijn zonder een goed antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dus omdat jouw topic snel wordt gesloten worden meteen alle topics snel gesloten :?

Je geeft zelf al aan in je topictitel dat het een n00b vraag is. Dit is de Gathering of Tweakers en niet www.beginnersweb.nl.

Verder leek het mij vrij duidelijk wat OProg schreef. Je maakt een Win98 opstartdisk en vervolgens start je de PC opnieuw op, waarna je in DOS zit. Lijkt me niet al te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je hebt toch antwoord gekregen? En niemand verwees je naar de search. Waar klaag je dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
nee want werkt dus niet.....ik had dat dus al gemeld....

ik kreeg niet eens de kans om te vertellen dat een bootidsk niet werkte.....voordat programma.....zoals raptile ook al merkte

verder vind ik dat er op tweakers ruimte moet zijn voor simpelere vragen. Zeker als een bepaald programma niet werkt. Ik had heus wel een bootdisk geprobeer ..zo dom ben ik nou ook weer niet. Omdat dat niet werkte had ik de hoop dat er hier mensen zijn die wel wisten hoe het moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

GoT stelt nu eenmaal een aantal kwaliteits en niveaueisen, als je gefrustreerd raakt door gesloten topics is GoT misschien niet de aangewezen plek voor je. (Wat ook helpt is de FAQs lezen, met die kennis in je bol is het vrijwel onmogelijk de boel te verklooien hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

En wat heb je inmiddels al gedaan met de 98 bootdisk die via de WOS faq te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 26 mei 2002 21:32 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
nee want werkt dus niet.....ik had dat dus al gemeld....

ik kreeg niet eens de kans om te vertellen dat een bootidsk niet werkte.....voordat programma.....zoals raptile ook al merkte

verder vind ik dat er op tweakers ruimte moet zijn voor simpelere vragen. Zeker als een bepaald programma niet werkt. Ik had heus wel een bootdisk geprobeer ..zo dom ben ik nou ook weer niet. Omdat dat niet werkte had ik de hoop dat er hier mensen zijn die wel wisten hoe het moest
Ja, je zei alleen maar "dat werkte niet". Tja, daar kan niemand iets mee beginnen. Wat deed hij dan wel toen je het probeerde? Als je dergelijke info niet eens geeft wordt het moeilijk. Dan oordeelt een mod je topic al snel als kansloos en sluit het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Heb je ook het text-bestandje gelezen wat bij de firmware-upgrade werd geleverd:
ATAPI CD/DVD-ROM Drive F/W Download Ulitlity DWL2.EXE Usage
-------------------------------------------------------------------
Usage: DWL2 <0-3> <F/W file name>
0: PRIMARY MASTER
1: PRIMARY SLAVE
2: SECONDALY MASTER
3: SECONDALY SLAVE

Ex.: DWL2 2 A.BIN

You can't use this program on "Windows DOS Prompt".
Please execute on Real-DOS mode.
Hier staat precies hoe je het moet uitvoeren

En het belangrijkste onderwerp (je topic-titel) was volgens mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
Op zondag 26 mei 2002 21:33 schreef m-m het volgende:
GoT stelt nu eenmaal een aantal kwaliteits en niveaueisen, als je gefrustreerd raakt door gesloten topics is GoT misschien niet de aangewezen plek voor je. (Wat ook helpt is de FAQs lezen, met die kennis in je bol is het vrijwel onmogelijk de boel te verklooien hier)
Blijkbaar zijn die kwaliteits eisen zo hoog dat mijn probleem niet opgelost kan worden. Want nergens in vergelijkbare topics wordt de oplossing gegeven. Meerdere mensen zijn op het zelfde probleem gestuit en zijn hier gewoon niet geholpen in hun topics.

als ik dos via een bootdisk op start en vervolgens dat programma start krijg ik nog steeds de melding dat het "alleen in real-dos" draait. Dus zo simpel is mijn probleem nou ook weer niet.

Verder is got en de search voor vele problemen ideal maar er zijn ook veel problemen die gewoon geclosed worden voordat er iemand een echte oplossing krijgt.

en ik had mijn thread alleen gestart omdat het niet in de search duidelijk opgelost werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
maar als "dwl2 2 5g26" intik geeft ie steeds die melding....

wat ik overigens al een aantal dagen gelden had geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 26 mei 2002 21:41 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:

[..]
als ik dos via een bootdisk op start en vervolgens dat programma start krijg ik nog steeds de melding dat het "alleen in real-dos" draait. Dus zo simpel is mijn probleem nou ook weer niet.
Dit werd dus bijvoorbeeld niet duidelijk in je startpost. Dit is het belangrijkste gedeelte van een topic en zodra deze niet duidelijk genoeg is heb je inderdaad de kans dat een topic gesloten werd. Zoals je startpost er nu uit ziet is alles opgelost en vrij simpel via de search te vinden. Je had er echter niet bij verteld dat je al had geprobeerd via een bootdisk in dos te komen en er staat letterlijk dat je niet het volledige commando wist:
3 - ik heb het gevoel dat ik het verkeerde commando geef want ik doe nu alleen dwl2.exe (en dat werkt dus niet.
Op zondag 26 mei 2002 21:43 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
maar als "dwl2 2 5g26" intik geeft ie steeds die melding....

wat ik overigens al een aantal dagen gelden had geprobeerd
Hier geef ik nu een oplossing voor en vervolgens zeg jij dat je dat al gedaan hebt :?

Maar OProg mag zeggen of het topic mits jij je probleem duidelijker omschrijft weer open mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 26 mei 2002 21:50 schreef Compubiter een heel verhaal...
*eens*

Uit je startpost wordt echt niet duidelijk wat je al gedaan hebt. Je vraagt wat basisdingen terwijl echt niet duidelijk is wat je al gedaan hebt en wat niet werkt. Ik zal hem weer open gooien als jij duidelijk aangeeft wat je al gedaan hebt en wat er precies mis gaat :)

[EDIT]
Hij is weer open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
Op zondag 26 mei 2002 21:50 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Dit werd dus bijvoorbeeld niet duidelijk in je startpost. Dit is het belangrijkste gedeelte van een topic en zodra deze niet duidelijk genoeg is heb je inderdaad de kans dat een topic gesloten werd. Zoals je startpost er nu uit ziet is alles opgelost en vrij simpel via de search te vinden. Je had er echter niet bij verteld dat je al had geprobeerd via een bootdisk in dos te komen en er staat letterlijk dat je niet het volledige commando wist:
[..]

[..]

Hier geef ik nu een oplossing voor en vervolgens zeg jij dat je dat al gedaan hebt :?

Maar OProg mag zeggen of het topic mits jij je probleem duidelijker omschrijft weer open mag.
oke ik geef toe dat ik wat duidelijker moet zijn. En ik ben je hulp echt dankbaar. Dus je moet niet denken dat ik het niet waardeer. Overigens had ik al aangegeven dat ik dacht dat ik een verkeerd commando gaf. Daarom had ik dus al van alles gebrobeerd. Waaronder dwl2 2 5G26. Het is heus niet zo dat ik gelijk een topic heb geopend.

kan het zijn dat die firmware een nep programma is?

maareh ik heb wel een grote fout gemaakt door deze topic te openen.....kom er net achter in de faq dat dit niet de bedoeling is (oops....sorry guys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, lijkt me verder wel afgehandeld dan ;) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.