[CORBA] C++ Client en Java server via nameservice?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb in Java een server geschreven, deze registreerd het server object bij de nameservice van de jdk, tnameserv. Nu wil ik met een C++ client via de nameservice contact maken, ik heb hier de OmniOrb implementatie liggen, alleen elke keer als ik een resolve_initial_references( "NameService") uitvoer krijg ik een CORBA::SystemException.
Kan ik uberhaupt via een C++ client met de jdk nameservice werken?? Wellicht met een andere (zo mogelijk gratis) ORB implementatie..?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
vooraf disclaimer: ik heb alleen in java met IONA Orbacus (gratis) gewerkt, die werkt ook in C++ (als het goed is).

Zit bij die nameservice niet een progje waarmee je kan zien en beheren welke dingen geregistreerd staan? Bij Orbacus heb je dat wel, dan kan je in ieder geval zien of het daar aan ligt.

Oh, wacht even, je krijgt de error al eerder. Bij Orbacus is het noodzakelijk dat je je programma met de switch "-ORBconfig c:\corba3\3.2\ports.cfg" opstart, waarbij de ports.cfg alle info bevat, bv:
code:
1
2
3
4
ooc.orb.service.EventService=corbaloc::baakman.student.utwente.nl:5001/DefaultEventChannel
ooc.orb.service.NameService=corbaloc::baakman.student.utwente.nl:5002/NameService
ooc.event.endpoint=iiop --port 5001
ooc.naming.endpoint=iiop --port 5002

Wanneer dat er niet was kregen we ook een error...

Als je wilt kan ik m'n zut (3 verslagen + code) over Corba wel even online zetten. Misschien staat daar net in wat je nodig hebt.

• ^Mo^
Dat zou ik erg op prijs stellen, wat wij van school meekrijgen is uiteindelijk zeer karig, en alleen dus Java (JDK). Nu ben ik vrij nieuw als het CORBA betreft, maar ik wil toch iets dergelijks kunnen maken als C++ client en Java server (of andersom). Misschien moet ik inderdaad dat ORBacus gaan proberen, dan is het wellicht wat makkelijker om Java en C++ te gebruiken aangezien OmniOrb alleen C++ is en de JDK nooit getest is met andere ORB's |:(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
Hmm, ik ken het. Het is best lastig om goede info over corba te vinden, dat heeft bij ons ook vrij veel moeite gekost....

Ik heb het zooitje even op m'n webserver (= PC op m'n kamer, maakt hoop lawaai -> als ik slaap staat hij uit -> morgenochtend om 05:10 staat hij uit :)): http://baakman.student.utwente.nl:82/corba/

• ^Mo^
Op dinsdag 28 mei 2002 08:05 schreef CubicQ het volgende:
Hmm, ik ken het. Het is best lastig om goede info over corba te vinden, dat heeft bij ons ook vrij veel moeite gekost....

Ik heb het zooitje even op m'n webserver (= PC op m'n kamer, maakt hoop lawaai -> als ik slaap staat hij uit -> morgenochtend om 05:10 staat hij uit :)): http://baakman.student.utwente.nl:82/corba/
Bedankt man! Ik ga er gelijk mee aan de slag :) * ^Mo^ is weer helemaal blij hehe