Temperatuur: geluk of iets vreemds aan de hand ?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ha beste medemensjes hier op dit forumpie,

Ik heb een vraagje --> Als ik mijn XP 1600+ standaard op 1400 Mhz voor een uur full laat stressen dan wordt hij maximaal 52 graden ( - Dat leest Sisoft Sandra 2002 professional af op mijn A7V266 met bios 1006 - ) ... idle hangt hij dan rond de 48 graden = 4 graden load verschil

Als ik hem dan boot op 1500 Mhz (door verhoging van de FSB, proc is locked) dan is hij idle 50 graden en stressed 56

Start en stress ik hem op 1600 Mhz dan is hij idle 52 graden en stressed 60 ... Heb ik gewoon geluk met goede koeling of wordt er verkeerd afgelezen ???

Ik heb een Alpha Pal 8045T met Papst 8412NGM fan erop met volle toeren. Ook heb ik een miditower met twee 80mm enermax fans.

Nu bootte ik laatst met een hele hoge FSB (166 Mhz) en de pc sloeg keihard vast en gaf een lange piep en twee korte tonen, maar ik kan niet in mijn boekje lezen wat dat betekent, die combo zie ik niet staan.

Denken jullie dat die vastloper dan door mijn geheugenreepje komt (Twinmos 256MB DDR PC 2100) ???
Of door een te hete XP (dan zijn de waardes dus zeker fout)

Ik denk zelf dat het door mijn geheugenreepje komt, maar als ik dan in de bios kijk zegt hij na de vastloper, "your pc froze after an improper CPU speed setting" ...

Hellup hiero met deze vraag please ??? :?

De meeste mensen deugen!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Die temps kloppen denk ik, maar ze zijn zeker niet absurd laag, vooral als je kijkt naar de koelers die je hebt....mijn Duron 1300 wordt na een uurtje stressen 42 graden en is idle 35 :P

public void ik()

• Rannasha
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Die temps kunnen best, mijn proc werd ook niet veel warmer van een OC. Pas als je voltages gaat verhogen, gaan de temperaturen lekker stijgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Cassius
  • Niet online
Aan die voltages heb ik niets gedaan (nog steeds 1.75 V), dus jullie denken dat die temps wel kloppen ??? Dat zou gaaf zijn --> dan moet ik dus alleen ff een Crucial, Corsair of Micron Geheugenreepje kopen van 512MB DDR PC2700 en dan klok ik dat op 160 Mhz Cas2-2-2 ...

Dan heb ik dus een 10.5 x 160 = 1680 is ongeveer een XP2000+ :9 :9~ zou gaaf zijn !!!

De meeste mensen deugen!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze temperaturen zijn echt niet geweldig laag hoor :) Maar het verloop bij een hogere snelheid klopt wel. Zet het voltage eens een stuk hoger en let dan maar eens op wat er met de temperatuur gebeurd :)
En of de rest van je systeem (pci/agp kaarten enzo) de 160 MHz trekt moet je ook maar afwachten.. een fsb van 152 wat je nu hebt is al aardig hoog.

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:42 schreef Pollewob het volgende:
Deze temperaturen zijn echt niet geweldig laag hoor :) Maar het verloop bij een hogere snelheid klopt wel. Zet het voltage eens een stuk hoger en let dan maar eens op wat er met de temperatuur gebeurd :)
Nounou, ze zijn echt wel goed hoor --> zet jij je XP1800+ maar eens op 2200+ (net zo'n grote overclock als mij) en stress hem maar eens voor een uurtje of twee. Wedden dat hij niet onder de 56 graden blijft ;)

Afijn, dus het ligt aan mij geheugenreepje ??? Of hebben andere componenten er last van bij het booten --> De AGP poort trekt het wel die FSB van 166, maar doen mijn PCI geluidskaart en modem dat ook :?

[topic=496553/2/25]

De laatste post van mij zegt je dat het misschien ook nog kan zijn dat de A7V266 te lage temps afleest ... |:( zou niet echt fijn zijn !

>:)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:42 schreef Pollewob het volgende:
En of de rest van je systeem (pci/agp kaarten enzo) de 160 MHz trekt moet je ook maar afwachten.. een fsb van 152 wat je nu hebt is al aardig hoog.
Bij 153 Mhz doet alles het toppie. Dan loopt de proc dus op 10.5 x 153.33 = 1610 Mhz

Is wel lekker ja (1900+)

De meeste mensen deugen!

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:46 schreef marzzman het volgende:

[..]

Nounou, ze zijn echt wel goed hoor --> zet jij je XP1800+ maar eens op 2200+ (net zo'n grote overclock als mij) en stress hem maar eens voor een uurtje of twee. Wedden dat hij niet onder de 56 graden blijft ;)
Ik heb dat al geprobeert haalt ie nooit :( 1700 MHz is de max van mijn cpu-tje, maar dan wordt ie nog steeds maar 42 graden met de }:O En al zou ik voor die 100 MHz extra het voltage met 0.2v ofzo moeten verhogen zie ik de temperatuur echt geen 14 graden stijgen :)

En de A7V266 heeft eerder last van te hoge temperaturen aangeven dan te lage :)

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:54 schreef Pollewob het volgende:
Huh ???

1700 Mhz haalt hij niet, hoezo ???

Is het zo dat sommige procs een bepaald niveau niet halen dan ??? Dat zou nieuw voor me zijn en dat kan misschien ook de oplossing zijn --> dat mij XPtje gewoon niet meer trekt als 1610 Mhz ... :?

Zou dat kunnen, ook al blijft hij koel (koel is hier relatief, met mijn oude coolermaster werd hij idle al 58 graden en stressed 66 en hij deed het prima)

?

De meeste mensen deugen!

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:59 schreef marzzman het volgende:
1700 Mhz haalt hij niet, hoezo ???

Is het zo dat sommige procs een bepaald niveau niet halen dan ??? Dat zou nieuw voor me zijn en dat kan misschien ook de oplossing zijn --> dat mij XPtje gewoon niet meer trekt als 1610 Mhz ... :?
Lees deze FAQ eens door en verbaas je :P

[topic=324186/1/25]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 22:04 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Lees deze FAQ eens door en verbaas je :P

[topic=324186/1/25]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12
LoL = Dat wist ik niet, sorry --> afijn, dan laat ik hem wel op 1610 Mhz draaien, is nog net ietsie sneller als een 1900+ :P

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1