• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-03 10:51
Hallo

Ik ben van plan een canon D60 te gaan kopen en heb ondekt dat deze in Duitsland een heel stuk voordeliger is.

Als ik deze camera in Duitsland zou kopen en er is een probleem mee, kan ik dan garantie in Nederland vragen of moet dit dan via de duitse winkel of Canon Duitsland.

Verder hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de gewone versie en de pro versie van deze camera.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
dan moet je ff search gebruiken, want er zijn al een aantal vragen gesteld over kopen in duitsland. Daar ging het geloof ik ook in sommige topics ook over de garantie.

dat van pro of gewoon, staat daar niets over op de canon site of op www.powershot.com? anders misschien op www.dpreview.com

succes.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:45 schreef BS het volgende:
Ik ben van plan een canon D60 te gaan kopen en heb ondekt dat deze in Duitsland een heel stuk voordeliger is.
Ik heb deze camera al een tijdje, maar heb hem gewoon in Nederland gekocht. Het prijsverschil vond ik wel meevallen, en ik vind een beetje service wel fijn, daar wil ik dan ook wel iets extra's voor betalen.
Als ik deze camera in Duitsland zou kopen en er is een probleem mee, kan ik dan garantie in Nederland vragen of moet dit dan via de duitse winkel of Canon Duitsland.
Je krijgt er een europese garantiekaart bij, dus in principe zou je hem gewoon in nederland naar canon moeten kunnen terugsturen. Maar voor zover ik weet is de verkoper uiteindelijk verplicht om garantie te geven, en niet de fabrikant.

Persoonlijk zou ik het niet aandurven bij zo'n aankoop. Daarbij is de camera lang niet alles wat je koopt, waarschijnlijk heb je over een tijdje meer geld aan lenzen, flitsers en andere accessoires uitgegeven dan aan de body zelf. Dan vind ik het wel fijn om die dingen bij een gewone winkel te halen, zodat je even kunt kijken hoe een bepaalde lens bevalt, of hij bijvoorbeeld niet veel zwaarder is dan je had verwacht enzo. Bij zo'n winkel kun je er dan even mee spelen en kun je gelijk advies krijgen, bij een postorder bedrijf meestal niet. De goedkoopsten verkopen trouwens meestal alleen maar de body's en wat andere toestellen, niet eens de accessoires. Ik denk omdat die minder snel verkocht worden en er minder winst op te maken valt. Echte dozenschuivers dus.

Foto Konijnenberg, waar ik hem gekocht heb, haalt trouwens de camera's ook uit Duitsland, omdat ze daar een stuk beter te krijgen zijn. Er zit dan ook een Canon Deutschland sticker op de doos. Het is voor de rest wel de engelse versie, dus met engelstalige handleiding.
Verder hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de gewone versie en de pro versie van deze camera.
De pro kit, zoals die vaak wordt genoemd is gewoon de standaard kit (cam + lader + accu + software en kabels) plus de battery grip, en vaak een microdrive.

Zelf heb ik een vergelijkbare kit, alleen heb ik in plaats van een microdrive een 512 megabyte sandisk ultra cf kaart gekocht, omdat die minder kwetsbaar is.

Als laatste wil ik je nog vragen welke lenzen je erbij wilt aanschaffen, en waarom. Ik gebruik zelf nog een geleende canon ef 28-135mm f/3.5-5.6 IS lens. De image stabilizer hiervan bevalt me wel goed, ik heb erg scherpe foto's gemaakt op sluitertijden veel lager dan met normale lenzen mogelijk is, maar de scherpte, kleur en contrast zou net iets beter kunnen, verder zijn ook wat chromatische aberraties zichbaar, en zijn bij gewone analoge foto's (op een eos 30) de hoeken iets donkerder bij volledige opening op de groothoekstand (met fuji velvia diafilm).

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

hier gaat geld rollen :)

ik wil ook wel zo'n D60, maar ik ben maar een arme student ;(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BS
Op zondag 26 mei 2002 22:37 schreef Mooooody het volgende:
hier gaat geld rollen :)

ik wil ook wel zo'n D60, maar ik ben maar een arme student ;(
Hier gaat zeker geld rollen maar ff flink sparen en dan lukt het wel. >:)

• BS
Ik vind een prijsverschil van +/- 350 grof genomen wel de moeite waard.

Als ik de camera ook in duitsland mocht kopen haal ik hem ook op vind ik een stuk makkelijker.

Weet ook meteen wat de pro kit inhoud dacht al zoiets en de extra grip vind ik toch niet zo interesant dus laat ik die zitten

Ik ga diversen lensen gebruiken die ik ook op mijn analoge EOS1 gebruik waaronder 17-35 mm f:2.8
35-105 mm f:3.5-4.5
50 mm f:1.8

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zondag 26 mei 2002 22:49 schreef BS het volgende:

[..]

Hier gaat zeker geld rollen maar ff flink sparen en dan lukt het wel. >:)
ik spaar de hele tijd...
als ik een paar honderd euro heb, maakt ik het weer op...

afgelopen half jaar: md-speler, ipod, Canon S30, gsm, Palm etc.
toch maar iets rustiger aan gaan doen :z

aan de andere kant, zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een digitale camera...
maar ik ga er vanuit dat het jouw beroep is (of in ieder geval zeer serieuze hobby)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 22:58 schreef BS het volgende:
Ik vind een prijsverschil van +/- 350 grof genomen wel de moeite waard.

Als ik de camera ook in duitsland mocht kopen haal ik hem ook op vind ik een stuk makkelijker.
Ik ben bang dat de allergoedkoopste zaken meestal alleen postorder doen. Tel daarbij de uren en kilometers die je met de auto maakt bij op, en ik vind het al minder interessant. Nu zit Konijnenberg ook wel toevallig redelijk in de buurt bij mij, dat maakt ook wel uit.

Ik moet wel toegeven dat ik niet echt een koopjesjager ben, ik zit er niet echt mee als ik iets niet voor een absolute bodemprijs heb en ben vaak ook wel tevreden met iets dat net iets minder is (of zelfde kwaliteit en iets duurder) als dat toevallig op voorraad is.
Weet ook meteen wat de pro kit inhoud dacht al zoiets en de extra grip vind ik toch niet zo interesant dus laat ik die zitten
de EOS 30 ligt een stuk lekkerder in de hand met die grip met de 28-135mm lens, vanwege het gewicht van de lens. Mede daarom heb ik die grip er direct bij gekocht. Maar door de dikkere grip aan de D60 zelf en het extra gewicht tov de EOS 30 is de extra grip bij die lens al minder nodig.

Met die grip en extra accu met de 28-135mm lens is hij ook al direct vrij zwaar, zo'n 1.8 kg. Ik denk dat je wel wat gewicht gewend bent met een EOS 1, maar minder is natuurlijk wel (bijna) altijd fijner.
Ik ga diversen lensen gebruiken die ik ook op mijn analoge EOS1 gebruik waaronder 17-35 mm f:2.8
35-105 mm f:3.5-4.5
50 mm f:1.8
Tnx. Ik zit zelf nu te denken aan de 28-70 f/2.8 (jammer van geen IS en kleiner zoombereik) en dan nog iets voor groothoek erbij, een 16-35 ofzo.

(en dan nog een macro, en een voor weinig licht, en eigenlijk wil ik ook nog wel extra telebereik, aii, er is zo veel te koop :) Maar het wordt allemaal wel duur, en ik heb mezelf beloofd dat ik eerst een groot aantal goede foto's wil maken met de lenzen die ik heb voordat ik nieuwe koop. Ik kom van een Pentax ME met lenzen van een paar tientjes en heb later nog even met een EOS 30 geschoten, de D60 is mijn 1e digitale)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:19 schreef Mooooody het volgende:

aan de andere kant, zou ik nooit zoveel geld uitgeven aan een digitale camera...
maar ik ga er vanuit dat het jouw beroep is (of in ieder geval zeer serieuze hobby)
Ik weet dat het niet tegen mij was, maar ik antwoord graag voor mijn beurt ;)

Ik denk ook dat het meestal gewoon niet handig is om een D60 mee te nemen als je niet serieus foto's wilt gaan maken (je neemt hem dus alleen mee om foto's te maken, niet om hem toevallig bij je te hebben als er je iets tegenkomt dat een foto waardig is), hij is gewoon te zwaar en te groot om zomaar mee te nemen (nu is mijn config ook redelijk zwaar, met een 50mm lens en zonder grip zou al een hoop schelen).
Met extra accessoires/lenzen zit je al snel vast aan een rugtas en zonder aan een schoudertas of flinke heuptas.

Daarbij vereisen de foto's in het algemeen meer nabewerking in photoshop dan bij de goedkopere point&shoot camera's, en laten we eerlijk zijn, voor bijna alle "casual" foto's is de kwaliteit en de flexibiliteit van bijvoorbeeld een S40 ruim voldoende, mits er voldoende licht was. En als laatste zal een duurdere camera je echt geen betere fotograaf maken, je hebt wat meer snelheid, wat meer flexibiliteit en wat meer kwaliteit, ten koste van de prijs en het gewicht, maar uiteindelijk zal degene achter de camera het moeten doen.....

(en dat ik waar ik nu flink mee bezig moet, ik schaam me dood als ik straks alleen brakke pics heb om in de fototopics te posten ;) )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zondag 26 mei 2002 23:46 schreef luite het volgende:

[..]

Ik weet dat het niet tegen mij was, maar ik antwoord graag voor mijn beurt ;)

Ik denk ook dat het meestal gewoon niet handig is om een D60 mee te nemen als je niet serieus foto's wilt gaan maken (je neemt hem dus alleen mee om foto's te maken, niet om hem toevallig bij je te hebben als er je iets tegenkomt dat een foto waardig is), hij is gewoon te zwaar en te groot om zomaar mee te nemen (nu is mijn config ook redelijk zwaar, met een 50mm lens en zonder grip zou al een hoop schelen).
Met extra accessoires/lenzen zit je al snel vast aan een rugtas en zonder aan een schoudertas of flinke heuptas.

Daarbij vereisen de foto's in het algemeen meer nabewerking in photoshop dan bij de goedkopere point&shoot camera's, en laten we eerlijk zijn, voor bijna alle "casual" foto's is de kwaliteit en de flexibiliteit van bijvoorbeeld een S40 ruim voldoende, mits er voldoende licht was. En als laatste zal een duurdere camera je echt geen betere fotograaf maken, je hebt wat meer snelheid, wat meer flexibiliteit en wat meer kwaliteit, ten koste van de prijs en het gewicht, maar uiteindelijk zal degene achter de camera het moeten doen.....
Ben het helemaal met je eens... Maar ik zou ook wel een Canon D60 willen... Gewoon een enorm geil ding! :9~ Alleen is mijn budget nog niet toereikend. Tegen de tijd dat je een digitale SLR voor 1000 euro hebt zal ik er serieus over gaan nadenken... nu blijf ik maar gewoon nog een tijdje aansukkelen met mijn Minolta Dimage S304.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:52 schreef Johnny64 het volgende:
Ben het helemaal met je eens... Maar ik zou ook wel een Canon D60 willen... Gewoon een enorm geil ding! :9~ Alleen is mijn budget nog niet toereikend. Tegen de tijd dat je een digitale SLR voor 1000 euro hebt zal ik er serieus over gaan nadenken... nu blijf ik maar gewoon nog een tijdje aansukkelen met mijn Minolta Dimage S304.
Je moet het geen aansukkelen noemen, je kunt hele goede foto's maken met zo'n camera. En de meeste dingen van de techniek en compositie kun je er ook heel goed meer leren. Gewoon veel foto's maken, kritisch ernaar (laten) kijken, en eens boeken over fotografie of fotografen aanschaffen of uit de bibliotheek halen, om eens te kijken hoe anderen het doen. Verder gewoon concenteren op wat mogelijk is met je cam, en niet teveel op wat niet mogelijk is, dan komt vanzelf wel een keer die tijd dat een digitale spiegelreflex bereikbaar is.

Je houdt dan echter wel hetzelfde probleem. Ineens is een flitser niet meer genoeg, en wil je met meerdere flitsers en paraplu's of studiolampen gaan spelen. Of is vogelfotografie toch wel erg interessant (maar dat stevige statief en die 600mm lens zijn toch wel erg duur).

Conclusie, gewoon proberen wat je hebt zo goed mogelijk te gebruiken, de rest komt wel....

(P.S. Ik moet wel toegeven, de D60 is inderdaad een enorm geil ding ;) )

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 27 mei 2002 00:01 schreef luite het volgende:

[..]

Je moet het geen aansukkelen noemen, je kunt hele goede foto's maken met zo'n camera. En de meeste dingen van de techniek en compositie kun je er ook heel goed meer leren. Gewoon veel foto's maken, kritisch ernaar (laten) kijken, en eens boeken over fotografie of fotografen aanschaffen of uit de bibliotheek halen, om eens te kijken hoe anderen het doen. Verder gewoon concenteren op wat mogelijk is met je cam, en niet teveel op wat niet mogelijk is, dan komt vanzelf wel een keer die tijd dat een digitale spiegelreflex bereikbaar is.

Je houdt dan echter wel hetzelfde probleem. Ineens is een flitser niet meer genoeg, en wil je met meerdere flitsers en paraplu's of studiolampen gaan spelen. Of is vogelfotografie toch wel erg interessant (maar dat stevige statief en die 600mm lens zijn toch wel erg duur).

Conclusie, gewoon proberen wat je hebt zo goed mogelijk te gebruiken, de rest komt wel....

(P.S. Ik moet wel toegeven, de D60 is inderdaad een enorm geil ding ;) )
edit:

maar ik denk dat kleine (kwalitatief mindere) camera's dan deze 'enorm geile dingen' altijd blijven bestaan

• BS
Ben door bovenstaande alweer wat wijzer geworden over deze camera.
Word inderdaad nog zoeken naar een 28 mm lens maar eerst nog ff met de huidige lensen ff aanklooien.

Het is niet mijn beroep maar een zeer serieuze hobby fotografie.

En als ik de camera aanschaf dan haal ik hem zelf op(moet natuurlijk wel redelijk afstand zijn om te rijden)

• Oli4
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 22:56
Ik ben zelf benieuwd wat er met de prijs van de D60 gaat gebeuren wanneer de Nikon D100 leverbaar is. De prijs voor de D100 staat nu bij een paar winkels op € 2600. Deze twee camera's verschillen qua specificaties niet veel, allebei 6 MPixels. Alleen de Nikon sensor is iets groter (factor 1,5) dan de Canon (factor 1,6).

Dus dat maakt de sensor in theorie iets duurder, plus nog dat het een CCD sensor is. CMOS sensors zoals de D60 heeft schijnen in productie goedkoper te zijn. En de sensors zijn de duurste onderdelen van de camera (zonder lens natuurlijk).

Daarom verwacht ik dat de D60 naar € 2600 zakt als de Nikon D100 leverbaar wordt. In Duitsland ligt de prijs bij sommige winkels al dichter bij de € 2600, camera-discount.de € 2645 volgens pricewatch alleen € 60 verzendkosten :r

Verwijderd

dan heb je garantie in nederland denk ik

anders moet je eens in de handleiding kijken of er ergens global warrenty staat

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Je hebt zeker in Nederland garantie.
Bij een defect zal hij gewoon naar het Canon Repair Center moeten worden gestuurd. Dit kun je na contact met de Canon helpdesk gewoon als particulier doen.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nederland altijd garantie :)
Pagina: 1