Toon posts:

[PHP] Range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen verstand van php. Alles wat me lukt, lukt met veel moeite en veel zoekwerk maar meestal kom ik toch een eind. Maar nou lukt het me niet.

Ik heb op http://www.php.net/manual/en/function.range.php
de volgende code gevonden.
code:
1
2
3
foreach(array_map('chr', range(ord('a'),ord('z'))) as $character) {
    echo $character;
}

Dit werkt natuurlijk alleen ik moet de range van aaa tm zzz hebben.
code:
1
2
3
foreach(array_map('chr', range(ord('aaa'),ord('zzz'))) as $character) {
    echo $character;
}

Leek mij de oplosing maar dat was het dus niet. Toen liep ik dus vast weet iemand welke functie ik daar voor moet hebben?

Of wat ik moet veranderen om het wel werkend te maken?

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
ord geeft de ASCII waarde terug van het ingevoerde character, dus meerdere karakters ingeven heeft geen zin.
Edit: ik denk dat het wel iets ingewikkelder kan worden als je 3 karakters na elkaar wil gebruiken.
Wat je zou kunnen proberen is een eigen callbackfunctie schrijven voor de array_map die zelf een foreach met range aanroept.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

print_r(range('aaa','zzz')); geeft ook netjes a-z terug.
Wil je een aaa, aab, aac, ..., aba, abb, abc, ... zza, zzb, ..., zzz rij terug krijgen uiteindelijk?
Dan zou ik nl. gewoon 3 for-loops nestelen, of als ik me kinky voel een recursieve functie...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:58 schreef chem het volgende:
print_r(range('aaa','zzz')); geeft ook netjes a-z terug.
Wil je een aaa, aab, aac, ..., aba, abb, abc, ... zza, zzb, ..., zzz rij terug krijgen uiteindelijk?
Dan zou ik nl. gewoon 3 for-loops nestelen, of als ik me kinky voel een recursieve functie...
ja ik wil gewoon terugkrijgen
aaa
aab
..
zza
zzb

Ik zal eens kijken wat een recursieve is

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
chem:
of als ik me kinky voel een recursieve functie...
Mja, simpelste oplossing lijkt me gewoon geneste loopjes. En dan
code:
1
$waarde = $loopje1.$loopje2.$loopje3;