Geen 220v in nt1 = geen ISDN in computer?

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Laatst vroeg en oom aan mij of ik een ISDN kaart in z'n computer wou installeren. Dus ikke daarheen, ISDN kaart geinstalleerd, wil ik in gaan bellen, doet dat ding helemaal niks.
Dus ISDN kaart in een ander PCI slot nog niets. Probeer ik ondertussen iemand te bellen die wellicht een oplossing heeft. Krijg ik ook geen telefoon, na het verwijderen van de kabel uit de ISDN kaart kan ik opeens wel bellen.
Na een blik op de aansluiting valt mij op dat het NT1 kastje niet in het stopcontact zit, sterker nog de kabel is gewoon afgeknipt :? .

Zou het kunnen dat dat de reden is dat ik niet kan bellen als ik die ISDN kaart aansluit?

De aansluiting is als volgt:
Op de ene poort van het NT1 kastje zit de kabel naar de ISDN kaart, op de andere een Quatrovox (deze krijgt wel 220v).
Het NT1 kastje krijgt dus geen 220v, het lampje line ok brand wel.

Verwijderd

De ISDN kaart krijgt voeding vanuit de PC, dus de stekker van de NT1 hoeft er niet in. ( deze gebruik je alleen als je 1 of meerdere toestellen op de NT1 aansluit)

Controleer of de SO bus kabel goed is, of de andere poort van de NT1 waar nu de Qvox inzit.

Verwijderd

Kasje hoef je niet aan te sluiten op netspanning, dat is alleen nodig als je digitale telfoons gebruikt, maar meestal hang je een centrale aan het nt1 kastje, waar je vervolgens je de analoge toestellen aan hangt. Controleer eens of je wel goede kabels hebt gebruik, en of je toch wel je lijn hebt laten overswitchen (moet je een tefefoontje voor plegen, en dat is dan in 2 uur omgeswitcht). Wellicht is je isdn modem gewoon kapot, dus probeer gewoon even vaniemand anders een modem te lenen, wel OS gebruik je? en wat voor isdn kaart?

• marshal

marshal

Topicstarter
Kabels zijn door iemand anders gelegd. Dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat die goed is.

De ISDN kaart is een Twister ISDN kaart. Het zou kunnen dat die kapot is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Een andere ISDN kaart is niet beschikbaar dus dan zou ik deze in moeten gaan ruilen.

Degene die de kabels gelegd heeft zou nog kijken of alle kabels goed zijn.

Verwijderd

Je zou de q vox even op de kabel van je pc aan kunnen sluiten om een en ander te testen..

• marshal

marshal

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 21:14 schreef CheS het volgende:
Je zou de q vox even op de kabel van je pc aan kunnen sluiten om een en ander te testen..
Das niet echt een optie, tenminste dat wil ik tot het laatste bewaren. Dat zou namelijk inhouden dat ik die q vox het halve huis door moet slepen.

Verwijderd

Ja begrijp ik dat ding is mega zwaar en onhandig te tillen he ;)
Pagina: 1