Toon posts:

iptables en winmx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai ... ik probeer een port te forwarden naar meerdere client computers.
hiervoor heb ik de volgende regels toegevoegd. Dit werkt echter maar voor 1 client.

/usr/local/sbin/iptables -A FORWARD -i $INETDEV -p tcp --dport 6699 -j ACCEPT
/usr/local/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -i $INETDEV -p tcp --dport 6699 -j DNAT --to 192.168.1.2:6699
/usr/local/sbin/iptables -A FORWARD -i $INETDEV -p udp --dport 6257 -j ACCEPT
/usr/local/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -i $INETDEV -p udp --dport 6257 -j DNAT --to 192.168.1.2:6257

Wat moet ik doen om deze port naar meerdere clients te forwarden?
het adres 192.168.1.2 vervangen door 192.168.1/24 werkt niet.

Het enige wat ik nu kan verzinnen is een volgend poortnummer verzinnen (bv 6670) en die op de client ook als dusdanig invoeren.

Is het met iptables mogelijk om die poort naar verschillende clients te forwarden??

Verwijderd

lijkt me onmogelijk om 1 communicatielijn tegelijk naar verschillende computers op de zelfde poort open te hebben. Dat wordt een zootje. Volgens mij moet je dan toch echt elke computer zijn eigen poort geven.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ik heb ook een firewall en masquarading met iptables draaien en ik hoef geen poorten te forwarden om winmx te laten werken, dus als je dan meerdere clients hebt met winmx, zou iptables dat al automatisch zelf uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een firewall en masquarading met iptables draaien en ik hoef geen poorten te forwarden om winmx te laten werken, dus als je dan meerdere clients hebt met winmx, zou iptables dat al automatisch zelf uitzoeken.
Het kan ook zonder, maar dan werkt dat netwerk langzamer en krijg je niet zoveel resultaten als wanneer je de verbinding via de udp port maakt. (Zegt het programma tenminste)

Ik heb nu voor 2 clients een aparte poort geforward en dat werkt prima