Haloo, ik ben dus op zoek naar informatie over mijn moederbord. Het probleem is dat ik niet aan de juiste informatie kan komen, dus hoop ik dat het met jullie hulp wel zal gaan lukken... Ik wil namelijk een pentium 233 vervangen door een snellere processor. Ik heb hier een amd k6-2 300mhz, maar die doet dus niets. Nu wil ik dus het voltage aanpassen, maar ik heb geen uitleg over de verschillende dipswitches op het moederbord, wat overigens een Intel 430 (TX?) chipset heeft, en in een Siemens Nixdorf Scenic Pro C-5 systeem zit. (mobo heeft socket7 uiteraard) Mijn vraag aan wie het ook maar wil horen is: Hoe vindt ik op een makkelijke manier de juiste informatie van dit moederbord? Op de site van de fabrikant kom ik niet veel verder namelijk. BVD!
ff het onderste regeltje bij je BIOS Post scherm opschrijven en intypen in google dan kom je al een heel eind
De Pentium processor die er nu in zit, is dat een MMX exemplaar? Als dat niet zo is zou dat verklaren waarom de k6-2 300 het niet doet. Bij MMX processoren moet je namelijk een jumpertje omzetten om het voltage te splitsen. Doe je dat niet of ondersteund het moederbord geen dual voltage dan werkt de processor niet.
Een andere site dan google die kan helpen bij het opsporen van type en specs van je moederbord is http://www.wimsbios.com. Suc6
Een andere site dan google die kan helpen bij het opsporen van type en specs van je moederbord is http://www.wimsbios.com. Suc6
met een zoekmachine zoeken zoals erik zei. heb ik ook gedaan voor info over de bios van mn oude pc.
veel sucses
veel sucses
Dat regeltje onderin mijn POST komt bij dit systeem dus niet, ook niet als ik quit boot disable in de BIOS. Da's dus minder..
Wim's BIOS site leek op het eerste gezicht mijn redding te zijn, en hij staat bij mijn favorieten. Maar ik kwam weer bij die øóþésite van Siemens uit. En die hebben volgens mij alles van hun site gehaald. (te oud zeker) Hoe kom ik nu toch aan de layout van dat moederbord? Is er toevallig iemand die documentatie van een Siemens Nixdorf Scenic Pro C-5 heeft of weet wie het heeft? Of valt er aan de Intel 430TX chipset af te leiden welke voltages er worden ondersteund? Hoe wordt trouwens de form-factor van een desktop-pc genoemd? Er zitten in ieder geval geen pci of isa sloten op, behalve één uitbreidingsslot met daarin een insteekkaart met pci- en isa-sloten. Hulp wordt op prijs gesteld.
Het is idd een Pentium 233 MMX processor. Ik heb ook kunnen achterhalen dat het moederbord (officieel) AMD k6-II ondersteund tot 233mhz. Ik heb ook een jumperblokje gevonden bestaande uit 3 pinnetjes met de tekst Vcore ernaast, dus dat zou iets kunnen zijn. Geen van de 3 pinnetjes maakt overigens contact. Ik heb ook al 1-2 en 2-3 verbonden en geprobeerd met de K6-II, maar het systeem ziet hem als een k5. Verder zit vlak bij de Vcore pinnetjes nog een dip-switch met 8 switches. (1=on, rest=off) Zou dat dan de voltage instellingen kunnen veranderen? En geleden voor deze switches universele regels of niet? Zijn wel weer veel vragen he? Anyway, ik geef nog niet op. Er is nog één manier om er achter te komen namelijk. Gewoon doen, met alle risico's van dien. 
Op zondag 26 mei 2002 20:53 schreef Sailorman het volgende:
De Pentium processor die er nu in zit, is dat een MMX exemplaar? Als dat niet zo is zou dat verklaren waarom de k6-2 300 het niet doet. Bij MMX processoren moet je namelijk een jumpertje omzetten om het voltage te splitsen. Doe je dat niet of ondersteund het moederbord geen dual voltage dan werkt de processor niet.
Op maandag 27 mei 2002 00:28 schreef marcellus het volgende:
Het is idd een Pentium 233 MMX processor. Ik heb ook kunnen achterhalen dat het moederbord (officieel) AMD k6-II ondersteund tot 233mhz. Ik heb ook een jumperblokje gevonden bestaande uit 3 pinnetjes met de tekst Vcore ernaast, dus dat zou iets kunnen zijn. Geen van de 3 pinnetjes maakt overigens contact. Ik heb ook al 1-2 en 2-3 verbonden en geprobeerd met de K6-II, maar het systeem ziet hem als een k5 en boot niet verder. Verder zit vlak bij de Vcore pinnetjes nog een dip-switch met 8 switches. (1=on, rest=off) Zou dat dan de voltage instellingen kunnen veranderen? En geleden voor deze switches universele regels of niet? Zijn wel weer veel vragen he? Anyway, ik geef nog niet op. Er is nog één manier om er achter te komen namelijk. Gewoon doen, met alle risico's van dien.
[..]
Verwijderd
je zegt dat hij tot k6-2 233 ondersteunt ?
wel dat kan niet de eerst k6-2 was 300mhz
verder als hij hem dus ziet als een amd k5 dan ondersteunt de bios niet jouw k6 dus dat word een bios update
veel succes met zoeken
wel dat kan niet de eerst k6-2 was 300mhz
verder als hij hem dus ziet als een amd k5 dan ondersteunt de bios niet jouw k6 dus dat word een bios update
veel succes met zoeken
Verwijderd
Met die oude bordjes weet je nooit, als ie maar tot 233 gaat dan mis je 1 jumper voor het instellen van de multiplier (de max is dan 2.5) je kan dus nooit een K6 300 erop zetten en die dan ook 300 laten draaien. Vette pech voor de kabouters dus. Je kan wel ff kijken of er langs de jumpers voor je multiplier niet een leeg stukje zit, soms kun je daar dan een jumpertje solderen en dan kan je het wel.
Op maandag 27 mei 2002 00:17 schreef marcellus een verhaaltje
Op maandag 27 mei 2002 00:28 gaf marcellus ergens antwoord op
Heb je dit knopje ook al uitgeprobeerd?Op maandag 27 mei 2002 00:29 quotte marcellus zichzelf
Ja sorry twas al laat.... Ik deed het niet expres. Kun je me vergeven? ;-)
Op maandag 27 mei 2002 07:52 schreef BalusC het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heb je dit knopje ook al uitgeprobeerd? [afbeelding]
Nou ik heb even gezocht en je kunt de manuals downloaden vanaf http://manuals.fujitsu-siemens.com/pc.html
Bij productline kies je voor archive en dan voor Scenic Pro. De rest is een kwestie van downloaden. Misschien is het makkelijker om de kast op te maken en t ekijken wat het type nummer is van het mainboard. Je kunt dan zoeken op http://support.fujitsu-siemens.de/
Succes
Bij productline kies je voor archive en dan voor Scenic Pro. De rest is een kwestie van downloaden. Misschien is het makkelijker om de kast op te maken en t ekijken wat het type nummer is van het mainboard. Je kunt dan zoeken op http://support.fujitsu-siemens.de/
Succes
"If it ain't broke, don't fix it!"
Pagina: 1