Ik heb hier een vreemd iets, er zal vast en zeker wel een theorie voor zijn, daarom ben ik hier.
Ik heb een jaar of 2 geleden van een 2 oude Schneider boxen een nieuwe set gemaakt. Dit dus:
Orginele Schneider set
-1 weg -> 35W (55W piek)
-Mooie subtiele kast van 1cm dik hout.
-Geen Bass-Reflex
-5 Ohm
-Geen filter
-kosten: 10,- rommelmarkt
Nieuwe (nu alweer wat oud)
-3 weg -> 100W (150W piek)
-De zelfde kast, 2 xtra gaten in gemaakt en orginele voor bass speaker
-Wel Bass-reflex (tunnel van erg dik papier gemaakt)
-6 Ohm
-Zelf gebakken filter (mooie spoel gevonden voor bass, 4,7uf Condensator voor Tweeter, 50uf cond. voor middentoon)
-kosten: nieuwe zaagjes voor decoupeerzaag, voor de rest niets
(alles weggevertjes en oude printplaten)
-Wat is over: 2 speakers, wat rondjes en veel zaagsel
Leuk en aardig zo je denken, aardig wat herrie en een heerlijke bass. Totdat....
...je de + en - pool omdraait op de aansluiting van je versterker.
Wat blijkt: Normaliter heb ik mooi stereo, uitgebalanceerde muziek, maar als je dus de + en - omdraait heb ik dus totaal geen bass en de hoge tonen zijn 2x zo hoog.
Conclusie
Ik vind het zelf erg krom, maar wie weet hier of heeft hier een theoretische verklaring voor???
Ik heb een jaar of 2 geleden van een 2 oude Schneider boxen een nieuwe set gemaakt. Dit dus:
Orginele Schneider set
-1 weg -> 35W (55W piek)
-Mooie subtiele kast van 1cm dik hout.
-Geen Bass-Reflex
-5 Ohm
-Geen filter
-kosten: 10,- rommelmarkt
Nieuwe (nu alweer wat oud)
-3 weg -> 100W (150W piek)
-De zelfde kast, 2 xtra gaten in gemaakt en orginele voor bass speaker
-Wel Bass-reflex (tunnel van erg dik papier gemaakt)
-6 Ohm
-Zelf gebakken filter (mooie spoel gevonden voor bass, 4,7uf Condensator voor Tweeter, 50uf cond. voor middentoon)
-kosten: nieuwe zaagjes voor decoupeerzaag, voor de rest niets
-Wat is over: 2 speakers, wat rondjes en veel zaagsel
Leuk en aardig zo je denken, aardig wat herrie en een heerlijke bass. Totdat....
...je de + en - pool omdraait op de aansluiting van je versterker.
Wat blijkt: Normaliter heb ik mooi stereo, uitgebalanceerde muziek, maar als je dus de + en - omdraait heb ik dus totaal geen bass en de hoge tonen zijn 2x zo hoog.
Conclusie
Ik vind het zelf erg krom, maar wie weet hier of heeft hier een theoretische verklaring voor???
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output