Toon posts:

stille server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste post op dit forum, dus hoop dat ik geen newbe fouten maak ;-)

Momenteel heb ik als server een P3 draaien, maar als ik ga slapen zet ik em uit omdat ie domweg te veel lawaai maakt.

ff de specs:
kast: Lifetec ofzo (ooit als Aldi PC gekocht)
moederbord: ook al zo vaag merk
processor: Intel Pentium 3 op 667 MHz (Socket)
vga: TNT2-Pro (met actieve koeling)
hd: Seagate 5400 20 GB

Allereerst de voeding, deze maakt niet onwijs veel lawaai (ff een stuk metaal aan de achterkant in gedouwd zodat de FAN niet meer kon draaien ;-)). Denken jullie dat het veel verschil maakt als ik er een nieuwe in zet?

De VGA-FAN maakt nogal lawaai denk ik, weet iemand of ik er een passieve koeling op kan zetten zonder dat ie te warm wordt?

De CPU zit nu een (goedkoop) koelelement op + FANetje, heeft het zin om een nieuwe te kopen en zo ja: wat voor 1? Is het mogelijk om je CPU te underclocken en niet actief te koelen??

Mijn HD heb ik gehoord dat er 5.25" dingen zijn die em compleet afschermen (kan ff niet op de naam komen), iemand ervaring mee?

Is het trouwens slim om waterkoeling te gebuiken in een server, of toch een b-tje te risicovol voor een comp. die toch de helft van de dag zonder toezicht staat te draaien?

Hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen want ik wil me server ASAP dag/n8 running hebben :-)

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:06

s3n

wij hebben hier zo'n zelfde gaval bij mn zusje staan.

De cpu fan heb ik ook vervangen voor een originele intel koeler, en de gpu fan is vervangen door zo'n passief zalman geval.
Kost wel iets maar dan heb ik ook iets.

Vooral die gpu fan zal wel een tering herrie maken. Haal je kast amar eens open en druk heel ff (niet te lang natuurlijk) met je vinger op de fan, dan hoor je het verschil wel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik zou de voedingsfan niet stilzetten :X

Laat die gewoon op 7 volt draaien, dan hoor je em ook niet.

Een TNT kaartje kun je wel passief koelen, gewoon zorgen dat het blok groot genoeg is, en evt wat downklokken, maar dan moet je case airflow wel iets beter zijn, dus je voedingsfan moet wat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
De voedingsfan had ik alleen ff stilgezet om te kijken of het veel uitmaakt ;-). Maar hoe kan ik me voedingsfan op minder volt laten draaien dan?

Zit voor die VGA kaart idd te denken om em passief (zalman) te koelen. Of een 8MB AGP kaartje erin, is toch maar server ;-).

Ik heb ook ff op de site van zalman gekeken, weet iemand of die processor koelers van hun goed zijn?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Je kan je de fan uit je voeding slopen en een nieuwe erin doen. Meestal zijn dit gewoon 80x80 dingetjes. Die 5 1/4 dingen hebben vaak een koeler voor je hd, dus dat maakt dan weer meer herrie. Je kan wel een 5 1/4 slot volproppen met van dat noppen schuim, en daar je hd tussen leggen. En als je toch bezig ben met noppen schuim, kan je de zijkanten van je kast er ook mee bekleden. Dan kan je rustig :Z en.

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:11

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

ja andere koelers voor een prijsje of gewoon de server verplaatsen verbergen

System specs

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 16:35
ten 1e.
die coolers moeten te vervangen zijn.

ten 2e.
waarom een P3 als server?
een p1 is ruim voldoende.
en zet anders je pc ergens anders neer..

mijn server staat op zolder.
hoor alleen de HD soms opspinnen (houten plafond en die pc is 200% rijp voor de schroot)

Verwijderd

cool, een p1 genoeg als server :? :? :? ????

het ligt misschien aan mij... maar in sommige gevallen kan dit wat langzaam zijn?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43

St@m

@ Your Service

Op zondag 26 mei 2002 23:18 schreef HAL-9000 het volgende:
cool, een p1 genoeg als server :? :? :? ????

het ligt misschien aan mij... maar in sommige gevallen kan dit wat langzaam zijn?
ligt eraan wat je met die server doet he

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 23:14 schreef hoebenp het volgende:

ten 2e.
waarom een P3 als server?
een p1 is ruim voldoende.
en zet anders je pc ergens anders neer..
beetje algemeen... ik denk dat tie firewall bedoelt ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor jullie reacties!

Het is een P3 omdat ie inderdaad meer doet dan een standaard server. Heb zelf een aantal proggies (servers) geschreven die er op draaien, verder apache, php, mysql, ftp en strax ook nog ms sql server (jah windows bakkie ;-)).

Me server op zolder zetten gaat b-tje moeilijk omdat ik simpelweg maar 1 kamer heb (student :-)). Hij staat dus tezamen met mijn gewone puter en laptop op me bureau.

Een kewler vervangen in de voeding spreekt me wel aan, zag in de lokale puter-boer van die roze/paarse gevallen liggen, die zijn wel stil toch?

Noppenschuim ga ik ook maar 1s naar opzoek. Verder sloop ik me vga-kaart er maar gewoon uit, het is haast goedkoper een 8MB geval (zonder fan) te kopen dan zo'n passieve koeler.

• Ooyevaar
  • Laatst online: 08-07-2025
Een P1 is best wel genoeg, ik draai al zeker een jaar met een met noppenschuim volgepropte minitower.
(P133/64Mb/6Gb/100mb 3com/travan3/redhat7.2/apache/mysql/samba)
De P133 is met passieve cooling, en de voeding heb ik aangepast met een tempregeling. De schijven hangen in postelastieken.
Hoor je niks van (zeker niet omdat dat ding op zolder staat en ik 2 verdiepingen lager ;)

Yamaha FZ1 :-)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Via EDEN 17cm x 17cm board :) Met passieve koeling :) 800MHZ Via C3 CPU erop :) Krijg m morgen binnen :)

webOS all the way!

• Ooyevaar
  • Laatst online: 08-07-2025
Op maandag 27 mei 2002 20:22 schreef Hermanvh het volgende:
Via EDEN 17cm x 17cm board :) Met passieve koeling :) 800MHZ Via C3 CPU erop :) Krijg m morgen binnen :)
Nou ... heb je 'm al (pics?)

Yamaha FZ1 :-)

Pagina: 1