Toon posts:

[LCD] Wat is dat nou allemaal precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo feestbeesten,

Even een vraagje... Ik lees hier de laatste tijd veel over al die LCD schermpjes en zo... Maar ik vraag me af: Wat kun je er mee? Waarom zou je het kopen? etc etc..

Ik heb momenteel wat geld teveel dus als het echt grappig en leuk is wil ik ook misschien wel wat meeknutselen... Maar ik vraag me alleen af wat je er allemaal mee kunt....

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 15:46
Op zondag 26 mei 2002 20:04 schreef hypernatic het volgende:
Hallo hallo feestbeesten,

Even een vraagje... Ik lees hier de laatste tijd veel over al die LCD schermpjes en zo... Maar ik vraag me af: Wat kun je er mee? Waarom zou je het kopen? etc etc..

Ik heb momenteel wat geld teveel dus als het echt grappig en leuk is wil ik ook misschien wel wat meeknutselen... Maar ik vraag me alleen af wat je er allemaal mee kunt....
temp weergeven, liedje dat je in winamp speelt, cpu speed, hd space gebruikt etc.. gewoon systeem specs

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Icm met een programma zoals smartie 5 kan je je cpu gebruik en mem gebruik erop laten verschijnen, of een tekst die je zelf wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:14 schreef Tranze het volgende:

[..]

temp weergeven, liedje dat je in winamp speelt, cpu speed, hd space gebruikt etc.. gewoon systeem specs
Hmm Temp weergeven... Van wat bijv? En hoe werkt zoiets dan? moet ik dan een thermometertje in de kast of zo plaatsen?
En, hoe bouw ik dat in? 5.25" bracket? Enne, is het erg duur? Heheh sorry voor het vragen vuur... Maar dat LCD klinkt best grappig opzich :P

Verwijderd

bijna alles (behalve plaatjes) kan je laten zien wat normaal op je grote scherm ook te zien is,
dus ook b.v. koersen,nieuws,email notificatie,game stats,tekst,temp,fan speeds etc.
kan in de FAQ van OC&Modding in het LCD deel hiervan hierstaan ook sites waar je lcds (Evt kant en klaar) kunt aanschaffen...

• fleppuhstein
Op zondag 26 mei 2002 20:16 schreef hypernatic het volgende:

[..]

Hmm Temp weergeven... Van wat bijv? En hoe werkt zoiets dan? moet ik dan een thermometertje in de kast of zo plaatsen?
En, hoe bouw ik dat in? 5.25" bracket? Enne, is het erg duur? Heheh sorry voor het vragen vuur... Maar dat LCD klinkt best grappig opzich :P
Je kan de temp sensor van je SBO gebruiken, en veel meer kijk maar eens in de FAQ of gebruik TFSE

• Tranze
jep 5.25 inch kleppie kan je het meestal wel in maken... en er zit bij de wat nieuwere moederborden standaart een temp sensor ingebouwd, dus via een proggie kan je dat dan op je lcd weergeven... heb er verder ook geen verstand van , ben een echte lcd n00b :D

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:16 schreef scorpionappeal het volgende:
bijna alles (behalve plaatjes) kan je laten zien wat normaal op je grote scherm ook te zien is,
dus ook b.v. koersen,nieuws,email notificatie,game stats,tekst,temp,fan speeds etc.
kan in de FAQ van OC&Modding in het LCD deel hiervan hierstaan ook sites waar je lcds (Evt kant en klaar) kunt aanschaffen...
met een grafisch kan je wel plaatjes op je scherm toveren :)

Verwijderd

Topicstarter
wow dat klinkt allemaal koel zeg!!

[topic=303332/1/25]
dit ziet er ook best stoer uit...

maar die FAQ, waar vind ik die?
oh enne, een 5.25" LCDtje of zo... voor temp en dat soort grappen, wat kost zoiets? En kun je dat bij een electriciteitsboer krijgen? Enne, hoe sluit / waar sluit je het aan?

THANKS

• fleppuhstein
Op zondag 26 mei 2002 20:21 schreef hypernatic het volgende:

[topic=303332/1/25]

oh enne, een 5.25" LCDtje of zo... voor temp en dat soort grappen, wat kost zoiets? En kun je dat bij een electriciteitsboer krijgen? Enne, hoe sluit / waar sluit je het aan?

THANKS
[topic=324186/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
overigens...

het groene lampje van mijn PC en zo.. je weet wel dat de stroom aanstaat en zo.. kun je die bijv ook blauw maken?
hoe werkt zoiets? is dat moeilijk of is dat echt zo gebeurd?

Haha sorry ik heb er echt de ballen verstand van!

• fleppuhstein
Op zondag 26 mei 2002 20:24 schreef hypernatic het volgende:
overigens...

het groene lampje van mijn PC en zo.. je weet wel dat de stroom aanstaat en zo.. kun je die bijv ook blauw maken?
hoe werkt zoiets? is dat moeilijk of is dat echt zo gebeurd?

Haha sorry ik heb er echt de ballen verstand van!
Sloop je oude led eruit, neem hem mee naar een electroboer en vraag of hij dezelfde in het blauw hebt, waarschijnlijk 5mm, en dan gewoon normale ledjes nemen, niet extra fel. ps koop en dan gelijk 3 van 3mm, voor in je KB

• Tranze
Op zondag 26 mei 2002 20:21 schreef hypernatic het volgende:

[topic=303332/1/25]

THANKS
damz... wij hebben je nu denk ik wel genoeg geholpen, nu je weet wat je er mee kan, moet je maar ff de search gaan gebruiken, zijn al genoeg topics over geopent! :Z

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Jah dat kan wel, maar die werken wel op 3,5 V en je moederbord geeft nie altijd 3,5 V.

Daar heb je weer een stukje lectronica voor nodig met een optocoupler

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

ledje vervangen is niet moeilijk. Let wel op, elk kleur ledje heeft andere spanning nodig. Dit kun je opvangen door er een weerstandje tussen te prakken. Misschien is de search wat voor je ;)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:27 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Sloop je oude led eruit, neem hem mee naar een electroboer en vraag of hij dezelfde in het blauw hebt, waarschijnlijk 5mm, en dan gewoon normale ledjes nemen, niet extra fel. ps koop en dan gelijk 3 van 3mm, voor in je KB
KB?

Heheh ja ik ben ook al druk aant lezen... Dit zit er allemaal grappig uit zeg :P

Thanks guys

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:30 schreef -FuBaR- het volgende:
ledje vervangen is niet moeilijk. Let wel op, elk kleur ledje heeft andere spanning nodig. Dit kun je opvangen door er een weerstandje tussen te prakken. Misschien is de search wat voor je ;)
als ik dat niet doe... verneuk ik dan mijn moederbord of zo? Of watte?

• Tranze
Op zondag 26 mei 2002 20:31 schreef hypernatic het volgende:

[..]

nee!... je blaast hoogstens je leds op :D

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op zondag 26 mei 2002 20:31 schreef hypernatic het volgende:

[..]

Ik denk dat hij dan gewoon niet werkt ;) Je kunt ze op je com/printpoort aansluiten :) Enneh, ze gaan niet in 5.x inch, maar in blokjes, bijv. 4x40 zijn 4 rijen van 40 blokjes (een blokje bestaat uit kleinere blokjes)
code:
1
2
3
4
5
.....
.....
.....
.....
.....

blokje aan ^, blokje uit \/
code:
1

:P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:42 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Ik denk dat hij dan gewoon niet werkt ;)
Euhmz, we hadden het over ledjes en die sluit je toch niet op de com/printerpoort aan :?

Maar hier ff een schema voor ledjes vervangen van je power en hdd:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1798767377

of:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2298540232

Verwijderd

topicstarter ik heb [url="http://http:/tweak-lcd.barracuda-central.org"]hier[/url] maandje geleden een compleet gemonteerd lcd-tje besteld voor mij 5,25" front bay en met hulp van MBM5 (software) en smartie kan je gewoon zonder extra tempsensors (gewoon die al in je mobo zitten) alle info op het lcd weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me dus afvraag...

paralelle kabel... maar stel ik wil dat dus INBOUWEN... intern, dus zeg ter vervanging van een 5.25" bracket of zo...
hoe moet je dat dan doen? ken dat dan ook intern of niet?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
Welkom in OCE :)
Voordat je hier een topic opent zal je eerst ff de FAQ('s) moeten doorlezen. Doe dat eens en gebruik ook de search. Kom je er dan niet uit, dan open je een topic.

Deze gaat nu dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.