[linux] cd-speler voor prompt?

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat er geen programmaatjes zijn waarmee je audio-cds kunt afspelen zonder window manager, maar kan ze niet vinden eigenlijk...

Ik heb een p100 laptopje die in de woonkamer van mijn studentenhuis als muziekvoorziening dienst doet, daar heb ik mp3blaster op geinstalleerd voor de mp3s, maar om nou elke keer KDE op te starten om een audio cdtje te spelen vind ik wat lastig...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tik eens in op de prompt : cdplay ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

cdp of cd-console. ik vind voornamelijk cdp wel een goede cd-speler voor de console...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zoek eens tussen de resultaten achter deze URL: http://freshmeat.net/search/?q=console%20cd%20player
Daar zie ik er zo al een aantal staan :). Als dat niet genoeg is kun je nog handmatig met cdparanoia aan de gang, dat werkt vast ook wel...al is het misschien wat meer werk.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

ikzelf werk nu al een paar maandjes met workbone, en het is naar mijn mening een ideaal proggie. is via freshmeat te vinden, maar als je ff verder googled dan vind je er ook ene met volume support.
Het bevat alle basis functies + random/shuffle.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, het blinkt echt uit in z'n eenvoud en effectiviteit.