Toon posts:

Videokaart geeft rare dingen in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/michiel.sala/auw.jpg

Ongeveer een half uur geleden begon ik hier last van te krijgen, nadat me tijdens het spelen van GTA3 ook al opviel dat soms bijv stukken muur heel even een regenboog van kleuren werden :?.

Opvallend is dat dit samenvalt met onderstaande foutmelding die ik sinds gisteren steeds vaker krijg, niet alleen bij kazaa met allerlei andere proggies:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/michiel.sala/troep/kiekjes/kazaa_crash.jpg

Ik weet dat m'n geheugen waarschijnlijk naar de klote is, maar zou m'n videokaart nu ook al beginnen te ontbinden? :o

/edit

Dit weet ik dus niet zo heel zeker :+

Misschien kunnen jullie me een beetje verder helpen want ik baal hier toch wel echt van. :(

Systeem:
-p1400mhz
-128mb intern
-geforce 2 mx/mx 400
-win2k

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk toch eerder aan je geheugen.
kapot geheugen kan echt de raarste, fouten ,dingen geven

Tweakers Discord

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:01

wij

Die kazaa fout lijkt meer aan je geheugen te liggen.
De bovenste lijkt wel de videokaart.
Misschien ff je oc's uit en sideband uit?
Download anders een proggie om je geheugen te testen.

Verwijderd

Is het geen virus in de PC.
Gisteren ook tot 2.30 uur
bezig geweest pc opnieuw
voor iemand installeren.

Veel virussen en worm via
Kazaa in PC's.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:10 schreef Arnold_K het volgende:
Is het geen virus in de PC.
Gisteren ook tot 2.30 uur
bezig geweest pc opnieuw
voor iemand installeren.

Veel virussen en worm via
Kazaa in PC's.
Vergeten erbij te zeggen: vandaag was het ook zo dat me pc 'spontaan' ging rebooten, gebeurde zo'n 2 a 3 keer. Heel erg vreemd. Misschien een combinatie van alles? :?

Verwijderd

Rare foutmeldingen en slechte weergave is een teken van haperen van het intern geheugen.

Ikzelf heb een keer een vaag virus op mijn server gehad, die gaf ook steeds van die foutmeldingen. De weergave was alleen wel goed, dus denk je intern geheugen. :'(

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Op zondag 26 mei 2002 20:42 schreef Muchi3l het volgende:

[..]

Vergeten erbij te zeggen: vandaag was het ook zo dat me pc 'spontaan' ging rebooten, gebeurde zo'n 2 a 3 keer. Heel erg vreemd. Misschien een combinatie van alles? :?
Eerst ander geheugen proberen lijkt me beter. Eerst wel het oude testen natuurlijk. Is het dan nog zo dan is je videokaart misschien kapot...Het hoeft namelijk niet je video-kaart te zijn.
Veel suc6 ermee iig.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Heb net m'n geheugen met Memtest zitten testen, een half uur zelfs, en het geheugen zou prima moeten werken! Ik vind het allemaal very vaagjes... :?

Nog iemand die iets vergelijkbaars heeft gehad?

Verwijderd

hm ja met mijn pc :)

dat van dat beeld :) maar wat kwam omdat ik me *snik* TNT2 m64 iets tehoog klokte :P

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat als je geheugen stuk is dat dan je pc het niet doet, dus dat is het niet. Het kan je videokaart zijn, controleer is of dat ding wel goed vast zit in de AGP bus.

>:)

Grolsch Royce!

Pagina: 1