Toon posts:

[OC] Overklokken: videokaart trekt het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging op mijn Athlon 850 => 900 topic nu iets over videokaarten. Daar ik mijn computer wil opwaarderen naar P4-1,8A - en deze wil overklokken - moet het probleem niet aan mijn videokaart liggen, dat er niet overgeclockt kan worden. Ik heb zelfs een Creative Labs GeForce2 GTS met 32 MB.

Zijn jullie problemen tegengekomen bij het overklokken, waarbij de videokaart spelbreker was? Problemen, die - zoals bij mij - al kunnen optreden bij een FSB van 101 MHz (AGP=67,33), maar ook bij hogere snelheden.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik heb net ook gereageerd op fok, waarom denk je eigenlijk dat het aan je GT2 ligt?

Oerbrood!

Verwijderd

Ik ben bang voor je dat, je processor er tegen is beveiligd!
Dit is heel erg onbekent in de wereld, maar sommige processoren zijn beveiligd, ik had het ook bijvoorbeeld met pI 133 (wel oud maar daar kon het ook niet mee).
Dus ik ben bang dat je overclocken kan vergeten.
groeten Moi

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat met die 133, komt waarschijnlijk omdat het een socket 5 proc is, die kunnen niet hoger dan 133.
Heeft niets met een beveiliging te maken.
Is bij mij ook het geval. Jammer genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 20:39 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb net ook gereageerd op fok, waarom denk je eigenlijk dat het aan je GT2 ligt?
Ik weet het inmiddels wel zeker. Ik probeerde 3D Mark te downloaden voor een test van de videokaart, als Core en Memory 10% hoger zijn geklokt (normaal is 200/333).
Toen liep hij vast bij een normale toepassing. Klote, want de 3D Mark was op 67% (totaal 39 MB).

Ik kan me niet voorstellen dat een processor gaat flippen als-ie 10 MHz harder loopt dan normaal.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Jawel.. een dergelijke iets had ik ook... m'n Matrox G400 wou niet echt wanneer ik m'n 733@1007 wou starten.. 990 ging perfect!.. wat heb ik gedaan;

het koelblokkie op de G400 er af gehaalt, helemaal schoongemaakt, Artic Silver (I) eropgegooit, blokkie terug, en pctje op 1007 gepost, en rocksolid! .. Mocht die b.v met het warme weer lastig gaan doen, gooi ik er een fannetje op (is nu niet nodig, na 3 uur GhostRecon (1280x1024) is ut blokkié 'lauwtjes' :) Artic heeft me dus geholpen en niet die standaard meuk wat er tussen zat die de OC tegenhield.

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:53 schreef Cybercool het volgende:
Dit is heel erg onbekent in de wereld, maar sommige processoren zijn beveiligd, ik had het ook bijvoorbeeld met pI 133 (wel oud maar daar kon het ook niet mee).
groeten Moi
Beste Cybercool, de groeten doen we hier automatisch op tweakers (yes, kan ik eindelijk iemand de les lezen...) maar je hebt wel gelijk (waarschijnlijk is procje gewoon beveiligd)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 27 mei 2002 20:00 schreef IndigoDelFuego het volgende:

[cybercool]
[Op zondag 26 mei 2002 20:53 schreef Cybercool het volgende:
groeten Moi]
[/cybercool]

Beste Cybercool, de groeten doen we hier automatisch op tweakers (yes, kan ik eindelijk iemand de les lezen...) maar je hebt wel gelijk (waarschijnlijk is procje gewoon beveiligd)
nounou want een onzin, je kan een p4 gewoon overclocken dmv van fsb hoor... als je het niet weet ga dan niet dom lopen lullen |:(. Heeft die jonge ook nix aan of wel?

[ontopic]
Het lijkt me sterk dat je bij 101fsb al last krijgt van de videokaart, ik zou toch eens naar het geheugen kijken.

Is het wel 133mhz geheugen?
Hoe is dit ingesteld (cas2/cas3)

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 15:53

Thyzz

-=leeg=-

Het gaat nog helemaal niet over de P4, tenminste ik begrijp uit zijn post dat hij die nog moet gaan kopen.

Maar het kan aan zo veel dingen liggen. Niet alleen een videokaart, maar ook geheugen, geluidskaart, netwerkkaart noem maar op of toch je voeding.
Want je hebt een AMD thunderbird, redelijk veel geheugen, geforce2, en mischien nog wel meer dingen in je pc hangen.
En in [topic=506256] geef je niet aan wat je er allemaal nog meer in hebt zitten.

Kan je niet met MBM kijken wat je voltages doen (of gewwon even in de bios blijven kijken) zijn die misschien toch niet te laag?

Bovendien zeg je daar dat dat je zelf niet veel verwacht van het chipset van je MoBo.

je zult dus toch nog wat meer factoren moeten noemen.

5325wp

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op zondag 26 mei 2002 20:53 schreef Cybercool het volgende:
groeten Moi
We hebben het hier wel over iets andere proccesoren dan een PI daar en wat jij bedoelt is trouwens de multiplier denk ik en niet de FSB

welkom op GOT btw :D
Pagina: 1