Toon posts:

Hoe is het gesteld met de audio in de vliegtuigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende vluchten gemaakt in de First- en Business Classes en sommige vliegtuigmaatschappijen bieden hoofdtelefoons aan die de nose verminderen. Hier zit ook een soort versterker in. Ik moet zeggen het geluid is prima. Is dit systeem ook toe te passen op gewone thuis Hifi equipment.

Ook doe ik een test en tot nu toe is de vliegtuigmaatschappij Virgin Atlantic daarin het beste naar voren gekomen.

Bron http://www.alasta.nl

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Ga ik voor je uitzoeken!

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

noice cancellation headphones moet je naar zoeken..dat is je vraag toch? beetje onduidelijk.
sennheiser:
link

<font color="red">Mod break: denk ff om de layout.</font>

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 26-02 21:53
Op zondag 26 mei 2002 22:47 schreef Mries! het volgende:
noice cancellation headphones moet je naar zoeken..dat is je vraag toch? beetje onduidelijk.
sennheiser:
link

<font color="red">Mod break: denk ff om de layout.</font>
Hmmmm een duitse site.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik vind die systemen met luchtbuisjes wel geinig maar echt goed geluid is het toch niet :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 26 mei 2002 19:37 schreef Bathurst het volgende:
Ik heb al verschillende vluchten gemaakt in de First- en Business Classes en sommige vliegtuigmaatschappijen bieden hoofdtelefoons aan die de nose verminderen. Hier zit ook een soort versterker in. Ik moet zeggen het geluid is prima. Is dit systeem ook toe te passen op gewone thuis Hifi equipment.

Ook doe ik een test en tot nu toe is de vliegtuigmaatschappij Virgin Atlantic daarin het beste naar voren gekomen.
Wat moet je in godsnaam met een noise canceling koptelefoon thuis tenzij je natuurlijk bovenop een stroomopwekkings fabriek woont of dat 1 van die boeings je huiskamer is. Anyway ook in "plebs" class kan het geluid redelijk zijn als je gewoon een koptelefoon meeneemt (gebruik zelf altijd een afgesloten Sennheiser)

offtopic:
Kijk je sterren eens na op je site... Echt wel dat United 10 keer beter is dan dat ouwe rotte KLM zowel in bediening, service, vloot en in flight entertainment. Vooral op transatlantische vluchten

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

misschien staat de wasmachine in de huiskamer, naast de stereo :)

• Baklap

Baklap

Op maandag 27 mei 2002 11:21 schreef Mries! het volgende:
misschien staat de wasmachine in de huiskamer, naast de stereo :)
bovenop de droger en het aggregraat... >:)

Verwijderd

Bigfoot:
Ik vind die systemen met luchtbuisjes wel geinig maar echt goed geluid is het toch niet :)
Dat systeem vind je niet in vliegtuigen, maar in ziekenhuizen. :D

• Baklap

Baklap

Op maandag 27 mei 2002 12:29 schreef MORA het volgende:

[..]

Dat systeem vind je niet in vliegtuigen, maar in ziekenhuizen. :D
Nou niet zo heel lang geleden [opa mode] zat dat ook gewoon in vliegtuigen, tegenwoordig (behalve bij KLM >:) ) kom je dat niet meer tegen zelfs niet in ziekenhuizen :P ... [/opa mode]

• Asclepius
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik heb laatst zelf 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (ik had een spontane klaplong |:( ) en daar hadden ze nog zo'n oud systeem, met van die luchtbuisjes. Het bestaat dus nog wel. Het klonk trouwens echt voor geen meter, totaal geen bas.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 27 mei 2002 12:40 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nou niet zo heel lang geleden [opa mode] zat dat ook gewoon in vliegtuigen, tegenwoordig (behalve bij KLM >:) ) kom je dat niet meer tegen zelfs niet in ziekenhuizen :P ... [/opa mode]
5 jaar geleden was dat nog heel normaal, ben het de laatste jaren niet meer tegengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid is echt top. Virgin Atlantic heeft ze van Bose en ook American airlines werkt ermee. Je hoort echt geen bijgeluiden meer en je kan twee voluime sterkte kiezen van het onderdrukken van de noise.

Verwijderd

D.I.Y.

Dit is m.i. nog een bêtaprojectje.

Het principe is eenvoudig: mix het omgevingsgeluid in tegenfase met het audiogeluid.
Met audio op de + van een opamp, en het versterkte microfoonsignaal op - (of omgekeerd).

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
http://www.bose.com/noise_reduction/personal/qc_headset/

deze wordt vaak bij vliegtuig maatschapijen gebruikt

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:01
is dit niks:

Afbeeldingslocatie: http://www.allind.com/products/smithwesson/earmuffs.gif
of dit
Afbeeldingslocatie: http://www.davidclark.com/images/10Amodelsmall.jpg
van deze site: http://www.davidclark.com/model10a.htm

hier zitten ook speakers in:
Afbeeldingslocatie: http://www.davidclark.com/images/h10-56.gif

waarom zou je actief dempen (bose haalt daarmee 10 db reductie) als passief dempen veel betere resultaten oplevert (27 db reductie)?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:48

-Stef-

Slainthe!

Ik neem gewoon mijn iRiver2 mee zodat ik verzekerd ben van goeie muziek EN goed geluid. Ik ga geen 11 uur naar hetzelfde bandje luisteren dat om de zoveel tijd weer opnieuw begint.

Hmm, ik zie nou dat de vraag toch iets anders was dan ik dacht. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
nou dat zijn ze niet hoor, die in het vliegtuig zien erveel leuker uit

• Baklap

Baklap

Die David Clarck's zijn fantastisch, gebruiken ze in helicopters helemaal goed dat spul... :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op maandag 27 mei 2002 09:55 schreef Baklap het volgende:

[..]

offtopic:
Kijk je sterren eens na op je site... Echt wel dat United 10 keer beter is dan dat ouwe rotte KLM zowel in bediening, service, vloot en in flight entertainment. Vooral op transatlantische vluchten
I can double that! Ik ben 2 jaar geleden met UA naar Amerika gevlogen en wat een relaxte vlucht was dat! Iedereen een eigen tvtje (LCD in stoel), koptelefoon, 8 films per vlucht (verspreidt over 4 kanalen), alle amerikaanse kanalen (CBS MET DAVID LETTERMAN :)). Zelfs een kaartje met waar je precies bent, hoe hard je vliegt, hoe koud het buiten is (blablabla)! Echt vet!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

JeroenT

hoi!

Hmm de keren dat ik naar Aruba of New York ben gevlogen had ik 12 naar_middengolf_klinkende_muziek_stations :D :r + 2 supersaaie films met maar aan 1 kant geluid ;)

kortom:

ik was blij dat mijn discman het nog deed :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:31 schreef aatos het volgende:
is dit niks:

waarom zou je actief dempen (bose haalt daarmee 10 db reductie) als passief dempen veel betere resultaten oplevert (27 db reductie)?
actief is _iets_ lichter :P dus om draagcomfort redenen.

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 04 juni 2002 02:58 schreef Klubbheads het volgende:
Hmm de keren dat ik naar Aruba of New York ben gevlogen had ik 12 naar_middengolf_klinkende_muziek_stations :D :r + 2 supersaaie films met maar aan 1 kant geluid ;)

kortom:

ik was blij dat mijn discman het nog deed :)
En waar vloog jij mee ?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:25

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
British Airways is van hetzelfde niveau als UA... erg netjes, was vroeger wel anders in cattle class.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

De kwaliteit van de inflight entertainment kan ook binnen maatschappijen heel erg schelen.

Voorbeeld: met Olympic Airways naar Australie: iedereen eigen tv, tig films en geluidskanalen, enz. :7
Terug: gewoon 1 scherm in het vliegtuig :'(

Met Qantas naar Australie: 1 scherm
Terug: iedereen eigen scherm

Je moet net mazzel hebben
Pagina: 1