Opstart probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58
Mijn computer wil niet meer opstarten.
Ik was een geweldig spel aan het spelen en opeens ging hij automatisch opnieuw opstarten en komt ik niet meer in windows.

Ik heb dit probleem vaker gehad! En na willekeurige tijd van aan/uit aan/uit doet hij het weer! (soms halve dag, soms week) Ik heb geen flauw idee wat het probleem is.

Als ik hem "normaal" opstart komt hij vaak bij het windows laad schermpje (met dat balkje) met een blauw scherm met de woorden:

--A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

(dan de fout melding:) PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA

blablablaablab--

als ik hem via veilig modus opstart komt hij met zelfde scherm allen dan met de melding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Doe ik alleen dos via win 98 opstart disk komt ie na een tijdje met: Divide-overflow-fout

Die fouten zeggen me niets! en ik weet niet wat deze fouten veroorzaken. Is het mun processor? Mun geheugen? mun mobo?

Het rare vind ik dat hoelanger ik hem uit heb staan! hoe verder hij gaat met het opstarten! lijkt dusz wel alsof iets te warm word-> Temperatuur van mijn system en cpu komen niet boven de 25 graden! :'(

Iemand een idee?

specs:

Mobo: MSI K7T Pro2
Proc: AMD Athlon 800 Mhz
Video: Hercules 3d Prophet II
Geheugen: 384 Mb

Verwijderd

Heb je usb apparaten? Probeer deze dan eens los te maken. Voel anders ook eens, of die temperatuur meting wel klopt. Gewoon ff aan je heatsinkjes komen en voelen of je je handen niet verbrand.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
en de tempratuur van je processor....??? kan je waarschijnl;ijk wel zien in je bios

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58
Heb je usb apparaten? Probeer deze dan eens los te maken. Voel anders ook eens, of die temperatuur meting wel klopt. Gewoon ff aan je heatsinkjes komen en voelen of je je handen niet verbrand.
nope! geen usb app. en kheb gevoeld! sink van cpu is niet echt warm te noemen! alleen mun Videokaart is redelijk hot! is dat normaal?

Verwijderd

Het staat niet in je reaktie, maar ik neem aan dat je je systeem niet overclocked hebt.

Probeer het probleem te isoleren door alleen het noodzakelijke van je computer aan te sluiten.

Ook kun je in het BIOS de "fail safe" settings proberen.

Succes :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:14 schreef El_Presidento het volgende:

[..]

nope! geen usb app. en kheb gevoeld! sink van cpu is niet echt warm te noemen! alleen mun Videokaart is redelijk hot! is dat normaal?
De heatsink van je videokaart kan redelijk heet worden ja, vooral de passieve heatsinks. Meestal is dit niet erg, maar als je handen echt pijn doen als je ze tegen de heatsink houdt, is 'ie toch echt te warm.
Pagina: 1