Op dinsdag 28 mei 2002 22:00 schreef Raymond v/d H het volgende:
Want als ik de uplink bekijk zit 't rond piektijden zo ongeveer tegen de 40mbit aan.
[afbeelding]
btw, doet me eraan denken, is die uplink van die switch full duplex of nie, aangezien dan kees z'n rekensommetje niet op gaat.. en d'r is natuurlijk geen groter vermaak dan dat soort sommetjes onderuit halen

Beetje een late reactie, maar ik kwam per ongeluk weer in dit threadje terecht
De pieken kwamen tot iets van 36Mbit, even die rare spikes niet meegeteld. Dat was een volle 20Mbit average, maar omdat Endoria haar plaatjesparadijs uit heeft moeten zetten vanwege excessief bandbreedteverbruik, zijn we qua bandbreedteverbruik ongeveer gehalveerd.
De pieken liggen nu tegen de 21Mbit en average verstoken we zo'n 10Mbit aan data. Helaas is door dezed recente veranderingen ook niet echt een toekomstbeeld meer te vormen, we weten immers niet hoe snel elke site apart groeide qua bandbreedte omdat we daar simpelweg nooit echt MRTG's van hebben bijgehouden...
Als het goed is gaat dat in de toekomst wel veranderen, de hele statspagina krijgt nogal wat uitbreidingen zoals het er naar uit ziet. (Werkende MRTG's, loadbalancer-stats, meer servers en dus meer stats voor die servers etc. etc.)