Toon posts:

netware 5.1 nic driver failed to load..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb hier een novell 5.1 server installatie maar als ik bij de netwerk kaart detectie komt herkent hij me realtek niet dus heb ik de driver van hun cd

ook heb ik met een kingston kaartje geprobeert deze vind hij automatisch

maar met beide is het probleem dat als hij de drivers gaat laden dat de volgende error komt:

the following driver instance failed to load and will be deleted

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Worden de kaarten ondersteund door Novell? Heb je de .LAN drivers van die kaart? Als je de .LAN drivers hebt moet je voor de installatie een map C:\NWUPDATE aanmaken, en daar de drivers inzetten. Tijdens de installatie kijkt Netware of er drivers in C:\NWUPDATE staan, zo ja: pakt hij die drivers en zou het moeten werken.

Let wel: altijd de volgende stappen om te installeren volgen:
1) 100 Mb DOS partitie aanmaken. (met DOS6.2 of PC-DOS oid)
2) C:\NWUPDATE dir aanmaken
3) Opnieuw opstarten met de Installatie CD in de drive.

En daarna moet het goed komen. Voordat je opnieuw gaat installeren ff de partities goed weggooien.

Veel succes.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 26 mei 2002 18:30 schreef zero_brain het volgende:
hoi

ik heb hier een novell 5.1 server installatie maar als ik bij de netwerk kaart detectie komt herkent hij me realtek niet dus heb ik de driver van hun cd

ook heb ik met een kingston kaartje geprobeert deze vind hij automatisch

maar met beide is het probleem dat als hij de drivers gaat laden dat de volgende error komt:

the following driver instance failed to load and will be deleted
Welkom op GoT :)

Als je meer en uitgebreider informatie geeft over wat je precies doet dan stel je anderen beter in staat zich in jouw situatie te verdiepen dus dat is beter.

Komt de installer met een vraag over de slots? Zo ja, kijk dan op de console of hij een voorkeur heeft voor het te gebruiken slot. Onthoud dat slot. Als je hem opnieuw installeert deze waarde opgeven, dan laadt hij hem in 1x.
Welk realtek kaartje heb je? Kijk op de chip. RTL8029 en RTL8139 worden beiden ondersteund. Voor de laatste heet de driver RTSSRV. Voor de eerste weet ik niet uit mijn hoofd.

Needless to say: als je de verkeerde driver hebt krijg je ook zo'n melding natuurlijk :+
Success.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 09:33

GerriT

Dusss......

Op zondag 26 mei 2002 18:38 schreef DGTL_Magician het volgende:
Worden de kaarten ondersteund door Novell? Heb je de .LAN drivers van die kaart? Als je de .LAN drivers hebt moet je voor de installatie een map C:\NWUPDATE aanmaken, en daar de drivers inzetten. Tijdens de installatie kijkt Netware of er drivers in C:\NWUPDATE staan, zo ja: pakt hij die drivers en zou het moeten werken.

Let wel: altijd de volgende stappen om te installeren volgen:
1) 100 Mb DOS partitie aanmaken. (met DOS6.2 of PC-DOS oid)
2) C:\NWUPDATE dir aanmaken
3) Opnieuw opstarten met de Installatie CD in de drive.

En daarna moet het goed komen. Voordat je opnieuw gaat installeren ff de partities goed weggooien.

Veel succes.
Ik heb dus precies hetzelfde probleem met een kale instalatie van Netware 6 en een Realtek 8139C kaartje :(

Ik heb alle stappen die hierboven staan doorlopen, dus een partitie van 200 Mb, met een folder c:\nwupdate waar de rtssrv.lan driver instaat.

Netware herkent de driver ook, ik stel hem in op Slot2 (zit hij ook in), Node Address laat ik leeg en bij Mediumtype heb ik hem op Auto gezet.

Wanneer ik nu verder wil gaan geeft hij aan:
"The following driver instance failed to load and will be deleted: C:\nwupdate\rtssrv.lan Slot=2 Mediumtype=auto Frame=ethernet_802.2 name=rtssrv_1_e82
(the device supported by the driver may be disabled.) :(

Heeft iemand wellicht nog een andere tip :?