Onstabiele KT7-RAID, even een Evaluatie plz.

Pagina: 1
Acties:

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
Beste mensen ik begin nu helemaal |:( van m'n setje te worden.Wat ik ook doe hij blijft hangen op 3D-Mark en Quake Timedemo.

Het best wat ik kan krijgen = 1 x 3D Mark en dan hangen als ik wat dingen verander hangt ie al meteen dus vid. beeld blijft hangen dit is in 3Dm en Quake of hij schiet terug naar windows ( 98se ) in 3Dm.

Heb een Duron 700 ( niet OCed 34c ) met KT7RAID, 133Mhz ( alle settings getest ), Geforce2MX ( herc. ) ook Viper 550 geprobeerd zelfde.Verschillende VIA 4 in 1 geprobeerd ook allerlei vid. drivers, 300 Watt voeding.Bios geflashed etc. etc. :(

Post ff jullie setjes hoe hij stabiel loopt dus precies ff welke drivers.En als iemand hetzelfde heeft gehad en opgelost hoor ik dat ook graag.

Hoop een oplossing te vinden, de hopeloze tweaker :r

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

Verwijderd

heb je heel toevallig , fast writes aan staan voor de videokaart en gebruik je de 6.27 detonators niet ? dat kan al een heel grote reden zijn ...... :?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Ik heb hetzelfde probleem met mijn KT7-RAID (Duron 700). Als ik de Duron hoger dan 750 (7x107) laat draaien, komt 3DMark2000 door geen enkele test. Hij klapt er gewoon uit. Windows boot prima, SiSoft Sandra draait ook goed. Het maakt niet uit welke combinatie van multiplier, FSB, voltage ik gebruik: het gaat altijd mis. Temperatuur van de CPU blijft onder de 50 graden. Ik heb WEL de FastWrites aanstaan. Vanavond zal ik die eens uitzetten, misschien helpt dat. Overigens heb ik een TNT2 Ultra erin zitten, maar dat wordt binnenkort een 64MB DDR Radeon. Iemand ervaring met deze combinatie?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik kwam erachter dat de KT7-Raid wat probs heeft met pc133 mem... zet ik die dus op 133mhz... dan is ie super onstabiel, zet ik hem op 100Mhz loopt ie als een trein, vaag maar waar. Verder heb ik alles redelijk default gelaten.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Gewetensvraag:
Heeft de KT7 problemen met PC133 geheugen of is je geheugen niet goed genoeg?
(Loopt je geheugen in een P3/133 configuratie?)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DolleDries
  • Laatst online: 22-08 11:46
Hmmm...klinkt bekend.

Ik heb een MSI K7T Pro..en die HAD hetzelfde probleem. Sterker nog..maakte nix uit wat je in de bios had gezet 133 of 100...maakte er stiekum 100 van. Echter MSI heeft leuk biosje gemaakt waardoor probleem is verholpen. Dus flashen & klaar was clara of henk of wiedanook.

• mjax
Ik heb net die FastWrites uitgezet, maar het helpt geen moer.

Windows is rocksolid op 900 MHz, maar geen enkel spel Direct3D of OpenGL (dus ook 3DMark2000 niet) wil draaien. Gewoon lockup.

Koetje draait als een speer, ook meerdere dagen achter elkaar op 900 MHz. Temp is prima.

Hoe kan dit nu? Het lijkt wel of die TNT2 Ultra van mij niet overweg kan met een snelle processor.

Iemand ervaring?

• mjax
Ik ben net ff aan het testen geweest en ik begin mijn voeding te verdenken.

Ik heb een 300 Watt voeding met daaraan 2 Maxtor HD's, AOpen CD-ROM, Plextor 8/4/32 (alles IDE), V3800 TNT2, KT7-RAID, Duron, 256 MB 133 MHz geheugen, SB Live, E-Tech PCI modem, Snapscan USB scanner.

Op 750 (7x107) draait alles perfect. TNT2 is al ruim een jaar overclocked op 150/183 zonder problemen. Als ik ook maar een beetje hoger ga, bijvoorbeeld naar 800 (8x100). Draait 3DMark2000 gewoon niet meer.

Nu heb ik net ontdekt dat wanneer ik de TNT2 terugklok naar 125/150, 3DMark een paar seconden werkt, daarna hangt de zaak.

Ik kan me voorstellen dat zo'n grafische kaart tijdens zo'n 3D test meer stroom trekt dan voor 2D gebruik. Als dat zo is, zou dat betekenen dat de voeding het dus niet trekt.

Is 300Watt te weining voor bovenstaande?

Ik zal deze week eens een HD eruit gooien, evenals de scanner. Als dat werkt, gaat de voeding dus eruit voor een zwaardere.

Verwijderd

en je hebt je fsb op 100 ? dan is dat goed .... want die kt133 dingen worden me toch instabiel als je die bus opkrikt , hou op schei uit .... |:(

• Deftronic
  • Laatst online: 25-07 08:21
Mensen het gaat met mijn systeem weer een stukkie beter. :) Eerst wou 3Dmark en Quake voor geen meter, bleef maar hangen. :'(

Mijn system ( D700 en Gef.MX ) was eerst uitgerust me 64 MB intern.Nu heb ik daar 128 van gemaakt, en welja de 2 proggies draaien nu stabiel. ( 133mhz geheugen ) :o

Heb alleen last van strange vid beeld dat hangt bij het afsluiten van windhoos, maarja dat is het volgende probbie wat opgelost moet worden. :P

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

• mjax
Nu begint het vaag te worden. Ik heb het IO voltage terug op 3,3 gezet, processor op 9x100 bij 1,7 core voltage. Sandra draait goed, net als de koe. Mijn conclusie: processor draait stabiel.

Wanneer ik dan naar 3DMark2000 ga, start de helicopter test waarempel op! Maar na een paar tellen, blijft het beeld hangen en gaat dan na een paar seconde pas weer verder. Dit gaat zo door.

Ik snap er niks meer van. Ik denk dat die TNT2 gewoon kuren heeft. Ik hoop dan ook dat het "probleem" met een Radeon opgelost zal zijn.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hmmm, weird, ik heb een 235 watt voeding, ik heb fastwrites uitgezet. Bij mij kan ik gewoon 3D Mark 2000 draaien. (T-Bird 800 op KT7-raid, 2 x HD, cdrom + writer + zip, Asus V6600 videokaart en nog wat andere kaarten zoals Live, 100 Mbit netwerk en Adaptec 2940 AU) Werkt op AGP 2x stabiel, en ik heb 'm laatst op AGP 4x gezet en lijkt ook stabiel.

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik had ook problemen met PC-133 en een KT7. ik had eerst een 128 module van semicon, omgeruild bij Mycom (nog garantie) tegen een Apacer module met Hyundai chipjes.

Nu is ie Superstabiel op 133mhz
Pagina: 1