Toon posts:

kan iemand me helpen met oc prob ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mn pc (amd thunderbird 1200 ) op fsb van 333 >:) laten draaien dat gaat zonder enkel probleem maar nu kom ik na mn multiplyer niet hoger dan 1416,5 mhz dus 8 keer 166 terwijl ik eerst(wel 300mhz fsb ) bijna 1500mhz kon halen dus 8,5 . 166 zou volgens mij mogenlijk zijn 1499mhz.Hij word in iedergeval lang niet te warm dus daar ligt t niet aan. :)
Als je mogenlijke complicaties ziet meld t dan even

2de vraag ik ga zo (zeer binnenkort ) msi k3 ultra halen en corsair pc3200 denk ik maar ik twijvel nog tussen corsair pc3000 en pc3200 door de cachelatency wat kan ik beter nemen ??? thx

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Ik denk dat je geheugen het simpelweg niet aankan,

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
heeft de multyplyer ook invloed op t geheugen ?? want dat ding draait nu 333mhz (cpu ) en 167 mhz (geheugen ) zonder probleem alleen de multypler kan niet meer omhoog, terwijl ik eerst 1500mhz kon draaien (10. 150 ) en nu 1417 (8,5 . 166)

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik heb gelogen 1499mhz niet 1500 sorry voor t foutje zondag he

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 27 mei 2002 01:16 schreef scarab313 het volgende:
sorry ik heb gelogen 1499mhz niet 1500 sorry voor t foutje zondag he
Check dit knopje rechtsboven eens uit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

Wat betreft je geheugen; nee, de multiplier heeft compleet geen invloed op de geheugensnelheid. Wat TLRnZ eigenlijk bedoeldde is dat je geheugen waarschijnlijk de hogere FSB niet meer kan bijhouden.

En wat betreft je verhaal; na 3x doorgelezen te hebben (het is een beetje vaag geformuleerd verhaaltje, maargoed..) ben ik tot de conclusie gekomen dat je je afvraagt waarom je multiplier bij FSB@166MHz niet hoger dan 8,5x komt, terwijl je multiplier bij FSB@150MHz makkelijk op 10x kan staan? Indien dat inderdaad je vraagstelling is, dan is het antwoord simpel: je CPU kan het niet aan, de core van de Thunderbird 1200 is ontworpen om tot 1400MHz (officieel) te gaan, ongeacht de multiplier en de FSB. Maar dat je je FSB@166MHz hebt gekregen is zeker een knappe prestatie. Je kunt ook proberen de voltages (nog verder) te verhogen om de FSB wat verder op te krikken of eventueel de multiplier op 9x te krijgen.

Enne, dit topic past meer in [OCE] :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PMG->OCE
Pagina: 1