Toon posts:

cdtje branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer data(697 mb) naar een 80min cdtje te kopieren, ik kopieer met nero en heb ook al easy cd creator geprobeert, tijdens het branden geeft hij geen error, maar als ik in win verkenner kijk staat er niets op die cd. HOE kan dat??? ik heb op die cd gekeken en hij heeft wel wat erop gebrand (hooguit 5 milimeter is bescheven)

het is een sony crx100e-bp
en ik draai op winxp

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is dit ook bij verschillende soorten media gebeurd? Ik heb zelf weleens gehad dat bij hele goedkope CD's zonder merknaam de brander gewoon opeens niet meer verder kon. Kijk ook even of de brander in DMA modus werkt (in device manager bij de ide poort waar t apparaat op zit, en dan DMA if available kiezen)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:41 schreef Dani_349 het volgende:
ik probeer data(697 mb) naar een 80min cdtje te kopieren, ik kopieer met nero en heb ook al easy cd creator geprobeert, tijdens het branden geeft hij geen error, maar als ik in win verkenner kijk staat er niets op die cd. HOE kan dat??? ik heb op die cd gekeken en hij heeft wel wat erop gebrand (hooguit 5 milimeter is bescheven)

het is een sony crx100e-bp
en ik draai op winxp
De Sony CRX100E-BP ondersteund "officieel" geen 80 minuten cd's. (Het is toch een IDE 4x/4x brander hè?) Hij gaat maar to 76... nogwat. Als je daar overheen gaat, brandt hij wel, maar dan wordt de cd onbruikbaar.

Ik heb de CDX100 (weet niet of er BP achter stond)ook gehad. Hij heeft niet langer dan 3 uur in m'n bak gezeten. (Het ding was pas uit.) De eerste cd, een 700 mb, ging al fout. Toen ben ik eens gaan zoeken op Internet en het scheen dat meerdere mensen dit probleem hadden. Kijk eens in Nero. Het schijnt dat hij ook geen overburn ondersteunt. Ik ben hem toen gaan ruilen...

Als dit het niet is: dan kan ik je niet helpen.