Toon posts:

MP3 in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg daarnet een idee. Het lijkt me leuk om eens als low budget hobbyproject een oud moederbord (pentium 100 o.i.d.) samen met een verwisselbare harddisk, een geluidskaart en een lcd display in de auto te bouwen om op die manier mp3 af te spelen.

Ik heb een electonica opleiding (MTS) gehad en ben nu werkxzaam in de IT wereld dus het een ander programmeren en in elkaar knutselen is geen probleem.

Heeft iemand al eens een dergelijk apparaat gemaakt en hier informatie over ?

Vooral een schema voor de omvorming van de 12 volt accuspanning naar +12 -12 +5 en -5 voor de computer is wel handig. Ik zou natuurlijk ook een 12 naar 220 volt omvormer kunnen gebruiken en daar de pc voeding op aan kunnen sluiten maar dat lijkt me nogal een omweg.

Verder vraag ik me af of er kleine (goedkope) lcd's te koop zijn die bijv. via de rs232 aangesloten kunnen worden.

Er staat info op http://www.mp3projects.com/ maar een schema voor een voeding zie ik nergens

Alvast Bedankt voor alle (zinvolle) reacties,
Xiri.

Verwijderd

er zijn voedingen te koop waar je 12v instopt ff zoeken

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OCE

Verwijderd

En toen kon rene43 het topic niet meer vinden :Y)

Verwijderd

er zijn zat van zulke project,ik heb er afgelopen jaar 1 gemaakt en werkt super! in custom black-plexi case
kijk hier ns voor info en fotos.

Verwijderd

je kunt ook bij de halfords een ding halen dat van 12 volt
iets van 1.5 3 4,5 7,5 9 en 12 doorgeeft bij 1 amp. kost iets van 8 euro. meschien is dat wat om de zooi mee te voeden

Verwijderd

Volgens mij heb ik zo een ding kort geleden gezien in een van die huis aan huiskrantjes. Als mijn geheugen nog werkt kost zo een ding ergens rond de 180 euro.

Verwijderd

Waarom koop je geen MP3 radio speler bij de Halfords???

Die dingen kosten zo'n 300 - 400 EURO. Is veel goedkoper en geen gekloot.

En door afneembaar front kunnen ze hem niet zo makkelijk jatten dan een complete PC!

Goed advies he?? Ik verkoop dat spul namelijk als verkoper bij de halfords!!

Verwijderd

of gewoon een mp3 cdspeler op het dash bord knallen en dan zon cassete erin en spelen maar.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zondag 26 mei 2002 20:20 schreef chefke het volgende:
je kunt ook bij de halfords een ding halen dat van 12 volt
iets van 1.5 3 4,5 7,5 9 en 12 doorgeeft bij 1 amp. kost iets van 8 euro. meschien is dat wat om de zooi mee te voeden
Denk alleen niet dat het vermogen van zo'n ding toereikend is :Z

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:04
Je kan het heeel simpel met een L78x0x doen, die leveren MAX 200 of 500 mA, dan een paar naast elkaar schakelen tot je genoeg hebt voor je pctje

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

http://www.sproggy.com/

hier is een schema

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Op zondag 26 mei 2002 20:31 schreef Derranged het volgende:
http://www.sproggy.com/

hier is een schema
Hmmm ik heb dat printje hier liggen... kon toen alleen de onderdelen niet krijgen.. Als het iemand anders wel lukt hoor ik het graag... :)
Alhoewel ik toch m'n laptop ga gebruiken voor in de auto.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Pagina: 1