Toon posts:

Knoppix en Geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand bekend met Knoppix? http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

Ik neem aan dat dit niet werkt met een Geforce2Go (mobiele 2mx), aangezien je altijd achteraf de nvidia drivers moet installeren?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Bij mijn weten mogen de nVidia drivers niet in binary vorm verspreid worden, wat dus inhoudt dat je ze altijd in semi-source vorm moet downloaden/verpsreiden en dan compilen (waarom nVidia binary distribution niet toelaat is mij ook een raadsel). Dus: grote kans dat dat niet werkt nee.

De kaart zal overigens waarschijnlijk wel aan de gang te krijgen zijn zonder die drivers, maar alleen in vesa of svga mode, dus zonder acceleratie enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Op zondag 26 mei 2002 19:28 schreef deadinspace het volgende:
(waarom nVidia binary distribution niet toelaat is mij ook een raadsel).
Inderdaad erg vaag.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Het werkt zeker WEL. XFree levert namelijk zelf ook open source drivers voor de NVIDIA KAARTEN. Nadeel is alleen dat die geen 3D openGL versnelling hebben. Maar voor normaal gebruik zijn ze prima.

De reden dat ze geen open source drivers verspreiden is dat ze in die drivers bepaalde trucjes toepassen om de kaarten zo efficient mogelijk aan te sturen. Dat willen ze geheim houden zodat de concurrenten die trucjes niet gaan gebruiken. Bedrijfsgeheim heet dat, net zoals de "secret ingredient" in allerlei brouwsels. Van mij mogen ze zolang als de drivers maar wel goed werken met alle kernels (2.5 werkte nog niet goed de laatste keer dattik het testte).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 13:00 schreef Valium het volgende:
Het werkt zeker WEL. XFree levert namelijk zelf ook open source drivers voor de NVIDIA KAARTEN. Nadeel is alleen dat die geen 3D openGL versnelling hebben. Maar voor normaal gebruik zijn ze prima.
Standaard Debian werkt bij mij niet goed met mijn nvidia Geforce2Go kaart. Ik moet daarvoor speciaal de drivers downloaden en compilen.
Of begrijp ik je verkeerd?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
kijk eens op http://www.nvidia.com/
daar staat genoeg info, om verder te gaan

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 27 mei 2002 13:00 schreef Valium het volgende:
Ohja, de nv drivers, die was ik vergeten. Maar die hadden toch geen xv? (iets wat ik wel onder normaal gebruik vind vallen)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 13:19 schreef BartDex het volgende:

[..]

Standaard Debian werkt bij mij niet goed met mijn nvidia Geforce2Go kaart. Ik moet daarvoor speciaal de drivers downloaden en compilen.
Of begrijp ik je verkeerd?
Er zitten standaard nv drivers in XFree86 4.x, deze zijn ook gewoon compatbile met de GeForce kaarten. Of deze ook compatible is met de mobile 2GO kaart weet ik niet, maar hij werkte iig. wel goed met m'n 2MX kaartje. De nv driver is idd. zonder 3d accel. jammer genoeg.
Pagina: 1