Verwijderd
een dichte koptelefoon heeft wat beter laag en schermt omgevingsgeluid beter af... een open koptelefoon is meestal wat lichter....
Verwijderd
Een dichte koptelefoon hoeft helemaal geen betere bas te hebben. Vaak is zelfs het tegenovergestelde meer waar. Met een open koptelefoon is een veel beter gecontroleerde bas mogelijk. Ook is het met een open koptelefoon (naar mijn mening) veel prettiger luisteren. Bij een gesloten is het net alsof er veel druk (luchtdruk) op je oren komt te staan. Daardoor zal je het niet zo lang "uithouden" met een gesloten koptelefoon. Het grote voordeel bij een gesloten koptelefoon is echter dat er geen geluid naar de buitenwereld gaat en niemand er last van heeft. Ook andersom schermt het veel geluid van de buitenwereld voor jouw oren af. Maar voor gewoon achter de computer zou ik lekker een open koptelefoon nemen.
Wat is je budget?
Wat is je budget?
Een "open" koptelefoon zit vele malen prettiger omdat het oor zelf niet aangeraakt wordt. Het is bij mij zelfs zo erg dat ik genoodzaakt ben om een "open" te gebruiken omdat ik anders last krijg van de kracht waarmee hij tegen m'n oor drukt. (dus dat heeft nix met geluidsvolume te maken)
Heb een tijdlang met grote tevredenheid gebruik gemaakt van een Sony MDR F1. Helaas is deze kapot gegaan door eigen fout.
Het is een echte aanrader, qua prijs zit ie rond de 200 Euro.
Heb een tijdlang met grote tevredenheid gebruik gemaakt van een Sony MDR F1. Helaas is deze kapot gegaan door eigen fout.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
uhm sorry hoor.. maar een gesloten zit juist niet plat op je oor.. en dat die niet prettig zouden zitten is ook onzin.. moet je alleen wel een goeie kopen uiteraardOp maandag 27 mei 2002 00:03 schreef Flint123 het volgende:
Een "open" koptelefoon zit vele malen prettiger omdat het oor zelf niet aangeraakt wordt. Het is bij mij zelfs zo erg dat ik genoodzaakt ben om een "open" te gebruiken omdat ik anders last krijg van de kracht waarmee hij tegen m'n oor drukt. (dus dat heeft nix met geluidsvolume te maken)
en een gesloten is ook wel prettig voor je omgeving mochten die zich storen aan het geluid..
Open heeft personelijk meer draag comfort, gesloten is eigenlijk ideaal voor computer gebruik in drukke plaatsen(lans)en je kan je mamma niet horen roepen
.
kep toch een open genomen simpelweg omdat ik hem voller vond klinken en lekkerder vond zitten, bovendien is die van zeer goed voor 3d positioning.
phlips hp890 geloof dat ik er 90euro voor heb neergelegd weet niet cker.
kep toch een open genomen simpelweg omdat ik hem voller vond klinken en lekkerder vond zitten, bovendien is die van zeer goed voor 3d positioning.
phlips hp890 geloof dat ik er 90euro voor heb neergelegd weet niet cker.
Verwijderd
Ik heb zelf een Sennheiser HD580 en dat is open hoofdtelefoon. Voordeel vind ik dat je deze UREN op kunt houden zonder echt last te krijgen van je oren (wat is met gesloten hoofdtelefoon wel heb, ondanks dat degene die ik heb beluisterd niet op de oorschelp drukken).
Je wil mp3 luisteren en gamen....
1. Wat is je budget?
2. Hoe sluit je hem aan? (bv. op line-out van geluidskaart)
3. Waar gebruik je hem? (thuis, lan, etc.)
4. LUISTERTEST
Je wil mp3 luisteren en gamen....
1. Wat is je budget?
2. Hoe sluit je hem aan? (bv. op line-out van geluidskaart)
3. Waar gebruik je hem? (thuis, lan, etc.)
4. LUISTERTEST
Pagina: 1