Toon posts:

Thunderbird 850 overklokken naar 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 850 Thunderbird met een Abit KA7-mobo en 512 MB PC133 SDRAM. Ik probeer de processor op te klokken tot 8,5*106=901 MHz en dan loopt het systeem binnen enkele minuten al vast. Ik gebruik een standaard koeler en de voeding is slechts 235 Watt (aan de lage kant). De moederbordmonitor rapporteert een CPU-temperatuur van 37°C (er draaien geen zware programma's).

Is het normaal dat ik niet kan overklokken met deze processor?

Verwijderd

brak geheugen?

Verwijderd

Zou toch mogelijk moeten zijn lijkt mij..... ook als ik kijk naar je temperatuur... ik denk toch dat het aan je voeding ligt.....

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:57 schreef MasterOverdrive het volgende:
brak geheugen?
Dan komt die volgens mij geeneens door de bios heen....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 16:57 schreef MasterOverdrive het volgende:
brak geheugen?
Ik denk het niet. Het is PC133-geheugen en ik probeer te draaien op een 106 MHz front side bus. Verder heb ik een Creative Labs Geforce2 GTS met 32 MB, ik neem aan dat die wel op 70,7 MHz AGP kan draaien.

Verwijderd

Waarom begint iedereen nou weer te mekkeren over de voeding, het is bekend van de VIA KX133 chipset dat deze niet lekker is over te klokken via de FSB, daarom zul je echt een Goldfinger moeten aanschaffen om lekker te kunnen overklokken

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:00 schreef TweakGuy het volgende:
Waarom begint iedereen nou weer te mekkeren over de voeding, het is bekend van de VIA KX133 chipset dat deze niet lekker is over te klokken via de FSB, daarom zul je echt een Goldfinger moeten aanschaffen om lekker te kunnen overklokken
mekkeren... ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, even een correctie: ik heb een Abit KT7-moederbord, dus met een VIA Apollo KT133 chipset. Ik verwacht echter niet dat die veel beter kan overklokken dan de KX133.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:20

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Helemaal eens met Tweakguy.. heb hier een 750 op 1000 lopen(met GFD). Misschien kun je nog wat door het voltage van je chipset/cpu te verhogen in combo met de FSB ophogen maar verwacht er niet teveel van. Kans is echter groot dat die 850 makkelijk op 1000 loopt (zeker als ie een alu kleurige heatplate heeft) met een gfd of je zo'n ding aanschaffen de moeite waard vind is weer een ander verhaal want je kunt beter zelf wat prutsen bij ondertussen "zulke oude" :+ CPU's.

edit: lekker nuttig tikwerk dus weer (not) |:( Maar het voltage verhaal blijft van toepassing..

Laat maar.. .

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:00 schreef TweakGuy het volgende:
Kun je ni de L1 bruggen verbinden met een potlood ipv een goldfinger?

(Waren de eerste goldfingers ni voor Slot A ?)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:44
Het is niet helemaal duidelijk of hij nu een SlotA of een SocketA Thunderbird heeft, maar hoogstwaarschijnlijk een Slot A, aangezien de Abit KA7 een Slot A moederbord is (duh :)).
Dus potloodstreepjes gaat niet werken, hij heeft een GFD nodig, of een vaste hand en een soldeerbout (en de kennis van hoe je de boel moet omsolderen voor andere multipliers).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Socket A op, heb het even nagekeken in de handleiding. Ik ga er verder geen serieuze pogingen meer mee doen, maar ik vroeg het me gewoon eens af waar het aan kon liggen (ook voor aanschaf van een andere processor binnenkort).

Verwijderd

Je moet de cpu eens gaan unlocken, dus de L1 bruggen inkleuren met een potlood.

Ik had ook een Tb850@1000 maar die is helaas overleden aan een ongeluk. Hij draaide 100% stabiel op 1 ghz met gewoon een zeer slechte koeler (superOrb)

1 Ghz moet hij met een standaard koeler makkelijk kunnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd, zelfs met de instelling van 8,5*101=860 MHz. Het blijkt dat alles op 850 MHz perfect werkt, maar dat hij geen MHz-je harder wil (tenminste, de bus niet).
Bij 860 MHz start Need for Speed niet goed meer op en loopt de processor vast in SiSoft Sandra. Het voltage is standaard (1,70 V).

Dit is wel heel moeilijk te verklaren.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Fuzzylogic schroefde mijn TB 800 zonder problemen op tot 1Ghz en nadat ik de vcore wat hoger had gezet kon ik er (handmatig) mee tot 1200 gaan. Dus het zou gewoon moeten werken. Verhoog de Vcore wat en zorg ervoor dat je goede koeling hebt. Want zonder goede koeling loopt ie binnen een paar seconden vast met hogere Vcore.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:44
Op zondag 26 mei 2002 17:20 schreef geflitst het volgende:
Er zit een Socket A op, heb het even nagekeken in de handleiding. Ik ga er verder geen serieuze pogingen meer mee doen, maar ik vroeg het me gewoon eens af waar het aan kon liggen (ook voor aanschaf van een andere processor binnenkort).
Weet je zeker dat je een Abit KA7 moederbord hebt? In je eerste post zei je dat je een Abit KA7 moederbord hebt, maar dat is een Slot A moederbord. Vandaar ook de verwarring in de posts boven. Misschien bedoelde je een Abit KT7 oid?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1