Ik heb het volgende script:
Hiermee wil ik dus door mijn mappen kunnen browsen.
Als het goed is zou ik dus de bestanden uit de root van mijn domein te zien krijgen, met de naam, bestandsgrootte (die functie doet er nu volgens mij niet toe) en de wijzigingsdatum. Maar wat krijg ik terug: ik krijg de bestanden uit de map van dit script terug (uit de map /blaat/modules/browse/) met naam, bestandsgrootte en datum, en uit de root alleen de naam. Bestandsgrootte en datum zie ik niet.
Hoe kan het dat ik uit de root de extra info niet zie, en dat de bestanden uit /blaat/modules/browse/ ook te zien krijg? (en dan die wel met extra info)
PHP:
1
| <?function overzicht($dir){ if($map = opendir($dir)) { while($bestand = readdir($map)) { if(is_dir($bestand)) { $mappenlijst[] = $bestand; } elseif(is_file($bestand)) { $bestandenlijst[] = $bestand; } else { $bestandenlijst[] = $bestand; } } } else { //foutmelding// } closedir(); clearstatcache(); echo "<table cellpadding='0' cellspacing='0' width='690' class='pagina'>\n<tr><td width='20'></td>\n<td width='100'><b>naam</b></td>\n<td width='100'><b>grootte</b></td>\n<td width='175'><b>laatste wijziging</b></td>\n<td>&nbsp;$adres</td></tr>\n<tr height='5'><td></td></tr>\n"; if($mappenlijst) { #asort($mappenlijst); while(list(,$map) = each($mappenlijst)) { if($map == '.' || $map == '..') continue; echo "<tr><td>[img]'images/folder.gif'></td><td>$map</td><td></td><td></td><td></td></tr><tr[/img]<td></td></tr>\n"; } } if($bestandenlijst) { #asort($bestandenlijst); while(list(,$bestand) = each($bestandenlijst)) { echo "<tr><td>[img]'images/file.gif'></td><td>".$bestand."</td><td>".bestandsgrootte($bestand)."</td><td>".date("d-m-Y[/img]<td></td></tr><tr height='2'><td></td></tr>\n"; } } echo "</table>";}include('begin.php');overzicht($DOCUMENT_ROOT);include('eind.php');?> |
Hiermee wil ik dus door mijn mappen kunnen browsen.
Als het goed is zou ik dus de bestanden uit de root van mijn domein te zien krijgen, met de naam, bestandsgrootte (die functie doet er nu volgens mij niet toe) en de wijzigingsdatum. Maar wat krijg ik terug: ik krijg de bestanden uit de map van dit script terug (uit de map /blaat/modules/browse/) met naam, bestandsgrootte en datum, en uit de root alleen de naam. Bestandsgrootte en datum zie ik niet.
Hoe kan het dat ik uit de root de extra info niet zie, en dat de bestanden uit /blaat/modules/browse/ ook te zien krijg? (en dan die wel met extra info)