Toon posts:

[php] Waarde verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een site bezig in php en heb nu een klein probleempje. Ik heb een ding gemaakt waarmee je kan inloggen. Daar zit dan ook een link bij naar een andere site om je aan te melden .Op deze site moet je dan via een form je naam enzo ingeven voordat je een username+pw krijgt.Ik heb al de gegevens netjes in een tabel gezeten met structuur.

[helpknop] Voornaam : |[invoerveld]
[helpknop] Achternaam : |[invoerveld]

zo snel als je dan op een helknop drukt dan komt er in de tabel een rij erboven een help text.

Het zit in het hele site zo ongeveer in elkaar.

if ($help1){
print "<TR><TD width=300 bgcolor=red></B><I>U moet in het onderstaande veld een gebruikersnaam kiezen. Deze moet uit een vaste reeks characters staan en uniek zijn , dat houdt in dat deze naam nog niet bij ons mag geregistreerd staan.<I> </td> ";
}
print "<TR><TD width=300 bgcolor=orange><B><input type=submit name=help1 value=help> Kies een gebruikersnaam : </td>
<td with=20 bgcolor=orange><input type=text name=username> </td> ";

Maar het probleem is dat telkens wanneer ik op 1 van de knopjes druk alles wordt gewist. Hoe los ik dit nu op dan ?

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

snap niet wat je bedoelt

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Door een cookie te plaatsen zodat de waardes woorden meegenomen, dit kan ook zonder koekje trouwens >:)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)

Verwijderd

dat werkt allemaal niet :)
je moet eerst de data op een of andere manier submitten, omdat anders de data nergens opgeslagen is. Via javascript zou het moeten kunnen, maar het makkelijkste is om het help-scherm in een pop-up te openen... andere (omslachtigere) manier is om van de link te maken:
code:
1
<a href="javascript:document.form.submit()">Help</a>

dan moet het formulier wel de naam "form" hebben (name="form").
wel een gekut op deze manier...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Dit moet je natuurlijk aan de client-kant oplossen.
Op zondag 26 mei 2002 17:02 schreef jurriebur het volgende:
Via javascript zou het moeten kunnen, maar het makkelijkste is om het help-scherm in een pop-up te openen...
Of natuurlijk met behulp van 'n dynamisch stukje HTML, zodat hetzelfde effect bereikt wordt als wanneer PHP de code gegenereerd zou hebben.

Het voordeel van een nieuw venster openen, is dat je er in principe geen JavaScript voor nodig hebt en het dus ook in simpelere/beveiligde browsers goed werkt.

Een oplossing aan de server-kant levert erg veel complicaties op, zonder duidelijke voordelen. Daar zou ik dus niet aan beginnen.

Verwijderd

Kan met sessions, cookies maar zelf zou ik toch gewoon voor die Help een pop-up maken!

Ook kun je elke keer, dus ook als op Help klikt je form submitten en dan de waarden in een string zetten bovenaan de pagina bijv:
code:
1
$voornaam_new = $voornaam //deze is dan gepost

Daarna zet je bij het invoerveld als value:
code:
1
<input name="voornaam" value="<? echo $voornaam_new ?>">

Als $voornaam_new gevuld is dan wordt dus de waarde getoond in het invoerveld. Zo niet dan is deze leeg :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Op zondag 26 mei 2002 23:49 schreef DjMisterY het volgende:
Kan met sessions, cookies maar zelf zou ik toch gewoon voor die Help een pop-up maken!
:(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Soultaker: :(
Uhm ja, ik weet niet wat je hiermee bedoelt maar feit is idd wel dat het niet kan met sessions. Wél met cookies, maar dan moet je weer moet cookies klooien in javascript.

Verwijderd

hidden input maken met bijvoorbeeld help1...
en nog 1 met dat er nog niet echt mag worden verstuurd
en dan:
code:
1
2
3
4
5
function Help(welke){
  document.form.nietechtsubmitten.value = true;
  welke.value = 1;
  form.submit();
}

en dan staat er onder je helpknop gewoon iets als:
onClick = Help(document.form.help1);

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

waarom niet gewoon een stukje simpele html als:
code:
1
<a href='...' target='help'>...</a>

?

Of moet het perse een bepaalde grootte hebben?
Zoals Soultaker al noemde ;)
Pagina: 1