Toon posts:

[chello] router, 4+ poorts.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerder al een [topic=481731/1/25]
geopend...
Maar ben nu dus nog steeds niet zeker :( Ik heb nu zo'n 150 euro te besteden...
heb verschillende reviews gelezen, zo'n beetje de hele [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]search[/url] afgezocht, geen goede router gevonden eigenlijk...

eisen:
1.> hij MOET werken met chello
2.> minimaal 5 poorts... heb hier 4 pc's staan, en vaak zit een vriend van me hier, dus dan moet ik ZOWIEZO 1 poort overhebben (heb geen zin om een hub er langs te zetten....)
3.> makkelijk te configureren, ik ben niet zo'n grote held in dat netwerkspul
4.> maximaal 175 euro (excl verzendkosten ;))
5.> hij moet werken onder windows xp/2k/98...
6.> moet er wel een beetje netjes uit zien
7.> hij moet eigenlijk wel alles ondersteunen zodat ik ook bijv. kan msn-en, icq-en, webcamchats etc....

8.> als het kan ook nog een printerpoort erop, heb hier een laserprinter staan, dus is wel makkelijk als dat erop ingesteld kan worden :)

Iemand tips, reviews of vergelijkingen? Hopelijk hebben jullie er meer verstand van dan ik :Y)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
1. Chello is gewoon normaal, nix geen PPTP (zoals ADSL) dus elke router met een ethernet WAN interface werkt.
2. 8 prt wordt het dan.. meeste zijn 4-poorts.. Ik ken ook wel een 8-prt, met printerserver (Sercom) alleen die is denk ik buiten je budget). Koop dan een 8prt 10/100 switchje, en een router zonder switch. Als je alleen inet deelt, kun je zelfs een elcheapo 10Mbit hub kopen.
3. Goedkope routers hebben alles webbased, simpel te configgen. gewoon boekje lezen. (alleen beetje basiskennis is wel handig, maar niet noodzakelijk)
4. geen idee, zie PW....
5. Router werkt op IP nivo, OS-onafhankelijk.
6. uh.. so what? zien er allemaal wel ok uit, smaken verschillen.
7. Poorten forwarden, werkt alles. Met een UPNP router moet het kunnen zonder die portellende.
8. Die sercom die ik eerder noemde (8prt) heeft een printerserver erin.. Alleen dat haal je denk ik niet met je budget.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
De enige router met 8 poorten die ik ken is de Linsys, maar die is € 315. Ik zou dus gewoon een goedkope router nemen met 1 poort en dan een hub/switch eraan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 18:27 schreef psmeets het volgende:
De enige router met 8 poorten die ik ken is de Linsys, maar die is € 315. Ik zou dus gewoon een goedkope router nemen met 1 poort en dan een hub/switch eraan hangen.
en dan kan ik via die hub toch gewoon alle computers afzonderlijk aanzetten??

Enne, welke 2-poort routers zijn dan (rond de 50 euro ofzo dan) goed? zodat ik via mijn safeway hubje (10/100mbit) alles netjes kan delen?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb maar 1 tip: wees niet bang/hou op met twijfelen en schaf zo'n router aan !!

Het is helemaal niet zo moeilijk om een router aan te sluiten en in te stellen, bij alle routers zit wel een goede handleiding en anders heb je GoT nog. :)

Een router die binnen jouw budget past, voldoet weliswaar waarschijnlijk niet aan eisen 2 en 8, maar dat is allemaal anders op te lossen; een hub of switch erbij aanschaffen en printer delen over het netwerk dat er na aanschaf van de router ligt.

Ik heb zelf de Vigor (+Chello) en die voldoet aan elke eis, behalve 2 en 8 dan, natuurlijk. Ik zou op Draytek kijken voor de handleiding van de Vigor 2200E en neem ook even een kijkje bij de FAQ. Lees deze door en je ziet zelf ook dat er geen hol aan is om de router in te stellen.

Ik zeg niet dat de Vigor de beste is, ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en zeggen dat 'ie prima werkt met Chello.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan van een vriend van me zo'n ding krijgen, dat prik je in je hub/router, en dan krijg je dus een printerpoort, maar dan gooi je dus eigenlijk wel 1 poort weg....

Maargoed, ik zal straks eens wat reviews gaan lezen voer 2 poorts routers dan :)
alvast bedankt voor de info :Y)
Pagina: 1