Toon posts:

krijsende herrie door mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net wou ik een cd-tje luisteren hoor ik opeens heel zacht een of andere 'operavrouw' schreeuwen :?. Dit is ook bij de TAPE het geval, maar niet bij de Minidisc. Heel vaag, omdat ik de CD nog niet eens heb aangezet. Zelfs als ik de antennekabel eruit trek gaat ze door.
Wie kan me van dit irritante probleem afhelpen :( ?

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Misschien een piratenzender :+

Staat er misschien geen apparatuur in de buurt die een storende werking heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen een TV, videorecorder en een DVD-speler. Maar zelfs als ik de antenne eruit trekt gaat ze door :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zet hem eens ergens anders neer ?

Tweakers Discord

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
heb ik dus met mijn pc speakers

krijg ik soms het geluid van tv zenders door, echt irri :(

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 17:00 schreef tweakduke het volgende:
zet hem eens ergens anders neer ?
Het zit dus in zo'n mooi TV-Radio meubel, ik hoop dat het vanzelf een keer weggaat

Verwijderd

Bekend verschijnsel... vraag me niet hoe, maar ik had hetzelfde bij een FourPoint surround setje van Cambridge Soundworks. Het blijkt dat het door bepaalde magnetische en elektrische velden mogelijk wordt dat speakers op zichzelf als radio-ontvanger gaan functioneren :) Lig je net te slapen, begint een nieuwslezer uit Zimbabwe ineens uitgebreid te vertellen over een nieuwe manier om fietswielventieldopjes te vervangen...

ach... valt mee te leven... we zijn nu goede vrienden ;)

edit:

Een mogelijke oplossing: isoleer je speakers, zodat radiogolven geen kans meer hebben :P

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Hebben de buren of meschien van die draadloze speakers bij de tv of iets dergelijks.
die dingen zenden een heel breed signaal uit.
Als je het signaal hoort moet je een keer rond zappen op de tv, als je het signaal hoort is het een draadloze speaker.
als je niks hoor kan het ook nog een draadloze apeaker zijn die aan de radio hangt.

Modbreak: d t dt td, het is lastig, maar zo'n knoeperd van een fout kan ik niet laten staan :P

PGEQRZEM

Pagina: 1