Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Anders maak je Anchors in je pagina die in je iframe staat, en verwijs je er zo naar:Op zondag 26 mei 2002 16:07 schreef Skinkie het volgende:
Hoe kan ik in Konqueror een iframe naar beneden laten scrollen? Ik loop te rotzooien met scrollBy en scrollTo maar beide werken niet. Is deze functie al gesuppord in de browser?
<a href="pagina_in_je_frame.html#anchor" target="iframe">tadaa</a>
oja, even voor de volledigheid: anchors maak je zo: <a name="blaat"></a>
ja ok, maar de bedoeling is dat onderaan nieuwe info komt en dat de oude naar boven scrolled (automatisch) a la chat box dus.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
dan maak je toch onderaan 1 anchor <a name="onderen"></a>
en dan met een javascriptje zorgen dat ie elke keer naar #onderen gaat?
/edit een N vergeten
en dan met een javascriptje zorgen dat ie elke keer naar #onderen gaat?
/edit een N vergeten
scrollBy(x, y) en scrollTo(x, y) zijn de officiele javascript methods hiervoor (scroll(x,y) is deprecated)
Konqueror zou dit moeten ondersteunen, misschien een probleem bij het aanspreken van je frame (iframe moet je meen ik via document.frames['iframenaam'].scrollBy(x,y) aanspreken).
kan ook zij dat de beveiliging niet toestaat dit te doen als de content van het iframe van een ander domain afkomstig is.
Konqueror zou dit moeten ondersteunen, misschien een probleem bij het aanspreken van je frame (iframe moet je meen ik via document.frames['iframenaam'].scrollBy(x,y) aanspreken).
kan ook zij dat de beveiliging niet toestaat dit te doen als de content van het iframe van een ander domain afkomstig is.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen