Ja, ik weet het weer zon vraag over receivers 
Ik ben van plan een nieuwe receiver te kopen en heb 2 modellen in gedachten namelijk:
-Yamaha RXV 520 -->5x 80 Watt opgegeven vermogen (=piek) (schijnt wel erg te ruisen)
-Denon 1802 met --->5x 90 Watt opgegeven vermogen (=piek)
Mijn speakerset bestaat uit: Max / RMS
Front: 2x Magnat motion 80 240/130 Watt
Center: 1x Magnat needle 100/70 Watt
Rear: 2x Magnat needle vector 11 80/50 Watt
Nu heb ik al aardig wat topics gelezen op GOT maar dit werkt alleen verwarrend want de 1 zegt:
- Het watt vermogen zegt niets.
- De ander zegt je kan beter een receiver kopen die meer vermogen heeft als de speakers om alles eruit te halen wat erin zit.
- En weer een ander zegt je moet een versterker hebben die minder vermogen levert dan je speakers omdat deze (de speakers)al gaan vervormen voordat het aangegeven vermogen van de speaker bereikt is.(..poeh he wat een zin zeg..)
Nu heb ik 3 vragen:
1 Kunnen deze receivers het maximale uit de frontspeakerset halen i.v.m.Wattage verschil, heb horen zeggen dat deze het meeste worden aangestuurd en dus in principe het belangrijkste zijn.
2 Is het verschil tussen 80 & 90 Watt waarneembaar
3 Voor welke receiver zou je zelf kiezen
ps: zijn jullie bekend met deze online shop, is volgens mij best goedkoop.
http://go.to/eurohopper
Tnx
Ik ben van plan een nieuwe receiver te kopen en heb 2 modellen in gedachten namelijk:
-Yamaha RXV 520 -->5x 80 Watt opgegeven vermogen (=piek) (schijnt wel erg te ruisen)
-Denon 1802 met --->5x 90 Watt opgegeven vermogen (=piek)
Mijn speakerset bestaat uit: Max / RMS
Front: 2x Magnat motion 80 240/130 Watt
Center: 1x Magnat needle 100/70 Watt
Rear: 2x Magnat needle vector 11 80/50 Watt
Nu heb ik al aardig wat topics gelezen op GOT maar dit werkt alleen verwarrend want de 1 zegt:
- Het watt vermogen zegt niets.
- De ander zegt je kan beter een receiver kopen die meer vermogen heeft als de speakers om alles eruit te halen wat erin zit.
- En weer een ander zegt je moet een versterker hebben die minder vermogen levert dan je speakers omdat deze (de speakers)al gaan vervormen voordat het aangegeven vermogen van de speaker bereikt is.(..poeh he wat een zin zeg..)
Nu heb ik 3 vragen:
1 Kunnen deze receivers het maximale uit de frontspeakerset halen i.v.m.Wattage verschil, heb horen zeggen dat deze het meeste worden aangestuurd en dus in principe het belangrijkste zijn.
2 Is het verschil tussen 80 & 90 Watt waarneembaar
3 Voor welke receiver zou je zelf kiezen
ps: zijn jullie bekend met deze online shop, is volgens mij best goedkoop.
http://go.to/eurohopper
Tnx