flash kans?

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 23:55

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Ik word nu beina gedwongen om mijn bios te flashen.
Maar nu wil ik daar wat meer info over:

Hoe groot is de kans dat het lukt / mislukt?

Is het een kwestie van volgende volggende enz... of komt er nogal wat kennis bij kijken?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

waarom word je gedwongen? :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Bij mij is het dus nu mislukt, en totdat ik heb wel goed geflashed heb, of een nieuw chippie heb, doed ie niet veel nuttigs meer.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Kans dat het lukt bijna honderd procent. Alleen als de stroom uitvalt ben je genaaid, of je probeert het onder windows te doen terwijl je mobo dat niet aankan. Sommige mobo's ondersteunen dit namelijk wel, sommige MSI mobo's bijvoorbeeld.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je gewoon goed de instructies leest en opvolgt en de goede bios file download ken er maar heel weinig fout gaan :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
zolang je alles goed op een flop hebt gezet en het flashed wanneer je pc opstart dan is er 99 % kans dat er nix misgaat. Meestal heeft je mobo een jumper om alles weer te herstellen als je flash mislukt. Raadpleeg je handleiding hiervoor.

dikzak

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Opstarten vanaf boot floppy, de bios update op je hd zetten en dan flashen vanaf je HD :)

De kans dat het fout gaat is dan echt 0,0000001 % (Behalve als je MSI hebt, dan is het bij de K7T serie zeker 50% :r )

webOS all the way!

• roedie
't ligt dus aan mij :).

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Hmm.. bedankt voor de antwoorden. Weet alleen niet of ik hier vrolijk van moet worden of niet....:
Mijn mobo is een: MSI-6156 Micro ATX BX10

Duzzz..... zal het hier geen 50% zijn??
Ojah gedwongen bedoel ik mee: mijn hd word op geen enkele manier herkend (ook niet met bootmanager).

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op zondag 26 mei 2002 16:31 schreef Hermanvh het volgende:
Opstarten vanaf boot floppy, de bios update op je hd zetten en dan flashen vanaf je HD :)

De kans dat het fout gaat is dan echt 0,0000001 % (Behalve als je MSI hebt, dan is het bij de K7T serie zeker 50% :r )
Fucking bullshit man, stomme flamer....

Probeer gewoon als je de instructies opvolgt kan 't bijna niet misgaan, suck6! :)

I see dead pixels...

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb een keer geflashed en toen zat ik niet fatsoenlijk in dos en toen was er dus een bad-flash :7 dan krijg je het dus wel effe warm!

maar je hebt dan nog zoiets van een safety-achtig iets
dan kun je opnieuw flashen! :)

"Luie mensen worden ook moe!"

• roedie
Op zondag 26 mei 2002 20:01 schreef Pindkaas het volgende:
ik heb een keer geflashed en toen zat ik niet fatsoenlijk in dos en toen was er dus een bad-flash :7 dan krijg je het dus wel effe warm!

maar je hebt dan nog zoiets van een safety-achtig iets
dan kun je opnieuw flashen! :)
En dat opnieuwd flashen... Ging net zoals normaal flashen?
Of nog iets speciaals moeten doen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor het beste resultaat moet je met een 'kale' opstartdiskette (dus met een lege CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT) opstarten. Bij een AWARD BIOS kun je het beste flashen met de volgende commando:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

/PY = Program Yes: meteen flashen zonder bevestiging
/SN = Save No: oude BIOS niet backuppen (evt. weg te laten als je dat wél wil)
/R = Reset: meteen herstarten na flashen
/CC = Clear CMOS data: meteen alle BIOS instellingen naar default trekken
/CD = Clear DMI data: alle DMI waarden resetten
/CP = Clear PnP data: alle Pluy n Play instellingen resetten

Verwijderd

als je goed alle instructies leest bij het flashen, kan er bijna niks fout gaan.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 09:23 schreef questa.unigame het volgende:
als je goed alle instructies leest bij het flashen, kan er bijna niks fout gaan.
precies, het is mij nog nooit mislukt terwijl ik dan toch een MSI K7T mobo heb en die regelmatig flash.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 27 mei 2002 09:23 schreef questa.unigame het volgende:
Agree. Van alle BIOS flashes die ik ooit heb gedaan (een stuk of 100, ik hou het niet zo precies bij) is er maar 1x een flash misgegaan. Maar dat lag ook geheel aan mij (verkeerde versie van de EPA logo) :)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 17:24
Op zondag 26 mei 2002 16:31 schreef Hermanvh het volgende:

Ik heb zelf een MSI K7T Turbo, 4x geflashed, zelfs 1x via live update van MSI(onder windows dus) >:) , en nix een et handje 8-)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Weet hoe je moet flashen. Start met een bootflop "Caldera Dos". Vandaar flashen met de benodige files. Als je dat zo doet, kan alleen een stroomstoring het nog verknoeien.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Iedereen roept hier van alles....

Zoek op de site van MSI de goed insdtruscties en voer die uit. Belangrijkste zorg dat je de goed file (nieuwe bios hebt ) dubbel check gewoon alles...

enne
Ojah gedwongen bedoel ik mee: mijn hd word op geen enkele manier herkend (ook niet met bootmanager).
Ik flash nog liever dan dat ik aan de gang ga met dat soort programmatjes (partition magic, maxblast)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Kans dat het goed gaat is bijna 100%.

Mocht het fot gaan dan dan heb je altijd nog de Bootblock dwz dat je het opnieuw kan proberen. Doch het enige dat je computer dan nog kan doen is vanaf diskette booten. Van hieraf kun je je flashsoftware weer draaien.
Helaas geldt voor veel moederborden dat je dan geen videokaart kunt gebruiken (soms wel PCI of ISA) en je alles geheel blind moet doen. Met een autoexec.bat gaat dat een stuk eenvoudiger.

Voor de overige 0.000001% dien je contact op te nemen met de leverancier voor vervanging van je eeprom.

M.a.w. als je de (overigens eenvoudige) handleiding netjes opvolgt hoef je je nergens zorgen om te maken.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Okey... dan dat pept me weer op :D

Het is dus gelukt met een diskette. Heb hem erin gedaan en alles ging 100% vanzelf! dus niks mis mee.
Ojah voor de gene die dit ook willen doen:
Haal na het opnieuw opstarten [dus als het flashen voltooid is] de diskette eruit! Anders gaat hij nog een keer flashen!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:D dat is inderdaad zo ;)

Dan moet je de parameter /PY maar weglaten, dan vraagt ie om bevestiging :)
Pagina: 1