MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
voglens mij is de core het perfecte meetpuntOp zondag 26 mei 2002 15:44 schreef Niels99 het volgende:
Tis misschien een stomme vraag, maar waar gaan we nou vanuit kwa temperatuur van je processor, wat meten we nou precies, en op welk meetpunt meetje het beste: is dat het koelblok of onder de processor, ofzo dicht mogelijk bij de core. Wat is nou de ultieme meetplek. En wat is de geloofwaardigheid van de temperatuur sensors op je mobo. Mijn mobo geeft altijd 50/52 graden terwijl als ik mijn koelblok vasthou temp maar 30/35 is.
en je heatsink is altijd kouder dan je proc he.. anders zou het niet veel nut hebbe
Temperatuur sensors op mobo's geven slechts een indicatie van de temperatuur van je CPU.
De temperatuur van je koelblok is natuurlijk niet de temperatuur van je CPU. 50/52 graden is niet echt vreemd voor een Athlon 900.
De temperatuur meet je het best met een infrarode temperatuurmeter (zie bv tomshardware CPU zonder cooling tests) en dan zo dicht mogelijk bij de core van je CPU.
De temperatuur van je koelblok is natuurlijk niet de temperatuur van je CPU. 50/52 graden is niet echt vreemd voor een Athlon 900.
De temperatuur meet je het best met een infrarode temperatuurmeter (zie bv tomshardware CPU zonder cooling tests) en dan zo dicht mogelijk bij de core van je CPU.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ja oke de heatsink maar toch 20 graden is groot verschil, maar de core ken je nooit helemaal perfekt meten. Waar zitten de tempsensors nou eigenlijk precies.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Met je handen kan je trouwens volgens mij echt niet zeggen hoe warm iets is hoor! En de Heatsink is inderdaad kouder dan de core
The devil is in the details.
Misschien zit je koelblok niet goed op de cpu, of zit er geen goede koelpasta tussen?Op zondag 26 mei 2002 15:48 schreef Niels99 het volgende:
Ja oke de heatsink maar toch 20 graden is groot verschil, maar de core ken je nooit helemaal perfekt meten. Waar zitten de tempsensors nou eigenlijk precies.
Dan geeft je cpu de warmte niet goed over aan je koelblok
Wel als je een sensor op je blok heb geplaktOp zondag 26 mei 2002 15:48 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Met je handen kan je trouwens volgens mij echt niet zeggen hoe warm iets is hoor! En de Heatsink is inderdaad kouder dan de core
Tegen je core lijkt mij het preciest, beste meetpunt is natuurlijk midden in je processor, want de kern is altijd het warmst.Dus ff gaatje boren in je core, sensor erin en meten maar
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Heeft AMD ook gedaan...Op zondag 26 mei 2002 16:10 schreef twakker het volgende:
Ja bij een intel zit de Sensor ingebakken in de core! das echt relaxt!deed Amd dat maar
Pagina: 1