Het Grote "Het Grote Topic" Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
- Hier volgt een lang vermoeiend verhaal, bij voorbaat dank voor het lezen ;) -

Ik ben al een tijdje niet meer zo heel actief op GoT, vroeger was ik dat welm, nu lees ik nog selectief en vraag ik af en toe wat. Ik wil even zeiken over [zie topic].

Het wemelt van die topics en voor een deel is dat best handig. Probleem is volgens mij dat het niveau van die dingen vaak enorm laag is, mensen nemen (uiteraard) niet de moeite het helemaal door te lezen, de helft van de topic bestaat uit verwijzingen naar andere delen van het topic en quotes etc.
Ook belachelijke aantallen dubbel, triple, en quattroposts omdat mensen geen direct antwoord krijgen op hun meestal ook nog offtopic (HALLO HOE KAN IK HIER EEN PLAATJE NEERZETTEN KAN IEMAND ME HELPEN HALLO!?!) crapvraagjes.
Hierdoor begint GoT meer telijken op een radio538 niveau chatbox dan een techforum.
Als oplossing voor mijn probleem zou ik kunnen aandragen wat minder domme mensen op het forum te laten, maar dat wat al te ubermenschactig denk ik ;) Beter is topics te openen met duidelijkere titels. Ik heb net een vraag gesteld over een specifiek merk vieokaart waar ik aan twijfelde en ik word doorverwezen naar een supertopic over GF4 Ti4200 topic.

Ik begrijp het als je een topic opent met als titel "Post hier je ervaringen met je nokia 8873" of, "post hier je foto's van WAN'06". Dat gaat namelijk allemaal over hetzelfde. Ik ga zeker geen bevredigend antwoord krijgen op mijn vraag, laat staan een discussie over die specifieke videokaart, wat ik graag zou zien, om al helemaal niet te beginnen over mensen na mij die ook twijfelen en een topic zoeken over die kaart.
Moeten die nu per se dat hele ti4200 topic (/999) openen en crtl-f doen in de hoop dat iedereen precies omschreven heeft waar ie het over heeft? Gaat nie werken, of wel.
Je verliest naast kwaliteit van de posts dus ook een berg indexering van het forum, waardoor de search minder waard wordt, en mensen dus meer gaan dubbelposten etc., en daar was het in die topics nou juist om te doen (woei, een negatieve self-fulfilling prophecy!).

Omdat die 7 miljoen mensen die hier zitten niet te onderwijzen of te sturen zijn stel ik voor (ja ik kan ook alleen zeiken maar dan krijg je alleen maar gezeik terug dus ik doe maar een voorstel :)) om "grote topics" alleen te laten openen door mods, om de kwaliteit te bewaren. Nu zijn mods helaas ook niet allemaal even slim en vaak onervaren, maar het is een begin.

GoT is een FORUM, op een forum worden nou eenmaal veel verschillende topics behandeld, als topics nauwkeuriger zijn is de search ook beter en zullen mensen vanzelf hun topicje vinden ipv te zoeken in ellenlange chatboxthreads.
Mocht je nog aanvullingen hebben (er zijn vast zat klachten of andere ideeen?), graag, want dit moet natuurlijk ook zo'n niet te lezen topic van 700 posts worden :o

ps: Ik ben vast niet de eerste die hierover begint, sorry als dit als dubbel/lame/oud wordt beschouwd.
*edit: spelfoutjes + extra enters voor slaperige mensen

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
* Mr.CeeJay is na het lezen van dat hele 'verhaal' tot de conclusie gekomen dat ik het met je eens ben.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sterk de indruk dat dit eigenlijk alleen maar gaat over het al dan niet terecht sluiten van je eigen topic. Dat was [topic=506023/1/999] en die is misschien niet met de meest uitgebreide sluitmsg dichtgegaan, maar de rest van al jouw vragen zijn namelijk ook al meerdere keren voorbijgekomen.

Dus : ik had nog even aanvullend kunnen melden dat je de search kan gebruiken en nog wat andere topics had kunnen doorlezen. Bijvoorbeeld [topic=482538/1/50] .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 15:40 schreef Courage het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat dit eigenlijk alleen maar gaat over het al dan niet terecht sluiten van je eigen topic.

Dus : ik had nog even aanvullend kunnen melden dat je de search kan gebruiken en nog wat andere topics had kunnen doorlezen. .
:X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoewel ik corage vermoedens deel of in elk geval kan begripen ben ik het ook met de topicstarter eens. Die grote topics hebben naast het opschonen van de fora ook het nadeel dat de search een veel minder goed instrument wordt. Vroeger was GoT goed als knowlegde base te gebruiken, maar dat neemt in rap tempo af op deze manier. Met als gevolg dat de zelfde vraag vaker gesteld wordt (ook door mensen die de search wel goed gebruiken). Ook wordt het moeilijker om als je een vraag hebt er precies antwoord op te krijgen omdat er veel omheen wordt gepraat over dingen die eerder dan wel later gevraagd zijn, waardoor zeker de wat moelijkere vragen sneller dreigen onder te sneeuwen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:56
Ik heb sterk de indruk dat dit eigenlijk alleen maar gaat over het al dan niet terecht sluiten van je eigen topic. Dat was [topic=506023/1/999] en die is misschien niet met de meest uitgebreide sluitmsg dichtgegaan, maar de rest van al jouw vragen zijn namelijk ook al meerdere keren voorbijgekomen.

Dus : ik had nog even aanvullend kunnen melden dat je de search kan gebruiken en nog wat andere topics had kunnen doorlezen. Bijvoorbeeld [topic=482538/1/50] .
Ik heb sterk de indruk dat dat een te makkelijk antwoord is aangezien de heer RubZie al 3 jaar meer of minder actief GoTter is en dus wel wat ervaring heeft in zake, en ongetwijfeld wel eens eerder een slotje heeft gehad.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 16:00 schreef Alfredt het volgende:
Ja, ben ik het ook mee eens. Eigenlijk zou je de search alleen van toepassing moeten laten zijn op idd nuttige topix dmv flags oid.
Of anders Het Grote "Het Grote" Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
Ik heb sterk de indruk dat dit eigenlijk alleen maar gaat over het al dan niet terecht sluiten van je eigen topic.
Hm, waar leid je dat uit af dan? Uit het feit dat ik een heel blok text schrijf om mijn ene topicje? Neuh lijkt me niet :)
Dat ik de search kan gebruiken weet ik, en daarin was niet geneog info te vinden, behalve een discussie over de betrouwbaarheid vanhet bedrijf.
Zoals je ongetwijfeld hebt gezien is deze kaart erg cheap en daardoor vast populair onder tweakers, ds lijkt het met nuttig daar een topic over te openen, met name omdat ik ook wat gerichte vragen stel over de tvchip die erop zit en dual monitor support.
Graag hoor ik van je wat je denkt dat er gebeurt als ik in het grote ti4200 topic ga vragen "Wie weet er welke tv chip er op de Point of view GF4 Ti4200 zit, of die goed is, en kan ik 2 verschillende resoluties draaiten op de monitoren en heeft er iemand ervaring met die kaart?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:01 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat dat een te makkelijk antwoord is aangezien de heer RubZie al 3 jaar meer of minder actief GoTter is en dus wel wat ervaring heeft in zake, en ongetwijfeld wel eens eerder een slotje heeft gehad.
Wat wil je hier mee zeggen ? Dat ik eerst naar het userid moet kijken voordat ik zeg wat ik denk ? Als je ook een mening hebt inzake dit onderwerp, prima, deel deze met ons maar dit soort opmerkingen dragen niet bij aan de discussie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
Op zondag 26 mei 2002 16:09 schreef Courage het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen ? Dat ik eerst naar het userid moet kijken voordat ik zeg wat ik denk ? Als je ook een mening hebt inzake dit onderwerp, prima, deel deze met ons maar dit soort opmerkingen dragen niet bij aan de discussie wat mij betreft.
Je dwaalt af, maar het antwoord op je vraag is misschien wel "ja". Als ervaren gebruiker weet ik wat "topic" betekent (en jij als modje ook). Mijn topic is niet "waarom is mijn threadje gesloten", als ik dat wilde weten (dat wist ik namelijk al, dat heb je er keurig netjes bijgezet, en die reden is de aanleiding en niet de oorzaak voor deze thread) had ik je wel een mailtje gestuurd.
Dus als je nog antwoord wil geven op mijn verhaaltje of een constructieve bijdrage aan dit topic, u zijt welkom >:)

BTW anandus, wat gebeurt er als we topix beoordelen op nuttigheid? Als jij nu al zegt dat grote topics daar niet inhoren, wtf doen die dan op het forum en waar kan ik dan met mijn vraagjes terecht / waar kan ik antwoorden erp vinden mochten ze al gesteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:07 schreef RubZie het volgende:

[..]

Hm, waar leid je dat uit af dan? Uit het feit dat ik een heel blok text schrijf om mijn ene topicje? Neuh lijkt me niet :)
Als ik je topic niet had gesloten was jij dit LA topic vast niet begonnen, wel ? ;)
Dat ik de search kan gebruiken weet ik, en daarin was niet geneog info te vinden, behalve een discussie over de betrouwbaarheid vanhet bedrijf.
Je stelt 4 vragen : de prijs, een vraag over resoluties mbt dualhead, kwaliteit van tv-out, tegelijk tv-out en VGA beeld, en je vraagt om ervaringen.

Vraag 1 : http://www.tweakers.net/pricewatch.
Vraag 2 : search. Veel vaker langsgekomen.
Vraag 3 : zie vraag 2
Vraag 4 : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#ervaring
Graag hoor ik van je wat je denkt dat er gebeurt als ik in het grote ti4200 topic ga vragen "Wie weet er welke tv chip er op de Point of view GF4 Ti4200 zit, of die goed is, en kan ik 2 verschillende resoluties draaiten op de monitoren en heeft er iemand ervaring met die kaart?"
Try and find out zou ik zeggen.... die topics zijn er echt niet voor niets. Ik zou bijna zeggen, gebruik de search en je weet waarom die topics er zijn zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb de tekst nu al 3 keer doorgelezen en merk dat ik of wat slaap te kort kom of dat je gewoon wat onduidelijk typt (enter, spatie, enz) :)

Maar goed: Je hebt het over het niveau wat je soms wat laag vind -> Je bent ervaren user dus met de search zal je hier een hoop lange topics over vinden en zien dat ze bezig zijn het radio 538 chatbox proberen te verkomen.

Ben je nu eigelijk voor of tegen grote topics :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 02-10 12:56
Het punt is dat de grote 'grote' topics de vindbaarheid van informatie momenteel niet bevorderen. Een probleem dat iemand heeft met een bepaald soort videokaart bijvoorbeeld is vaak zo specifiek dat hij een half boekwerk aan posts door moet nemen voordat hij een vergelijkbaar probleem -hopelijk met oplossing- tegenkomt, of na dat halve boekwerk blijkt dat zijn probleem uniek is. Ik vrees dat de 'grote' topics net als voor ieder probleem een los topic openen een beperkte houdbaarheid hebben.
Laten we zeggen dat van 0 tot 20k users losse topics prima konden, en van 20k tot 40k de 'grote' topics een oplossing boden, maar dat deze topics nu -zo- groot worden dat ze hun doel voorbij streven, namenlijk het opslaan en vindbaar maken van informatie voor een specifiek product. Ik denk dat er van de 'grote' topics af moet worden gestapt (vooral nu het het eerst openen van 'grote' topics voor sommigen tegenwoordig een sport lijkt) en er naar een andere oplossing moet worden gezocht om de lawine aan problemen en onderwerpen in goede banen te leiden, en ik durf dan zowaar de tot 'vies' verklaarde oplossing meer subfora in de mond te nemen.

ps: Als het nieuwe forum trouwens een -sterk- verbeterde search bevat wordt de vindbaarheid van info misschien weer wel acceptabel.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
en als we dan toch weer met de vieze oplossingen komen heb ik er ook wel weer eentje (ok, een oplossing die pas in een mogelijk! nieuw forum geimplementeerd kan worden) Namelijk het beoordelen van draadjes.
de mods en een aantal users kunnen draadjes waar een week niet meer in gereageerd is beoordelen met een plus of een min. De goed beoordeelde draadjes komen vervolgens het hoogst in de search. (Een beperkte groep users lijkt me beter dan alle users, ivm degelijkheid van beoordeling)

Je moet uiteraard wat gemotiveerde mensen hebben die het leuk vinden om de wat oudere draadjes door te lezen om ze te beoordelen. Maar die zijn er zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
Op zondag 26 mei 2002 16:18 schreef Courage het volgende:

[..]

Als ik je topic niet had gesloten was jij dit LA topic vast niet begonnen, wel ? ;)
[..]
Ik zeg dus ook, dit is de aanleiding, niet de oorzaak, als dit een op zichzelf staand geval was en de grote topc threads niet zo nutteloos waren had ik dus inderdaad geen thread geopend.
Je stelt 4 vragen : de prijs, een vraag over resoluties mbt dualhead, kwaliteit van tv-out, tegelijk tv-out en VGA beeld, en je vraagt om ervaringen.

Vraag 1 : http://www.tweakers.net/pricewatch.
Vraag 2 : search. Veel vaker langsgekomen.
Vraag 3 : zie vraag 2
Vraag 4 :
[..]
Ik vraag helemaal niks over de prijs, ik vraag of die prijs terecht is of maybe wel te laag of te hoog, dat vind je niet in de pricewatch.
Maybe is het je opgevallen dat er verschillende soorten videokaarten zijn en dat dit een redelijk nieuw model is waar nog relatief weinig over bekend is. Verder heeft elke videokaart fabrikant een ander type dualhead systeempje (neem ik aan) en zeker een ander type tv chip. WTF heb ik dan aan jou geniale links.
Ik ben verder dus geinteresseerd in mensne die ook de tvout van deze kaart hebben bekeken en hun ervaringen, die fucking faq gaat mij daar echt niks over vertellen, en dat er weinig problemen zijn met deze kaart vertelt mij niet dat alle ervaringen positief zijn. Jou wel? (koel man die faq)
Try and find out zou ik zeggen.... die topics zijn er echt niet voor niets. Ik zou bijna zeggen, gebruik de search en je weet waarom die topics er zijn zoals ze zijn.
Lees jij die topics wel eens? Doe maar en zie hoeveel mensen geen antwoord krijgen op hun vraag etc. etc., ik snap niet dat je dit nog zegt na mijn eerdere bezwaren, t voegt niks toe aan de discussie en ik heb vaak zat in dat soort topics gepost.

We Are Borg, tis allemaal gewoon nederlands en ook behoorlijk correcte volzinnen, en op Courage na begrijpt iedereen het geloof ik wel. Enters hadden er meer ingemogen maar daar wordt de pagina langer van. Als je je niet langer kan concentreren moet je idd gaan slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben ik nog altijd de enige die door heeft dat het hier gewoon weer gaat om een 'onterecht' gesloten topic, dus laten we over begrijpend lezen maar ophouden.

Om op het gesloten topic door te gaan dan : je openingszin vertelt mij bijvoorbeeld al dat je zelf erg weinig vooronderzoek hebt gedaan, een vereiste hier zoals je terug kunt lezen in [topic=305287/1/50] .

Verder ben ik niet van plan om techvragen hier in LA te gaan beantwoorden, ik stel voor dat je gewoon je vraag in het juiste topic post en gewoon eens afwacht wat daar uitkomt. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
EHM? Sorry maar het gaat me hier echt niet om dat topic. Ik loop hier al langer rond dan vandaag, jezus.
Waar het om gaat zijn die ellenlange threads! Daar erger ik me al tijden aan. Lees bijvoorbeeld eens de threads van GTA3 door. 80% van de replies zijn retarded en dragen niks bij aan het onderwerp. Dat is een van de threads die ik lately probeerde te lezen.
Kennelijk heb je nog steeds niet de moeite genomen na te denken over wat ik (en anderen?! je zegt dat je kennelijk de enige bent die iets doorheeft, ben je nu geniaal of ignorant?!) vinden.
Dus misschien kun je NIET over het gesloten topic doorgaan (voor de 3e keer, tnx) maar over waar deze thread over gaat: over de "grote topics", zoals het TOPIC al aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jongens neem allebei lekker een biertje en calm ff lekker down.

Courage, zelfs al zou je misschien gelijk hebben, voor dit topic maakt dat natuurlijk even niet uit. De oorzaak/aanleiding zou dan dubieus zijn, dat meent niet weg dat de inhoud dat nog steeds niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In NOS is het in ieder geval zo, dat in principe dergelijke topics alleen door Jotti en/of mij gestart worden, om wildgroei van dergelijke topics tegen te gaan. Alle andere topics worden dan ook gesloten. Je kan wel over elk onderwerp een dergelijk topic starten. De ervaring leert inderdaad dat het niveau in dergelijke topics meestal bedroevend laag is. In een forum waar over het algemeen een vrij redelijk niveau is, wil je dat soort dingen zo veel mogelijk vermijden natuurlijk. :)

Ja, ik weet dat er op dit moment een BeOS topic staat dat niet door een van ons gestart is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31
Ik heb de topicstarter z'n post niet helemaal gelezen :+ maar weet wel precies wat hij bedoeld en ik ben het volledig met hem eens. Maar ik geloof dat de modjes hier anders over denken.

* MikeN leest nooit "grote topics", veel te oninteressant

[edit]
Dat het is naar aanleiding van zijn eigen slotje maakt me verder niet zoveel uit. Ik heb het liever over het nu van "grote topics"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja. De discussie is in ieder geval al vaker gevoerd, zoals je hier kunt lezen : [topic=480042/1/50]

De belangrijkste rede waarom die grote topics bestaan is natuurlijk om het forum overzichtelijk te houden, dat niet ten tijde van een hype het hele subforum vol staat met allemaal topics die eigenlijk allemaal over hetzelfde gaan. Dat de search daar niet helemaal lekker mee om kan gaan, is een feit. Maar dat nadeel weegt naar mijn mening lang niet op tegen het voordeel van de overzichtelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik geef grif toe dat lang niet elk De/Het (ja, mag beide ;) ) Grote Topic even nuttig en handig is, maar ze zijn er ook bij die wél erg handig kunnen zijn. Vergeet niet, althans dat is mijn ervaring in PMG (en ik beperk me nu even tot de PMG context), dat er veel ervaringen worden uitgewisseld over het onderhavige onderwerp; ik kan me zo een stuk of wat voor de geest halen waar behoorlijk veel nuttige info in staat. Het is ook maar net hoe geïnteresseerd je bent in het onderwerp denk ik. Daarbij ben ik van menig dat het aantal reacties in zo'n topic al voor zich spreekt: er is behoefte aan, is er geen behoefte aan dan bloedt zo'n topic vrij snel dood. Waar ik als mod wel voor waak is topics te sluiten en rücksichtslos naar het desbetreffende Grote Topic te verwijzen als ik niet zeker weet als daar het antwoord in staat, wel geef ik het zo nu en dan mee als wenk.
Zelf vind ik het niet uit de hand lopen in PMG en sta daarom dit soort topics toe, mits ze aan een paar voorwaarden voldoen: onderwerp moet nieuw zijn, substantieel zijn, genoeg draagvlak hebben, en nuttig/relevant zijn. Ik beoordeel dit op gevoel en als ik denk dat er voor een bepaald onderwerp wel potentie in zit laat ik 'm open, soms heb ik het wel eens mis maar we spreken over mensenwerk nietwaar? ;). In ieder geval heb ik er vooralsnog weinig zin in zelf voor Grote Topics instigator te spelen zolang het naar mijn idee redelijk goed gaat, belangrijk is wel dat je het als mod wel in de gaten houdt en het topic niet laat verzanden in off-topic geblaat en chitchat. Desalniettemin sta ik open voor suggesties :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat er veel grote topics zijn. Ik weet ook dat ze niet allemaal even interessant zijn. Maar ik weet iig van OH dat daar 2 grote topics lopen die zeer handig zijn en goeg gebruikt worden: nl. Wat is dit nog waard en Wat kan ik het beste hieraan upgraden.
Anders zou OH een spambak vol met die vragen worden.
Of het bij al die videokaarten zonodig moet weet ik niet, maar het is zeker in OH erg handig. En dus niet altijd is een groot topic slecht / onhandig.
edit:
Ik was zelfs nog het wie kan deze hardware nog gebruiken topic vergeten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 16:15 schreef RubZie het volgende:
BTW anandus, wat gebeurt er als we topix beoordelen op nuttigheid? Als jij nu al zegt dat grote topics daar niet inhoren, wtf doen die dan op het forum en waar kan ik dan met mijn vraagjes terecht / waar kan ik antwoorden erp vinden mochten ze al gesteld zijn?
Neenee, zo bedoel ik het niet. Er zit vaak ook een hoop gebazel in "Het Grote"-Topix. Tuurlijk is er ook een hoop info te vinden, maar ik zie zoiets meer als een los samenhangende FAQ. Daarom pleit ik ook (vooral voor de gein, maar een heel klein beetje serieus) voor een eigen forum voor dit soort dingen. De FAQs komen toch ook niet tevoorschijn in de search? De wat specifiekere vragen (en daarvoor zit je vaak op dit forum) zijn waar je de search voor gebruikt. Aangezien je eerst de FAQs doorbladert voor je gaat searchen. (Okee, niet helemaal, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien is het een idee om voor de hele grote " Het grote topic" topics een opsplitsing te maken.

Laten we even die GF4-4200 als uitgang nemen.

"Het grote GF4-4200 TV-Out topic"

"Het grote GF4-4200 DVI topic"

"Het grote GF4-4200 OC resultaten topic"

"Het grote GF4-4200 compatibilty topic"

"Het grote Gf4-4200 overige problemen topic"

Dit is even een voorbeeld, je maakt dan "grote topics" aan al naar gelang van waar veel vragen over gesteld worden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Kap dan eens met "Het grote Geforce topic", maar noem het toch gewoon Geforce :+ "Het grote ... "-topics lees ik sowieso nooit meer, veel te veel geblaat

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben het eens met RubZie.

Ik kom hier dus ook al jaren, heb inmiddels veel ervaring met GoT. Ik gebruik de search zeer vaak om nuttige informatie te kunnen vergaren. Nu merk ik de laatste tijd dat er vaak alleen maar "Het Grote blaat" topics uitspuugt. |:(
De meeste reply's wat in een Groot topic staat is meestal geblaat waar IK niets aan heb.

Ik heb overgens voor een subforum, dit lijkt mij veel handiger.

Ennuh... die Courage heeft volgens mij een betonnen plaat voor zijn hoofd. (nofi). ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 14:52 schreef meendering het volgende:
Ennuh... die Courage heeft volgens mij een betonnen plaat voor zijn hoofd. (nofi). ;)
Want ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 16:33

PCR

* PCR vindt die 'Het grote .... topic'-topics vreselijk onoverzichtelijk.

Als ik bijvoorbeeld in het GTA3-topic kijk en ik zoek iets dan is het gewoon niet te vinden. Dus dan denk je, ik vraag het maar in het topic. Met als gevolg dat je, terecht, krijgt te horen dat het al behandeld is op topic-pagina 18. Ja hoe moet ik dat weten? :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

* Wokschotel vindt de 'Het grote blaat' topic ook onoverzichtelijk.

Hiermee wil ik niet zeggen dat voor elk probleempje maar eem apart topic moet worden aangemaakt, maar de huidige manier staat mij ook niet aan. Blij dat Rubzie het aan de orde stelt en ik vind de toon van Courage jammer.

Misschien meer topics toelaten en per probleemsoort een topic in stand houden? Dat scheelt al een hoop.

/edit
Die GameOver had al patent aangevraagd :( :P ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 27 mei 2002 16:09 schreef Wokschotel het volgende:

Blij dat Rubzie het aan de orde stelt en ik vind de toon van Courage jammer.
I couldn't agree more :Y)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, het is blijkbaar nog niet iedereen duidelijk, maar er staat ook een posting van mij tussen waaruit blijkt dat ik open sta voor discussie over dit punt, hoor. Ook in het crew-forum ben ik mensen op dit topic aan het wijzen om mee te praten, aangezien dit een GoT breed 'probleem' is, vind ik. :)

Ik dacht aanvankelijk inderdaad dat dit weer een van de vele topics was 'whehehe ik heb een slotje' maar ik zie ook wel in dat mensen gewoon niet blij zijn met 'de grote $$$ topics'.

Laten we het daar dan over hebben, en mocht ik in het begin van dit topic dan een botte lul lijken, het spijt me. Maar als je LA de laatste paar dagen/weken gevolgd hebt dan kun je mijn initiele reactie misschien ook wel begrijpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 27 mei 2002 16:09 schreef Wokschotel het volgende:

Hiermee wil ik niet zeggen dat voor elk probleempje maar eem apart topic moet worden aangemaakt, maar de huidige manier staat mij ook niet aan. Blij dat Rubzie het aan de orde stelt en ik vind de toon van Courage jammer.

Misschien meer topics toelaten en per probleemsoort een topic in stand houden? Dat scheelt al een hoop.
Zit me niet na te praten man. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 16:33

PCR

Als begin-idee stel ik voor om de grote topics nog sneller elkaar te laten op volgen, dus bijvoorbeeld niet pas na 30 pagina's dichtgooien maar na 10 pagina's al. En dan weer verder te gaan in een nieuw topic.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zijn wij twiekers, of zijn wij tweakers? Technische oplossing uitdokteren natuurlijk!

Allemaal Femme O+ aankijken: breid de search zo uit dat een hit niet meer naar de thread verwijst, maar naar de specifieke post. De name-tags staan al in de tekst! Op die manier kan je een search (wel op inhoud, natuurlijk) doen en posts met een specifiek antwoord meteen aanklikken.

In het verlengde daarvan is het natuurlijk ook geestig natuurlijk om threads met een postcount boven een bepaalde drempelwaarde te kunnen filteren: alleen posts met de term, zeg, "DVI | Gainward" worden weergegeven.

Courage: natuurlijk volgen we de LA-discussies niet, we zitten in de techfora te zoeken naar nuttige info :) Het moet me wel van het hart dat als ik zijn posts en jouw reakties lees, ik de topicstarter zo goed als zonder meer gelijk geef. Ten eerste omdat je glashard zijn motivatie voor het openen van dit topic ontkent (en dat heeft niks met het zijn van botte lul te maken, dat is gewoon niet willen lezen), maar ook omdat ook ik uit eigen ervaring weet dat "Grote"-topics, ook al vanwege n00bs die naar hun HK-quotum op jacht zijn, vaak VOLSTREKT onleesbaar zijn.

Mocht Femme dus belangrijker dingen te doen hebben en/of niet kunnen delegeren, dan wil ik bij deze mijn steun uitspreken voor het punt van de topicstarter: kleinere, specifiekere topics.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 20:13
Ik ben ook tegen 'Het grote XXX topic'
Alleen voor de 3d mark scores van de geforce-l337's mag er in de HK van mij eentje. Verder laat ik de HK buiten beschouwing daar boeien Het grote dit of dat topics me niet.

Vooral in V&B vind ik die grote radeon of geforce topics maar niets.
Als je iets zoekt moet je die hele zooi doorlezen, om er achter te komen dat je er niets aan hebt.
Mocht je de search gebruiken krijg je ook alleen resultaten waar je geen ene niks aan hebt (nl. het grote Radeforce topic ofzo)
Wat Gameover zegt kan ik me al meer in vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ben het gedeeltelijk met jullie eens.
Het is super irritant als je specifieke info zoekt over jou probleem en dat je dan 10+ pagina's onzin moet doorspitten voor je tot de clue bent van het probleem.

Maar een door jullie als "onzin", "chatbox" topic wordt bestempeld ONTSTAAT en die wordt niet altijd als zodanig opgezet.

En een groot topic kan echt super verhelderend zijn als je zelf nog een aantal keuzes aan het overwegen bent en niet specifiek opzoek bent naar "die ene" oplossing.

Maybe moet een admin gewoon de mogelijkheid krijgen (als ze daar nog niet over beschikken) om een topic naam te wijzigen als er een echte discussie ontstaat. (zoals over de ti-4200 bijvoorbeeld)

Ik ben voorstander van discussie topics, maar die moeten niet ontstaan in een topic met een specifieke vraag en hoe je dat gaat voorkomen.....

GL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Misschien ook goed om afspraak te maken dat er in Grote Topics niet offtopic gegaan mag worden, gewoon gelijk deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 28 mei 2002 13:06 schreef raptorix het volgende:
Misschien ook goed om afspraak te maken dat er in Grote Topics niet offtopic gegaan mag worden, gewoon gelijk deleten.
is leuk, maar als een mod ff een tijdje niet achter zn PC zit dan kan het _heel_ snel in een chatbox veranderen.

En om dan nog alle offtopic reacties te verwijderen, dat is geen doen. Alleen al niet omdat je met Topix maar een bericht tegelijk kan verwijderen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies andersom lijkt mij! :?
Juist kleine duidelijke topics voor problemen, specifieke vragen en grote topics waar "offtopic" gediscussieerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Omdat courage me vraagt om er hier over te discussieren:

in dit topic probeer ik juist een "het grote ... topic" te splitsen naar twee wezenlijke verschillende discussies die in het "het grote ge-force 4 ti4200 topic" liepen; het kopen en de driver/overklokmogelijkheden.

nu is de reactie van courage om de oude draad dicht te gooien en te zeggen dat iedereen op de oude voet verder kan en dus blijft er nog steeds een dubbele vraaglijn.
(okee, het was idd nodig om een nieuw topic te maken, omdat er al tich pagina's gevuld waren)

Een poging om het juist overzichtelijker te maken wordt op deze manier behoorlijk de grond in geboort.

zeer jammer

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poging om het juist overzichtelijker te maken wordt op deze manier behoorlijk de grond in geboort.
Nee bzzje jij maakt het juist alleen maar verwarrend in mijn optiek.
Ten eerste opende jij maar 1 topic die ging over iets wat voor jou maybe interessant was en rukt daar een discussie die al 61(!!) pagina's liep en een vervolg was op een topic dat ook al dik 30 pagina's ervoor liep gewoon uit elkaar!

volkomen onterecht en ik sta 100% achter courage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:15 schreef Bzzje het volgende:
Ik zeg alleen dat er nog geen goede oplossing is gekozen, zodat we toch nog maar even op de oude voet verder gaan, dat is alles.

Maar om duidelijkheid te scheppen in het verhaal :

Wie heeft er problemen met de opzet die GaMeOvEr laat zien ? Het lijkt inderdaad dan wat V&B aangaat in ieder geval de meest voor de hand liggende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 28 mei 2002 13:24 schreef Courage het volgende:

Ik zeg alleen dat er nog geen goede oplossing is gekozen, zodat we toch nog maar even op de oude voet verder gaan, dat is alles.

Maar om duidelijkheid te scheppen in het verhaal :

Wie heeft er problemen met de opzet die GaMeOvEr laat zien ? Het lijkt inderdaad dan wat V&B aangaat in ieder geval de meest voor de hand liggende oplossing.
Ik vind het een prima opzet. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:00

The End

!Beginning

Op dinsdag 28 mei 2002 13:46 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Ik vind het een prima opzet. ;)
Een voorstel voor een nieuw topic:
Het grote 'wie vindt GaMeOvEr z'n idee goed' topic :)

Het lijkt mij een perfect idee. Ik wilde ook al wat vragen over de Geforce GF4-4200, maar had geen zin om dat in 'het grote topic' te doen (Alleen al omdat ik mijn eigen post dan nooit meer terugvind :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sinterklaas even op dit topic gewezen, ik ga dit niet zonder overleg opzetten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Bzzje

Negeren is vooruitzien

ik kan me er goed in vinden en vertrouw op jullie mod-capaciteiten met betrekking tot het verplaatsen van irrelevante posts [hier had een asskiss-smiley moeten staan] :+

dus ook dat in "grote ... topics" alleen maar on-topic vragen blijven staan

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het op zich wel een goed plan en sta altijd open voor verbeteringen. Mocht het niets worden kan het altijd nog teruggedraait worden. Er moeten alleen ff goede afspraken over gemaakt worden en off-topic replies moeten zonder mededeling getrasht kunnen worden.

Ik vind het trouwens dat allen mods 'het grote' topic mogen maken (of later titel aanpassen). Je ziet de laatste tijd erg veel mensen die vinden dat ze wel ff een 'het grote' topic openen om snel antwoord op hun vraag te krijgen.

Die hoeft in principe niet omdat tv-out problemen algemeen zijn.

Hier geld een beetje hetzelfde voor eigenlijk :)

Het moet maar :P Ben nooit blij met benchmark/oc topics, maar op 1 plek moet wel kunnen.

Goede :P

Ook goed :P

Een welke moet ik nemen ben overigens zwaar tegen, maar er staat ook in de FAQ waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen het ook niet alleen toespitsen op de 4200 maar algemeen Geforce4 houden om het ietsje algemener te maken, of moeten we dit nou (straks) ook voor de 4600 en 4400 doen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:30 schreef Courage het volgende:
We kunnen het ook niet alleen toespitsen op de 4200 maar algemeen Geforce4 houden om het ietsje algemener te maken, of moeten we dit nou (straks) ook voor de 4600 en 4400 doen ? :P
Inderdaad, in principe zijn het exact dezelfde kaarten alleen andere kloksnelheid

Het Grote GeForce 4 Ti 4x00 topic dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay ik ga de topics openen dan... :)
roffel... roffel... roffel... roffel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done. Check V&B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

hm... dit had ik eerder moeten lezen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
* RubZie is blij dat er nog wat zinnigs (=discussie en zelfs voorstellen voor verbetering, omfg!) uit is gekomen, lijkt er bijna op alsof we nog steeds met zn allen een zo leuk en nuttig mogelijk forumpje willen bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 29 mei 2002 02:42 schreef RubZie het volgende:
* RubZie is blij dat er nog wat zinnigs (=discussie en zelfs voorstellen voor verbetering, omfg!) uit is gekomen, lijkt er bijna op alsof we nog steeds met zn allen een zo leuk en nuttig mogelijk forumpje willen bouwen :)
Volgens mij is dat inderdaad de bedoeling. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Laatst online: 02-10 12:32
Ik ben het om te beginnen eens met de stelling dat 'het-grote-topic' topics niet altijd even handig zijn (dat zelfde geldt voor andere topics die bijzonder groot zijn). Ze zijn vaak ondoenlijk om door te lezen of te volgen; dat kost gewoon veel tijd. Natuurlijk kan een grote topic ook nuttige info met zich mee brengen.

Wat ik hier hoor zijn vooral praktische, op dit moment bruikbare oplossingen. Waar ik echter meer in zie is het verbeteren van GOT. Een paar suggesties:

* subforums; bijvoorbeeld een subgroep 'geforce 4200 topics' binnen V&B. Met hierbinnen alle 4200-topics als 'tv-out', 'overclocking', '2D kwaliteit' etc.
Hier moet je ook binnen kunnen zoeken: naar mijn inziens komt dit ook ten goede aan de performance van het forum.

* een samenvatting optie: laat 1 of meerdere aangewezen personen (door moderators, of de topicstarter) in staat zijn van een draad van 30 pagina's netjes een samenvatting te maken waarin de belangrijkste punten van zo'n draad staan. Ten eerste sla je daar de 'kennis' van zo'n topic in op en ten tweede scheelt het je weer een middag doorlezen. Bovendien scheelt dit ook weer in de performance van het board.

* voor het presenteren van benchmarks is een forum eigenlijk een onzinnige manier van data-representatie: waarom geen dedicated database om benchmarks in te posten? Iemand die denkt van 'is het zinvol om met mijn duron 800 een geforce 4 4400 te kopen?' hoeft geen draadje te starten maar zoekt gewoon ff. Iemand die zich afvraagt of heatsink A + Cooler B zijn XP2100+ goed kan koelen zoekt even in die dbase. Overigens moet je dus een database voor CPU benchmarken anders opzetten dan voor videokaarten of harddisks.

* Waarom niet de mogelijkheid om een speciaal poll draadje te kunnen opzetten - nu kan dat al maar alleen met externe poll systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

?

Een vraag is een vraag-> nieuw topic.

"Het grote geneuzel-topic" is een vorm van chatbox met semi-weetjes zonder echte concrete vragen, zodat iedereen blij is.
Voor je het weet zijn alle subfora DPC-fora met louter stats zonder toegevoegde waarde.
Op zondag 26 mei 2002 15:30 schreef RubZie het volgende:
Omdat die 7 miljoen mensen die hier zitten niet te onderwijzen of te sturen zijn stel ik voor (ja ik kan ook alleen zeiken maar dan krijg je alleen maar gezeik terug dus ik doe maar een voorstel :)) om "grote topics" alleen te laten openen door mods, om de kwaliteit te bewaren. Nu zijn mods helaas ook niet allemaal even slim en vaak onervaren, maar het is een begin.
Sommige mods denken niet meer in grote lijnen en denken dat het details dat een balletje doet rollen het grote hoofdprobleem is. Het bewijs is in dit topic prima gelevert.
Kan het ze niet kwalijk nemen, maar terugfluiten heeft en iets te hoog drempeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 20:37

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 31 mei 2002 13:30 schreef Ecteinascidin het volgende:
?

Een vraag is een vraag-> nieuw topic.

"Het grote geneuzel-topic" is een vorm van chatbox met semi-weetjes zonder echte concrete vragen, zodat iedereen blij is.
Voor je het weet zijn alle subfora DPC-fora met louter stats zonder toegevoegde waarde.
Dat eerste kan ik me goed in vinden. Zeker als het een redelijk specifieke vraag is, en de vraag een nieuw topic waard is :)
Die tweede uitspraak kan ik wel volgen cq. begrijpen, maar je conclusie gaat mij wat ver :)
Sommige mods denken niet meer in grote lijnen en denken dat de details dat een balletje doet rollen het grote hoofdprobleem is. Het bewijs is in dit topic prima gelevert.
Kan het ze niet kwalijk nemen, maar terugfluiten heeft en iets te hoog drempeltje.
Ik voel me niet aangesproken, dus reageer ik hier niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 13:30 schreef Ecteinascidin het volgende:
Sommige mods denken niet meer in grote lijnen en denken dat het details dat een balletje doet rollen het grote hoofdprobleem is. Het bewijs is in dit topic prima gelevert.
Kun je deze ff uitleggen ? Volgens mij staat er in ieder geval 1 keer 'het' teveel in, maar als ik die weglaat snap ik nog steeds niet wat je wilt zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
Op vrijdag 31 mei 2002 13:37 schreef Courage het volgende:

[..]

Kun je deze ff uitleggen ?
Ik denk dat hij bedoelt dat sommige mods niet meer de big picture (GoT, Grote topics) kunnen overzien, maar zich teveel concentreren op details die dr wel wat mee te maken hebben maar eigenlijk niet het echte probleem zijn (mijn gesloten thread).
Denk ik dus.
Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wordt nu waarschijnlijk gebanned na deze opmerking, maar dat heb ik er wel voor over.

TonD vindt namelijk dat Courage zich in dit topic nogal arrogant opsteld, en niet ingaat op wat RubZie aan probeerde te kaarten. Verder valt mij op dat dit de laatste tijd veel voor komt bij mods, maar dat heeft misschien te maken met hun drukke bestaan (denk aan (te) korte berichtgevingen waarom er slotjes worden uitgedeeld). Uiteraard is dit zomaar mijn mening, kijk maar wat je er mee doet, als men me gaat bannen, wil ik graag wel een mooi verhaal waarom :9

P.s. heb de topic helemaal gelezen en t viel me wel op dat er uiteindelijk toch wel meer geluisterd werd naar wat RubZie zei, het kan dus toch :) Ga vooral zo door :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 05 juni 2002 01:16 schreef TonD het volgende:
/me wordt nu waarschijnlijk gebanned na deze opmerking, maar dat heb ik er wel voor over.
Mwah. Je onderbouwd (mijns inziens) je kritiek. Als je daarvoor al gebanned zou worden kun je LA wel afschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar ja :) Nou ja, dan heb ik bijdeze maar weer m'n kritiek ge-uit, en ga ik weer lekker verder GoT-en..ff iets in de FAQ opzoeken over de HK...(ik wil dr in :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

offtopic:
Geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op maandag 27 mei 2002 13:39 schreef GaMeOvEr het volgende:
Misschien is het een idee om voor de hele grote " Het grote topic" topics een opsplitsing te maken.

Laten we even die GF4-4200 als uitgang nemen.

Dit is even een voorbeeld, je maakt dan "grote topics" aan al naar gelang van waar veel vragen over gesteld worden.
stele deze topics worden ieder minimaal 20 pagina's lang, dan is er dus gewoon van eht normale forum nix tot slecht te lezen, ik vind het nanmelijk behoorlijk irri eerst de topictitel en dan komen er getalletjes achter tot en met 50 . leest erg beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
zou het niet zo kunnen dat de getallen 1t/m 10 worden geshowed aan de mensen op het forum en dat er dan mocht eht forum meer dan 10 pagina's hebben, zoiets als dit komt

Het Grote Blaat Topic 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ....

en dat als je op 1 van die puntjes drukt je gewoon naar page 11 geteleport word :D
en dat je als je evrder wilt dan gewoon op pijltje naar rechts klikt?
dit lijkt mij best een laternatief, zo worden de andere topics ook weer normaal leesbaar zonder dat je je ergerd aan die lange rij getallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Moeillijk punt dit :)

is een er filter mogelijk op de nieuwe forum software :?
Dat is misschien een deels oplossing.

Anders misschien grote topic maar groter laten worden van de b*llsh*t ofzo. en de echte diepere vragen wat minder snel sluiten.
ff vragen wat de topicstarter wil bereiken met zijn vraag om de discussie los te trekken :?

maar wie ben ik :?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 22:17 schreef The_Dart het volgende:
zou het niet zo kunnen dat de getallen 1t/m 10 worden geshowed aan de mensen op het forum en dat er dan mocht eht forum meer dan 10 pagina's hebben, zoiets als dit komt

Het Grote Blaat Topic 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ....

en dat als je op 1 van die puntjes drukt je gewoon naar page 11 geteleport word :D
en dat je als je evrder wilt dan gewoon op pijltje naar rechts klikt?
dit lijkt mij best een laternatief, zo worden de andere topics ook weer normaal leesbaar zonder dat je je ergerd aan die lange rij getallen?
Hint: is al opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Op maandag 10 juni 2002 22:46 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Hint: is al opgelost :+
ok nu ben ik het kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'grote' topics zijn alleen handig als er in het begin een GOEDE index/inhoudsopgave zit, en dat deze eigelijk elke 10 pagina's wordt bijgewerkt, en links heeft naar de vervolgtopics ervan.

Lui? Misschien. Maar je gaat geen tientallen pagina's met 'oh ik heb de beta al.... of hier wat screenies..... waarom doet 'ie het niet onder xxxx.... hij is gaaaaaaaaaaaf!' etc. doorlezen, daar heb je dus geen hol aan.

Liever een heleboel kleine topics, dan één 'grote' topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben het eens met de topic starter, maar heb een andere oplossing. Dit gaat meer werk eisen van de modjes... maar dan kan Got altijd wat meer aannemen..

Ik denk dat het perfect zou zijn, als GoT zijn database gaan indexeren. Bijvoorbeeld je hebt een vraag over een specifieke videokaart. Zorg dan voor een subforum Videokaarten -> Software -> Geforce -> en post hier je vraag met tussen haakjes welke videokaart je hebt.

Meer subforms.. het is een pokke werk, maar wel duidelijker voor de gebruiker ..en dus wij :Y)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik weet niet of deze oplossing al is voorgedragen door de jaren heen , maar als je nou een search this topic functie maakt , dan kun je in desbetreffend topic zoeken....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Laatst online: 20-09 10:47
Ik ben het absoluut met RubZie eens, wat zijn beweegredenen voor deze post ook mogen zijn, ik ben zelf ook redelijk vroeg in geschreven hier, maar nooit echt actief geweest helaas. En ik beschouw en voel mezelf ook niet als die-hard tweaker of hoe je het wil noemen :)

Niettemin heb ik extreem veel moeite om het Spielerij forum te volgen, echt TE VEEL grote topics daaro. En die zijn blijkbaar nodig, want GROOT zijn ze, omg :)

Misschien een idee om die forums waar extreem veel "grote topics" zijn te splitsen? Spielerij zou mooi in rts, rpg, fps en adventure kunnen splitsen, tis maar een suggestie.

Of deze kwestie niet meer 'in behandeling'?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het blijkt dat slechts enkelen (waaronder Courage) halsstarrig een de "Het Grote" topics vasthouden, volgens mij is het merendeel die krengen meer dan zat.

Wordt er nog iets met deze thread gedaan of niet? Een kleine beleidswijziging misschien?

Het centraliseren van alle meuk in threads die weliswaar GLOBAAL over hetzelfde onderwerp gaan, maar waar 101 discussies door elkaar lopen (en daarbij ook nog een lading oeverloos gelul), is gewoon klote. Centraliseren zuigt. De communisten vonden dat handig, maar wij niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Als een van de velen ben ik ook voor het overzichtelijk houden van het forum. De bedoeling is dat je nog steeds de search kan gebruiken. Dat onderdeel valt weg met topics waar meer dan 500 posts staan.

Gameover brengt daar de perfecte oplossing, ik heb ze ook wel eens vaker gezien uit noodzaak. Bv bij GTA3 daar heb je het grote GTA3 ervaringen topic en het grote GTA3 problemen topic.

Wat ik doe als ik een probleem post is soms gewoon linkjes maken naar andere posts die in de richting komen van mijn probleem maar er toch niet specifiek een oplossing bieden voor mijn probleem zodat mensen die een gelijkaardig probleem hebben in mijn topic snel geholpen worden. Altans dat is de bedoeling.

Wat betreft de eerste reaktie van courage, jammer. Maar je ziet het wel vaker gebeuren, Mods die topics beginnen af te sluiten voor niets en dan komen met een uitleg waaruit blijkt dat ze het topic niet gelezen hebben. Of niet goed gelezen hebben. ZEER FRUSTREREND.

Maar ik kan ergens begrijpen dat ze het druk hebben en/of een slechte dag. Maar dan wordt het misschien tijd om de crew uit te breiden.

Kijk een slotje op zich kan ik nog mee leven maar de toon soms. We zijn geen kinderen. En jullie zijn geen Goden.
Iemand die zich daar niet aan bezondigt is Sinterklaas. Die is altijd kort maar fair. Ik ga geen specifieke mods noemen. Het is niet mijn bedoeling met modder te gooien want ze doen wel veel werk en goed werk, alleen soms gaat het mis, dat wou ik even aankaarten.
En als je dan een slotje krijgt en dat aankaart bij LA, nu dan is de reaktie sober hoor. Ik laat een slotje dat naar mijn gevoel onterecht is, nooit over me gaan, maar probeer te argumenteren waarom ze fout zijn. En dat zullen ze geweten hebben ook. :D

Ik geef de topicstarter volledig gelijk, en ben blij dat er iemand daarover begonnen is.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

yep yep ook ik deel in de mening van de topic-beginner :)

imho willen de meesten die zo'n topic starten gewoon eens een groot topic op hun naam hebben staan (8>

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er lopen hier al wat meer topics over en wat dingen hieruit kloppen niet echt meer

[topic=525569/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.