Pauze tussen audio-CD-tracks

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:02
Ik ben bezig een aantal luistertoetsen op CD te branden. Hierbij wil ik een redelijk grote pauze tussen de verschillende toetsen hebben (toets 1 is 1 track, toets 2 ook, en daartussen wil ik 30 sec. pauze).

Dit kan ik allemaal in Nero aangeven, en op een gewone CD-speler houdt-ie zich ook netjes aan de pauzes. Maar onder Winamp stoomt-ie gelijk door naar de volgende track.

Is dit alleen iets wat Winamp doet, of zijn er ook audio-CD-spelers die een dergelijk gedrag vertonen?

Denk zelf dat elke audio-CD-speler zich netjes aan de pauzes houdt, maar ik zou graag een bevestiging willen zien ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij houden gewone audio cd-spelertjes zich er wel braaf aan. Winamp leest de CDA-files (dacht ik) en daaraan kan je niet de pauzes tussen de liedjes zien.

Maar volgens mij zit het wel goed.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

De pauzes in tussen de tracks op een cd wordt door de opbouw van de cd bepaald, dit is zogenaamde subcode, en de pauze ertussen wordt niet als echt geluid beschouwd (het zijn geen .cda'tjes met stilte, maar het is gewoon aanstuurcode) en winamp zal dit inderdaad niet slikken.