Gisteren heb ik een headset (mic+headphone) gekocht om het chatten via de webcam wat makkelijker te maken. Jammer genoeg kom ik er nu achter dat mijn geluidskaart (SB PCI 128) maar over 1 line out beschikt. Is er een kabeltje in de handel om dit signaal te splitsen, zodat ik zowel geluid krijg over mijn headset en over mijn boxenset? Het is immers gedoe om telkens wanneer ik wil chatten de kabels om te wisselen.
bij expert ofzo heb je gewoon van die simpele splitters. Zijn maar 2 of 3 euro ofzoOp zondag 26 mei 2002 15:23 schreef Piewiet het volgende:
Gisteren heb ik een headset (mic+headphone) gekocht om het chatten via de webcam wat makkelijker te maken. Jammer genoeg kom ik er nu achter dat mijn geluidskaart (SB PCI 128) maar over 1 line out beschikt. Is er een kabeltje in de handel om dit signaal te splitsen, zodat ik zowel geluid krijg over mijn headset en over mijn boxenset? Het is immers gedoe om telkens wanneer ik wil chatten de kabels om te wisselen.
Multimonitor is relax :P
Er bestaan idd van die splitters, met aan de ene kant een jack plug en aan de andere kant twee ingangen voor een jackplug. Zoiets heb jij nodig om je headset en je boxen beide aan je geluidskaart te hangen. Ieder audiowinkel verkoopt die dingen wel.
Verwijderd
Daarnaast zijn die dingen op elke beurs wel te vinden voor een prikkie... (toevallig de mijne vandaan gehaald
)
Let er alleen even op dat je ook twee stereo signalen uit krijgt. Anders zit je met twee mono signalen opgescheept. 
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
Verwijderd
Ik heb ook zoeen ding maar als bij mij de headset vol open staat dan is er geen geluid meer uit mijn boxen te krijgen. dat is behoorlijk klote.
een beetje offtopic, maar ik moet ook een signaal splitsen, alleen dan een beetje anders:
Ik heb op m'n receiver een mono lijnuitgang voor m'n subwoofer en mijn subwoofer-amp(detonation DT-150) een stereo input. Kan ik die mono output gewoon simpel splitsen en in de stereo input prikken? of krijg ik dan problemen met de ingangsimpendantie?
Ik heb op m'n receiver een mono lijnuitgang voor m'n subwoofer en mijn subwoofer-amp(detonation DT-150) een stereo input. Kan ik die mono output gewoon simpel splitsen en in de stereo input prikken? of krijg ik dan problemen met de ingangsimpendantie?
Verwijderd
Waarom druk je hem niet in de koptelefoon uitgang van je speakers, als je die hebt tenminste?
Verwijderd
een t- stukkie kan wel, maar het volume wordt door de helft gedeeld, en een line-out is niet zo geschikt voor een headphone. Koop daarom een koptelefon versterkertje, te koop bij de electronica boer, die splitst het signaal, zodat je soundcard niet opgeblazen wordt
, en het volume op niveau blijft:7
het volume wordt helemaal niet door de helft gedeeld. hoe kom je daarbij? de ingangsgevoeligheden liggen zo hoog, dat de stromen die er lopen het uitgangsvoltage niet omlaag trekken.Op maandag 27 mei 2002 20:15 schreef cybafish het volgende:
een t- stukkie kan wel, maar het volume wordt door de helft gedeeld, en een line-out is niet zo geschikt voor een headphone. Koop daarom een koptelefon versterkertje, te koop bij de electronica boer, die splitst het signaal, zodat je soundcard niet opgeblazen wordt, en het volume op niveau blijft:7
je kan het rustig met een splittertje doen.
Pagina: 1