[Infrarood] Asus module + AB werkend ?

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hallo,

Ik heb net een Asus IR module op mijn bord aangesloten... Als ik een Nokia 8850 ervoor houd dan wordt deze ook keurig herkend (het ding werkt dus). Nu was eigenlijk de bedoeling om m'n PC te bedienen met een afstandsbediening te gaan besturen, maar de software daarvoor lijkt niets te doen (WinLIRC, Girder, IRassistant etc.) Allemaal ontvangen ze geen IR signalen of kan de poort niet worden geopend (onder Windows XP).

Ik vraag me af : werkt deze module nou met gewone afstandsbedieningen (Sony en Denon AB's geprobeerd) samen of moet ik een andere hebben om m'n PC te bedienen ?

Concrete Loop Watercooling

• Krols
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10-2022
Voor elke afstandbediening heb je een configuratie file nodig, zodat de betreffende ir codes ook herkend worden. Kan je vinden op http://fsinfo.cs.uni-sb.de/~columbus/lirc/remotes/

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 16:35
volges mij moet je daar zelf een IR voor bakken voor aan je compoort.

hebben ze mij tenminste aangeraden in OCE

ik zou daar eens de search gebruiken ,dan kom je een heel eind.

wel jammer van die IR als je m alleen wilt voor een afstandbediening natuurlijk.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:18 schreef FreeRider het volgende:
Hallo,
8<
Ik vraag me af : werkt deze module nou met gewone afstandsbedieningen (Sony en Denon AB's geprobeerd) samen of moet ik een andere hebben om m'n PC te bedienen ?
Kort samengevat: IrDa <> RC5 oftewel, je IR poort kan alleen IrDa "praten".

Zelfbouw (zoals gesuggereerd in een andere reply) is de makkelijkste optie.

• itsme
  • Niet online
Ik heb anders echt een keer signalen via de onboard infarood ontvanger ontvangen, enige probleem dat ik had was dat de afstandsbediening een random signaal leek te sturen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
OK, ik weet genoeg ! Die IRDA module is verhuisd naar m'n andere PC.. ik moet zo'n dingetje bouwen. Thx gasten.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1