• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
Waarom zijn de topics hier zo waarachtig lang? Ik heb niet het gevoel dat ik iets zinnigs kan zeggen als ik niet de hele topic gelezen heb omdat:
a. iemand mijn idee al eerder genoemd kan hebben
b. iemand mijn idee wellicht al onderuit gehaald heeft
c. het over een compleet iets anders gaat dan ik verwacht

Neem bv. die oorzaak/gevolg thread. Ik vond het heel wat dat ik daar na 30 reply's alles doorgelezen had en toen ook nog zin had om er een reply in te zetten. Dat ding is nu >100 topics lang. Dacht je dat ik nog behoefte had om daar wat in te zetten? Het lijkt mij dat alles wat erin gezegd is al gezegd is (of het staat echt compleet vol met onzin)

Is het niet leuk als er iets komt net als op tweakers.net, een moderatiesysteem? Alle interessante topics worden gemarkeerd en alle oninteressante topics ook. Juist op dit forum zou dat erg interessant zijn.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Dan mislukt het hiet net zo erg als op tweakers omdat er altijd vriendjes politiek is..

• DaZZle
een andere oplossing is een threaded forum.

Je hoeft dan niet elke tak van een discussie te volgen. Als je het niet interessant vindt kan je de hele discussie overslaan.

Voor mensen die er niet van houden kan je ook een platte weergave geven.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16

Jag

Tja, ik weet niet hoor, maar de langste topics zijn over het algemeen ook de beste. Neem Bestaat god? en Evolutie: feit of fictie?. Dat zijn echt de betere threads allertijden met hoogniveau discussies. En die vergen nou eenmaal lange replies met vaak ook nog lange quotes van allemaal sites. En ook dat laatste heeft zijn nut, veel kennis wordt nou eenmaal doorgegeven ipv dat je het zelf verzint.

Jag

• DaZZle
misschien leuk om allemaal te lezen als je dit forum elke dag volgt, maar niet als je hier max. 1x in de twee weken een keer langs komt snuffelen. En je kan niet ontkennen dat er ook veel troep tussen staat. Echt niet alle 100+ topics zijn interessant. Meestal zie ik er zelfs niet 1 tussenstaan (maargoed, dat ligt misschien meer aan mij)

Een threaded forum lijkt me dan wat dat betreft toch het beste. Je kan dan zelf selecteren wat je interessant vindt en niet.

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Alsof je nu NIET akn kiezen welk onder werp je wilt..

• DaZZle
ik bedoel dat elk onderwerp subonderwerpen heeft. het een interesseert je, het ander niet. Ook wil je vaak reageren op een topic helemaal aan het begin van de thread.

Ik zou zeggen bij threads van <25 postings is een lineair systeem, maar bij >25 is een boomstructuur veel overzichtelijker.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Subthreads?
subthread worden meestal gelijk hoofdthreads hiero...

Een probleem is dat er dan vaak zoveel subthreads komen dat het gigantisch groot wordt...

Ik reageer meestal gewoon per persoon en kijk naar de laatst geposte berichten... als ik denk dat het misschien al gezegd is scan ik de oude berichten (niet lezen dus)...

Zo gedaan...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Jag

Jag

Je hebt wel gelijk dat de threads hier vaak moeilijk te volgen zijn voor mensen die hier nit zo vaak komen. En misschien is zo'n boom structuur wel een oplossing. Voor mij hoeft zoiets niet, maar als anderen daar profeit van hebben, dat vind ik het wel best (in de zin van een goed idee).

Jag

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
ja... omdat er zoveel discussie punten zijn.... ?

en jag, waarom ben je niet online op icq? :)

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en jag, waarom ben je niet online op icq?[/quote]Omdat ik geen ICQ meer heb, maar ik zal het ff veranderen, ik zal nu ff ICQ installeren.

Jag

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
* Morgoth kan zich geen leven zonder icq voorstellen :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Lange draden zijn koel. En erg handig als je ooit nog het doolhof van de Minotaurus in moet.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1