Toon posts:

Netwerkprobleem, win2k-linux-router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus het volgende netwerk opgezet:

Win2k----->Linux bak---->Router---->Kabel modem Casema--->Internet

De Linux bak draai Slackware 8.0 en de Router is een Netgear RP114 draaiend op een zyxel chip met DHCP server uitgeschakeld (ik wijs zelf de ip's aan)

de router regelt het internet, vroeger zat me win2k bak vast aan me router met een statisch ip (192.168.1.1) en alles werkte perfect, maar nu heb ik een linux bak ertussen gezet maar ik kan vanaf de linux bak me router (192.168.1.254) niet pingen en vanaf me linux bak niet me win2k bak pingen, andersom kan ik ook niet vanaf me win2k bak me linux bak pingen. er zit nog een andere pc aan de router vast en die werkt wel gewoon goed maar die heeft hier verder niks mee te maken.

nou wil ik dat ik via die linux bak op me win2k computer kan interneten en dat ik eventueel een firewall kan draaien op me linux bak (ook al heeft me router er een) en een http server, en dat het dus allemaal goed doorloopt.

ik ben geen genie met linux maar heb der wel een beetjuh verstand van.

If You Are Up To ........

(Ik wil die linux bak niet aan me router koppelen maar tussen me win2k bak en me router zetten dus kom niet met dat idee :) )

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 23:14
geen idee, maar ik denk dat je in non windows operating systems moet zijn!
Lijkt meer op een configuratie dan op een netwerprobleem!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat je hier verder mee komt in NOS:
[forum=19] >> [forum=23]

Verder: post eens wat meer informatie over je linuxserver, heb je er bijv. IPchains/tables op draaien of iets anders met de werking van een firewall, en zo ja: hoe geconfigged?

Verwijderd

Weinig zo van te zeggen, anders dan dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Heb je je netwerkkaarten al aangestuurd in Slackware? Met netconfig kun je er eentje configureren, nr 2 zal handmatig moeten.
Wat is de output van de volgende commando's:
route -n
ifconfig
lsmod

Verwijderd

Topicstarter
never mind :) heb alles al werkend gekregen kon eerst niks pingen maar later wel
toen kon ik niet het internet op via me win2k bak maar nadat ik ipmasquerading heb aangezet kon dat wel en dat was ik dus vergeten bedankt voor de replies :)