Smeltpunt van staal = +- 1200 celcius. Bij 600 celcius wil je er al niet meer naaststaan. (structuurveranderingen)
Jongens jullie weten niet meer dan dat er benzine ingaat aan de ene kant en er rook uitkomt aan de andere kant.
Blijf maar gewoon f1 kijken en je afvragen hoe het allemaal werkt.
jij ook ja, want je denkt toch niet dat het hier om huis-tuin en keuken staal gaat he. Staal is er in vele soorten, het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze staal in de cilinders hebben verwerkt, het algemene machinestaal wordt gebruikt voor zwaarbelaste machinedelen, tandwielen en krukassen.
Een aantal supergelegeerde metalen kunnen bij hoge temperaturen en bij hoge belastingen worden gebruikt.
ik ken echter geen staalsoorten die tot 1200 graden mechanisch belastbaar zijn, hoogste smelttemp ligt rond de 1500 graden celsius.
Precipitatieharding vindt pas plaats rond de 700 graden, dus 600 graden moet wel lukken hoor.
De mechaniek in de motor wordt natuurlijk niet op 1200 graden belast, misschien in de ontstekingpunten, dus een plaatselijke temperatuur van 1200 graden, maar geen nokkenas die loopt te stomen hoor. Doorgaans wordt een belastings temp. hoger dan 600 graden beschouwd als een zeer hoge temp en deze is alleen bereikbaar voor de superlegeringen:
FeNi.., FeCo..
Verder zijn hoogsmeltende metalen te gebruiken, zoals Ta, Cb, Mo en W (smeltp. op 2200 graden celsius), Cb is toe te passen tot 1370 graden. Ik kan me voorstellen dat het echt heet wordt bij de ontbranding, maar dat is vooral de binnen in de kamer en niet tegen de wand, het gaat om een explosie dus de temp is slechts plaatselijk hoog, temp. verhoging door wrijving is in verhouding met die 1200 te verwaarlozen...als het echt zo heet wordt tenminste...ff opzoeken (tik tik tik tik)...."Om de temperatuur aan de uitgang van de verbrandingskamer op een gewenste
on- twerptemperatuur van 1100 K te brengen worden twee oplossingen met elkaar...", dus toch.