De topictitel zegt het eigenlijk al. Ik ben in de gelegenheid om of mijn 256 mb SD-RAM aan iemand te verkopen en dan voor 20 euro extra 256 mb DDR te kopen of om er nog 128 mb SD-RAM bij te zetten. Kosten zijn ongeveer gelijk. Ik heb een ECS K7S5A icm een Athlon XP 1800+. Wat is de beste optie volgens jullie?
Past op je mobo wel DDR? Want als dat niet kan is de keuze snel gemaakt
The devil is in the details.
Ik zou voor het ddr gaan. Het verschil is echt veel groter als er 128mb bij zetten met een lagere snelheid. Oftewel het extra geheugen weegt niet op tegen de snelheid van het ddr geheugen. Succes ermee.
Hier voeg ik me bijOp zondag 26 mei 2002 15:03 schreef M v Akkeren het volgende:
Ik zou voor het ddr gaan. Het verschil is echt veel groter als er 128mb bij zetten met een lagere snelheid. Oftewel het extra geheugen weegt niet op tegen de snelheid van het ddr geheugen. Succes ermee.
Ik heb hetzelfde mobo en overweeg dezelfde upgrade, moet ik alleen nog ff m'n SDR slijten
wat wil je ermee??
da is de vraag...
da is de vraag...
Internetten, gamen (GTA3, Tony Hawk 3 enz) en tekstverwerken.
Let wel op dat je ECS mobo jouw keuze DDR pakt. Sommige DDR sticks werken niet (vooral no-name DDR) met dit mobo.
Als de kosten gelijk zijn neem dan DDR, het scheelt zo'n 5%-10% performance overall.
Als de kosten gelijk zijn neem dan DDR, het scheelt zo'n 5%-10% performance overall.
Hangt er een beetje vanaf wat je gaat doen met je PC: als 256MB genoeg is, is de keus snel gemaakt: ga de DDR optie. Als je eigenlijk wat te weinig RAM hebt met je 256MB (ik gok van niet), prik er dan 128MB bij ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Bedankt voor de tips. Ik draai nu mooi met 256 mb pc2100.
Pagina: 1