Notebook advies

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:06
Dit zal inmiddels wel het zoveel duizendste topic zijn over welke notebook, maargoed ik zit al weken te kijken op de forums maar nog nooit is mijn vraag beantwoord, daarom begin deze topic nu maar.

Ik ben op zoek naar een notebook. Ik heb niet veel eisen, enkelt dat er minimaal 14,1" TFT, DVD inzit. Ik wil geen celeron!
Owja en merken als gericom, mynote, topline, acer, asus enzo vallen al bij voorbaat af
Het liefst dus een A-Merk zoals Compaq, Dell (en Sony?)
Ik twijfel nu tussen 3 types:
- Sony FX605
- Compaq Evon600c VCT
- Compaq Presario 2800EA-XP

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft stevighoud van de behuizing, levensduur, kwaliteit van deze klapcomputertjes.
Ik sta ook open voor andere suggestes (altijd ;)) maar het budget ligt tot maximaal 3000 euro (het liefst rond de 2500)
Ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven, tnx

>> Democracy is so overrated >>

Verwijderd

ga eens kijken op dell.nl en de toshiba site. Imo zijn dat de 2 beste notebook makers. Bij dell kan je zelf bepalen wat je erin gooit. Dus dat komt altijd goed ;).

• RoelerMF
jawel
alleen de sony en de compaq komen mij tegemoet via inkoopwegen :9
Toshiba heb ik wel gekeken, ervaring mee, maar vind behuizing 'zwak' en 'goedkoop' aanvoelen
Dell had inderdaad mijn supernote, alleen de 8100 is weg :(
en de 8200 is net ff iets te duur vind ik zo (zoals ik het dan hebben wil ;))

Verwijderd

ik weet het, hij staat niet in je lijst maar heb je de promedion 5600 al eens gezien.
2011,= euro
p4-1,6 ghz
256md ddr pc2100 ram
20 gb harddisk
64 mb ati videokaart
dvd
15" scherm !!!!!
3 jaar onsite garantie (meerprijs) er bij en er kan je nix gebeuren!!
lekker ding, heb hem net binnen >:) (ja op zondag, das pas service :) )
of die aldi laptop,
32 mb video
14"tft
p4-2,0 ghz
rest weet ik zo niet, maar kost iets van 1900,= euro geloof ik.
100 euro erbij en je hebt 15" en 64 mb video en 256 ram !!!
maar goed, dit is dus eigenlijk niet uit je rijtje, slechts een goede tip!!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 14:13 schreef RoelerMF het volgende:
jawel
alleen de sony en de compaq komen mij tegemoet via inkoopwegen :9
Toshiba heb ik wel gekeken, ervaring mee, maar vind behuizing 'zwak' en 'goedkoop' aanvoelen
Dell had inderdaad mijn supernote, alleen de 8100 is weg :(
en de 8200 is net ff iets te duur vind ik zo (zoals ik het dan hebben wil ;))
hmm, ik heb zelf een Toshiba (220 CS ;)) en daar is imo niets zwaks aan.
Maar als de sony en compaq je via inkoopwegen tegemoet komen zou ik idd eentje daarvan nemen ;).

• RoelerMF
heb ook net ff een Dell8200 zitten bekijken
had daarbij via recommed systems degene gekozen van 2700 incl. alleen beeldschermresolutie groter gemaakt waardoor ik ook weer in mn budget kom ;)

Maar ik wil eigenlijk weten de ervaringen zijn van mensen met de Sony/Compaq'jes die ik in het eerste bericht had gegeven.
Mn stagebaas zegt dat de Sony zwakjes is. terwijl hij de evo weer toppie vind (ik eerlijk gezegd ook :D)

iemand die de ervaring wilt delen? ;)

• RoelerMF
SCHOPJE!

is nou helemaal niemand van de duizenden tweakertjes die mij een degelijk advies kan geven over eerdergenoemde

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben dus zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor een notebook.

Wat is zijn nu de beste A-merken, ik weet dat de meningen hierover erg verdeeld zijn maar....zeg nu zelf is toshiba nu echt beter dan een sony? of andersom?

Waar moet je echt op letten?

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Sinds anderhalf jaar heb ik via mijn werk een HP omnibook 6000. Ideaal, ben er erg tevreden over.
Specs:
PIII 600
128 Mb PC100
5 Gb Hdd
CD-R/RW 4x4x24x is extra, standaard CD/DVD lezer
15" TFT
4 Mb ATI mobile
Li-ion batt. 3 hrs fully operational
Win 2K (maakt het wel wat traag, maar je kan niet alles hebben)

De huidige HPs zijn natuurlijk sneller/mooier/beter etc. Ik wilde alleen maar zeggen dat mijn volgende klaptop weer een HP wordt.

Waar je op moet letten =:

Batterij type/levensduur (Li-Ion = goed, nl niet schadelijk tussentijds opladen)
grootte HDD (gezien deze vaak niet te groot zijn in klaptops)
dual speed ja of nee (op batt. power houdt de batt het langer uit door lagere processor speed)
Heb je een goeie videokaart nodig -> kies dan GeForce4 bijv.
geheugen uitbreidbaar? zo ja wat kost het?
Garantie?
Tot welke hoek is het beeld nog zichtbaar
Prestatie TFT in lagere resoluties (800x600, 640x480)
Kwaliteit geluid als je dat belangrijk vindt
USB poorten/FIREWIRE wellicht
Ir poort (voor bv mobiele telefoon/PDA/Ir printer)
Tegenwoordig standaard, maar toch op letten: Modem en Netwerkpoort (geen losse PCM CIA kaart als je Modem of LAN nodig hebt)
Muis? Heb je een Clit of een Touchpad, wat vind je prettig?

Succes!

Verwijderd

De vraag die jullie je eerst moeten gaan stellen is:
Waarom is een dell, toshiba of HP nu een A-merk notebook!

De oplossing is simpel. De naam is bekend... De kwaliteit is bewezen en de prijs is hoog... DAN ZAL HET WEL GOED ZIJN |:( Maar als je zelf nadenkt hoeft dat niet direct de beste keus te zijn als je de prijs ook in overweging neemt.

Het verschil zit hem tussen de oren. Neem nu een Gericom webgine per4mance Pentium 4. Deze kost iets van 2000,--
Wat betaal je voor een Toshiba :r ??? HE??? $$$$$ precies.
Gericom is een duits merk dat, omdat het waarschijnlijk duits is, degelijke kwaliteit levert. De behuizing voelt bijvoorbeeld zeer robuust aan (vertel me niet dat dat niet belangrijk is bij een notebook!).

Leg ik deze naast een Toshiba dan is er, naar mijn mening, weinig verschil te merken behalve dan dat je trots bent op de naam die zich op dat klapding bevindt "TOSHIBA". Het klinkt wat minder als je zegt dat je een GERICOM hebt. Maar als iedereen zich nu eens achter de oren krapt en nuchter gaat nadenken. Zonder door de propaganda van de zogenaamde A-merken beinvloed te zijn zal Gericom een flinke opmars kunnen maken. :)

• RoelerMF
even korte reacties op 2 bovenstaande berichten,

een HP notebook zijn ook leuke dingen, geen ervaringen verder mee, alleen zoals ik eerder tikte
De Compaq en de Sony kan ik krijgen tegen inkoopprijs + BTW en dan is het niet van de vrachtwagen gevallen maar goudeerlijke handel :Y)

Waarom ik toch voor een A merk gaan, tis inderdaad zoals je aangaf, goede kwaliteit, goede service, jammer van die hoge prijzen. Een merk als gericom of topline hebben mij toch een streepje minder als de 'gevestigde' namen zoals toshiba, compaq, dell, hp. Ehm waarom :?
Geen idee, zal inderdaad tussen me oren zitten 8-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, Sony heb ik zelf en ik moet zeggen dat de service behoorlijk bagger is (duurde me twee maanden om een hitte probleem op te lossen).
notebook zelf is ok. (afgezien van het hitte probleem).

Dell is ook goed, mijn moeder heeft er een en die ziet er goed uit (helpdesk doet ook iets meer moeite).

2 klasgenoten van mij hebben een Compaq. Zien er geweldig uit, komt goed geluid uit en hebben behoorlijk goed beeld.

Verwijderd

bij de aldi morgenochtend

p4 2 gig
en een hoop meer

1899 euro

Verwijderd

Even over de Pressario's.
Zijn die nou net zo stevig als de Evo's? :?
Aangezien mijn toekomstige klapcomp voor school (veel sjouw en verplaats werk) en thuisgebruik (op me gemakkie op me bed een potje mijnevegen ;)) is zit ik dus te twijfelen.

De evo ziet er strak en zeer robuust uit (aangezien deze volgens mij voor zakelijk gebruik is gemaakt) maar de pressario 28XX heeft de betere looks/specs.
Maar ik weet dus niet of de pressario ook wel tegen het betere rugzakken-sjouw-werk kan!!

Enig advies???

• RoelerMF
misschien weer een schop omhoog
maar iemand die nu al ervaring heeft met de n800c?
heb hier even een URL voor de mensen:
http://www.compaq.nl/products/notebooks/evo/specs_n800c.html

Ik vind de VCX+ erg :9~
Hoop ook dat me stagebaas me lief vind >:)
dus als er iemand met ervaringen is, deel ze met uw medemens :Y)

/edit DOM! |:( tis de n800c die ik bedoel :Y)

Verwijderd

w'rom een link naar de n800c als je het over de n600c hebt?? :?
alhoewel die n800c een stuk bieker is.. ;)

Verwijderd

Ik ken beide notebooks goed en ik kan wel zeggen dat het errug goed spul is. Heb pas met het topmodel van de N800c (60GB harddisk, P4 1.8, 64MB video mem, 512MB DDR intern geheugen en een 15" UXGA scherm voor 1600*1200 resolutie)gespeeld. Dat ding is echt bruut. Heb hiervoor ook al met een N600c en een N400c waar ik zelf ook zeer tevreden over ben. Magnesium covers dat voel je wel, zit tenminste stevigheid in!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
die N800c hoeveel kost die eigenlijk ik moet er ook nog een hebben voor school komend jaar? mag er een tot 5000 gulden van mijn ouders maar ik kan natuurlijk zelf ook bijleggen...

• Dapie007
ik zou trouwens die N600 nemen want die heeft super garantie 33 jaar haal- en brengservice zie

http://selectpaq.compaq.nl/Producten.asp?CategoryID=38

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:51 schreef Dapie007 het volgende:
die N800c hoeveel kost die eigenlijk ik moet er ook nog een hebben voor school komend jaar? mag er een tot 5000 gulden van mijn ouders maar ik kan natuurlijk zelf ook bijleggen...
De N800c instap begint bij 3000 euro ongeveer... Je hebt ook nog de N800v, die zal daar nog wel onder liggen aangezien het een Value notebook is.
Op donderdag 30 mei 2002 22:54 schreef Dapie007 het volgende:
ik zou trouwens die N600 nemen want die heeft super garantie 33 jaar haal- en brengservice zie

http://selectpaq.compaq.nl/Producten.asp?CategoryID=38
LOL >:) was dat maar zo, is echt maar 3 jaar..

• Dapie007
er staat toch echt 33 ghe ghe ghe :) >:)

Verwijderd

hmm,dat word voor mij dus een N800c.... (weet alleen nog niet welk model... ben namelijk collega van RoelerMF dus heb dezelfde aanbieding gekregen)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
470035-269 Evo N800v model P4/1,6-GHz; 20GB VCT (256 MB; XPP; 14,1-inch TFT)
470035-778 Evo N800v model P4/1,6-GHz; 30GB WCX+ (256 MB; XPP; 15,0-inch TFT)

470035-434 Evo N800c Model P4/1,6 GHz; 20GB; 32MB VRAM; DCT (256 MB; W2000;15-inch TFT)
470035-435 Evo N800c Model P4/1,6 GHz; 20GB; 32MB VRAM; DCT (256 MB; XPP;15-inch TFT)
470035-018 Evo N800c Model P4/1,7 GHz; 30GB; 32MB VRAM; VCX+ (256 MB; W2000;15-inch TFT)
470035-238 Evo N800c Model P4/1,7 GHz; 30GB; 32MB VRAM; VCX+ (256 MB; XPP;15-inch TFT)
470036-415 Evo N800c Model P4/1,8 GHz; 60GB; 64MB VRAM; WCU (512 MB; W2000;15-inch TFT)
470035-436 Evo N800c Model P4/1,8 GHz; 60GB; 64MB VRAM; WCU (512 MB; XPP;15-inch TFT)

Keuze genoeg, oh en er wordt geen dual install meer geleverd op die systemen, mag niet meer van MS. Let ook op dat deze notebooks niet meer in het EM platform vallen. Dit betekent dat deze gebruik maken van een nieuwe docking manier, die op alle toekomstige HPCompaq Evo notebooks van toepassing zal zijn.

• RoelerMF
Oke dan! kewl om te zien dat iemand met ervaring met de EVO eindelijk eens reageerd. mijn dank is groot daarvoor!

Ik heb inmiddels wel een keus gemaakt denk ik
Of het word de Evo n600c VCT of de evo n800c VCX+
Zoals ik nu kijk scheelt het voor mij slechts 300 euro
AArgh ik haat het om financieel afhankelijk te zijn :7

Ik wilt u alle danke voor uw (overgeweldigende) reacties en vele vele adviezen (waren er die dan? ehm, nouja tnx rrainman & Co ;))

Verwijderd

leuk zo'n super mooie notebook, maar wat zou jullie advies zijn als het budget maar € 1500,- incl. btw is?
Ik draai zware powerpoint presentaties met video fragmenten enzo. een firewire aansluiting zou mooi zijn ivm digitale camcorder en ik wil er fatsoenlijk dvd's mee kunnen afspelen. volgens mij vallen de a merken dan gewoon af vanwege de prijs. maar ik sta open voor alle adviezen.

ik wil hier dus geen merken oorlog mee ontketenen maar gewoon een lijstje krijgen met merken en modellen die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen. tot nog toe heb ik er maar een kunnen vinden die voldoet, ben benieuwd of er toch nog alternatieven zijn.

alvast bedankt

Herrald

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

sorry maar ik heb je vorige topic niet voor niets gesloten, kijk op de site's van bijv dell, compaq, sony enz Er zijn er genoeg te vinden die aan jouw eisen voldoen, voor powerpoint heb je echt niet veel power nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.