[DV] Terugzetten data levert schokkerig beeld op.

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het terugzetten van mijn bewerkte video-data gaat niet goed, als ik de film vervolgens afspeel is het allemaal erg schokkerig.

Config:

Windows 2000, AMD 750 met 384 Mb geheugen, Aparte 20 Gig videoschijf (5400 tpm), JVC GR-DVL 167 met DV in/out, Dynalink 3 poorts firewire (IEEE 1394)

Overhalen naar de pc gaat goed en definitieve film maken ook, alleen het terugzetten naar de camcorder dus niet.

Hopelijk weet iemand hier wat het is, ben nl. een leek op het gebied van videobewerking.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

dus het wegschrijven gaat wel goed, geen dropped frames, maar het lezen niet???? Dus je kunt wel netjes de DV stroom opslaan, maar niet weer terugschrijven zonder dropped frames?

• seq_uence
Daar lijkt het inderdaad wel op.......
Alleen zijn het waarschijnlijk geen dropped frames maar meer een soort verschuivingen in het beeld en soms zie ik frames uit een eerder stukje weer half terug in de nieuwe frames...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Met wat voor prog bewerk je je video ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• seq_uence
Ik bewerk met Ulead VideoStudio 4.0 SE, dit was bij de firewirekaart geleverd.

Maar de video die ik gemaakt heb ziet er op de pc goed uit, pas na overzetten op de camcorder is het mis.

• seq_uence
Iemand nog suggesties ?

• seq_uence
Nog 1x up dan.

Verwijderd

Ik weet bitterweinig over filmbewerking. Maar misschien is dit een idee...Zijn er geen driver-updates voor je Firewire-kaart? Of recentere drivers voor je camera? Misschien ligt het daar wel ergens aan?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
vraag me ten eerste af of je specs wel hoog genoeg zijn, vooral die harde schijf kan die datarate wellicht niet aan. dat dropped frames op het afspelen op je pc niet optreden, zegt nog niets over de doorvoer via je firewire kaart. je zou eigenlijk eens op een snellere pc moeten proberen met dezelfde firewire kaart en dezelfde camera (daar kan het probleem natuurlijk ook zitten, bandsnelheid of dv-ingang niet in orde).
je kunt ook proberen de dv movie op een lagere bitrate weg te schrijven (renderen), ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt? hetgeen je op je scherm ziet tijdens afspelen is meestal alleen maar een preview, die ook nog eens gebufferd afgespeeld kan worden waardoor je minder snel schokkerig beeld krijgt, let daar dus niet teveel op, het probleem lijkt eerder te zitten in je hd of de camera. Ook kan het zijn dat je pci-firewire kaart niet genoeg prioriteit krijgt doordat je systeem op andere dingen teveel wordt belast (pci videokaart, geluid etc.).

• seq_uence
Bedankt voor de reply's

Feit: Het overhalen van de DV naar de hdd gaat goed, waarom dan andersom niet ? Dat zou dan toch ook geen problemen moeten opleveren ?

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar als je je film terug zet naar je camera dan bekijk je die daarna op je tv of op je camera zelf niet? Heb je al geprobeerd om nadien je haperend filmpje eens terug over te dragen naar je pc? Daaruit zal je volgens mij kunnen afleiden of het nu een fout in de overdracht is of het filmpje gewoon te zwaar gecodeerd is voor je camera...(t'is maar een suggestie, heb totaal geen ervaring hiermee maar ik probeer toch maar mee te denken, met twee weet je meer dan alleen hé)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Kun je nog kiezen voor 411 of 420 ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• seq_uence
Op maandag 27 mei 2002 16:44 schreef Damoke het volgende:
Misschien een rare vraag, maar als je je film terug zet naar je camera dan bekijk je die daarna op je tv of op je camera zelf niet? Heb je al geprobeerd om nadien je haperend filmpje eens terug over te dragen naar je pc? Daaruit zal je volgens mij kunnen afleiden of het nu een fout in de overdracht is of het filmpje gewoon te zwaar gecodeerd is voor je camera...(t'is maar een suggestie, heb totaal geen ervaring hiermee maar ik probeer toch maar mee te denken, met twee weet je meer dan alleen hé)
Dat ga ik eens proberen, thnx ! :)

• seq_uence
Op maandag 27 mei 2002 17:18 schreef Baklap het volgende:
Kun je nog kiezen voor 411 of 420 ?
Zoals ik al zei, ik ben een leek op het gebied van videobewerking. Wat bedoel je precies ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 26 mei 2002 13:55 schreef seq_uence het volgende:
Het terugzetten van mijn bewerkte video-data gaat niet goed, als ik de film vervolgens afspeel is het allemaal erg schokkerig.

Config:

Windows 2000, AMD 750 met 384 Mb geheugen, Aparte 20 Gig videoschijf (5400 tpm), JVC GR-DVL 167 met DV in/out, Dynalink 3 poorts firewire (IEEE 1394)

Overhalen naar de pc gaat goed en definitieve film maken ook, alleen het terugzetten naar de camcorder dus niet.

Hopelijk weet iemand hier wat het is, ben nl. een leek op het gebied van videobewerking.
Dat komt omdat de firewirekaart een irq shared met een ander apparaat. Je moet de firewirekaart dus een apart irq toewijzen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1