Toon posts:

[caraudio] sub defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem:

-Subwoofer sluit ik aan op versterker
-Stop een CD-tje in de speler
-Speel het CD-tje af
-Beveiliging van de versterker springt in :(

Dit is op meerdere versterkers het geval. Ik heb de bekabeling al nagekeken maar er is geen sprake van kortsluiting. Het is een Alpine 6100 woefert op 4 ohm.

WAAROM GAAT IE NOU NIET GOED? :?

Verwijderd

nou ten eerste je topic titel

ten tweede dat je geen info geeft over de set e.d.

ten derde loop de aansluitingen eens na...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 13:52 schreef neographikal het volgende:
nou ten eerste je topic titel

ten tweede dat je geen info geeft over de set e.d.

ten derde loop de aansluitingen eens na...
Magnat 4 * 80W (Bruggen of 1 op 1), Of Pioneer 4 * 50W (idem), JBL 2 * 100W (Idem) :{

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:57 schreef Robbel het volgende:

[..]

Magnat 4 * 80W (Bruggen of 1 op 1), Of Pioneer 4 * 50W (idem), JBL 2 * 100W (Idem) :{
dat zijn de boxen, alles graag

amp en sub erbij...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 13:58 schreef neographikal het volgende:

[..]

dat zijn de boxen, alles graag

amp en sub erbij...
Dat zijn de versterkers. Types weet ik even niet. Specs van de sub zie boven.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
/titlefix

Wat gebeurt er met de versterker als je die sub er niet op hebt aangesloten? Wat gebeurt er als je er een andere sub op aansluit.
Als de versterker het in beide gevallen gewoon doet, is je sub waarschijnlijk stuk

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 14:15 schreef Lampje het volgende:
/titlefix

Wat gebeurt er met de versterker als je die sub er niet op hebt aangesloten? Wat gebeurt er als je er een andere sub op aansluit.
Als de versterker het in beide gevallen gewoon doet, is je sub waarschijnlijk stuk
Juist ja, ik denk dat de sub idd stuk is. Ik heb het allemaal al geprobeerd. Maar WAT is er dan stuk? Is daar wat aan te maken? :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 26 mei 2002 14:22 schreef Robbel het volgende:

[..]

Juist ja, ik denk dat de sub idd stuk is. Ik heb het allemaal al geprobeerd. Maar WAT is er dan stuk? Is daar wat aan te maken? :?
waarschijnlijk sluiting in de spreekspoel

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Je zou de sub kunnen laten reconen maar ik betwijfel of de waarde van die speaker de kosten van reconen waard is.

Dus gewoon een nieuwe speaker er en klaar.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 26 mei 2002 14:31 schreef Lampje het volgende:

[..]

waarschijnlijk sluiting in de spreekspoel
Dit kun je voelen, door de conus heen en weer te bewegen. Stroef gevoel is beschadigde spoel.

Zelfs met een beschadigde spoel ben ik nog nooit tegengekomen dat een versterker afslaag.

Sluit eens een andere speaker erop! En draai je gain laag! Controleer nogmaals de bedrading e.d.!

Doet een andere speaker het wel goed, probeer dan nogmaals de sub aan te sluiten. Slaat het zaakje weer af? --> terug naar de dealer!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 26 mei 2002 14:41 schreef Big-Foot het volgende:
Je zou de sub kunnen laten reconen maar ik betwijfel of de waarde van die speaker de kosten van reconen waard is.

Dus gewoon een nieuwe speaker er en klaar.
Al is de ophanging kapot:
A: dit zie je
B: de versterker zal agv hiervan niet afslaan...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Pagina: 1