De mogelijkheden zijn idd nagenoeg hetzelfde. Delphi kwam eerst op de markt, en voor Delphi had Borland de VCL ontworpen. Dat is dus een object-georiënteerde control-library (die eigenlijk goed in elkaar zit).
Later besloot Borland om ook een RAD omgeving te maken voor de vele C++ programmeurs. De IDE is hetzelfde als die van Delphi en er wordt ook gebruik gemaakt van dezelfde VCL. (Detail: de VCL is in Object Pascal geschreven en die wordt dus ook in C++ Builder gebruikt). Echt veel verschil is er dus niet, ik denk dat uw keuze gewoon zal afhangen van welke taal je het leukst vindt, of welke je het beste kunt.
Ik wil wel opmerken dat de Delphi compiler sneller is dan die van C++ Builder en dat de code completion ook in Delphi sneller gaat dan die van C++ Builder.
Het zijn wel alletwee gewoonweg supergoeie tools. Eigenlijk zijn we niet anders gewend van de mensen van Borland.
Skinkie:
C++ Builder is de Borland variant van Visual C++
Ik vind niet dat je 2 echt kunt vergelijken. Visual C++ is in geen enkel opzicht RAD, terwijl C++ Builder dat wel is. De leercurve voor de MFC die Visual C++ gebruikt is ook veel groter dan die van de VCL. De VCL is gewoon veel duidelijker en zit misschien ook wel beter in elkaar en is volledig object oriented, terwijl de MFC eigenlijk maar een flinterdunne wrapper is rond de Win API.