Toon posts:

Waarom is Europa altijd pas als laatst...

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
...aan de beurt als het gaat om het uitkomen van spellen?

Ik kan me voorstellen dat van Japan naar Amerika het wel even kan duren zoals dat bij FFX bijvoorbeeld is, omdat ze dan alle tekst en gesproken tekst moeten vertalen.

Vaak moet hierna Europa en Australie ook nog eens een jaar gaan wachten tot het spel in europa uitkomt. Ik zelf heb er geen bezwaar tegen als spellen in het engels zijn, dus voor mij hoeven ze van die amerikaanse versie alleen maar de regiocode te veranderen voor X-box Ps2 spellen. En voor de pc helemaal niks.

Toch loopt Europa dan telkens weer achter, terwijl wij ook veel gamen en graag het nieuwste van het nieuwste willen en kunnen spelen.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Omdat de afzetmarkten in Japan en Amerika een stuk groter zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Het spel komt zoiezo toch wel in europa uit, waarom zouden ze er dan een jaar mee wachten als het nu een populair spel is.

Verwijderd

In Japan en Amerika worden die dingen nou eenmaal gemaakt dus zullen ze daar ook eerder in de schappen liggen.
Games die in Europa gemaakt worden komen hier ook eerder uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een jaar verschil is toch wel super veel als je kijkt naar wat er allemaal de laatste tijd verbeterd wordt op game gebied. Westwood heeft trouwens toen Tiberian Sun uitkwam wel overal op de wereld de zelfde release date gezet. Waarom zouden andere makers dat niet kunnen ? , afgezien van de kleinere gamebedrijven die het spel vaak nog niet eens gaan vertalen .

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-01 23:40
ach ja je moet toch wat .....

Sega Saturn was in Europa ook doodgegaan terwijl het in Azie nog niet was doodgegaan ........

Dreamcast in Europa dood maar ik heb nog wel wat nieuwe Japanse spellen gezien ?
:p

Verwijderd

Topicstarter
Ok das ook wel weer waar, maar dan heb je het over van die kleine niet al te bekende japanse spellen waar in europa geen vraag naar is.
Ik heb het nu over de echte grote spellen die wereldwijd bekend zijn.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Noem dan eens een paar bekende spellen die in Europa pas na maanden te koop was. :?

🌞🍃

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
de FF reeks, alle Nintendo spellen en uberhaubt alle consoles en bijna al hun spellen.

Verwijderd

Sommige spellen moeten eerst vertaald worden naar het Duits, Frans en Spaans. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 13:45 schreef lun het volgende:
Sommige spellen moeten eerst vertaald worden naar het Duits, Frans en Spaans. :(
Maar als nederland toch liever engelse versies heeft, waarom moeten wij dan op die duitsers wachten met hun groen bloed enz..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:45
Op zondag 26 mei 2002 13:52 schreef Netrab het volgende:

[..]

Maar als nederland toch liever engelse versies heeft, waarom moeten wij dan op die duitsers wachten met hun groen bloed enz..
omdat alles in 1 keer transporteren goedkoper is dan eerst de nederlandse (=engelse) versie, daarna de franse en duitse :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

plus het spel moet aangepast worden voor PAL en SECAM(frankrijk) de manual moet vertaald worden naar tich talen en ook tekst binne het spel zoals eerder aangegeven.
Ik vind het eigenlijk een slechte zaak al dat vertalen, japans engels moet wel, maar een duitser die geen engels kan?

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:24 schreef Pizzaman het volgende:
Omdat de afzetmarkten in Japan en Amerika een stuk groter zijn :?
Kom omdat ze de spellen niet kunnen downloaden omdat ze pas net uit zijn. In europa hebben de meesten mensen al een keer een illegale versie van het spel gespeelt en dus geen zin om nog eens 50 euro aan uit te geven.
Iets anders alleen wat er ook mee te maken heeft waarom de afzetmarkt grote is daar en dus de spellen daar iedreen uit komen, is dat ze er meer geld hebben.
Wij europaeen kunnen veel iedreen naar de kroeg op daar ons geld uit te geven. In amerika mag dat pas als je 21 bent en ja je moet toch iets met je geld.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 16:29 schreef blijstar het volgende:

[..]

Kom omdat ze de spellen niet kunnen downloaden omdat ze pas net uit zijn. In europa hebben de meesten mensen al een keer een illegale versie van het spel gespeelt en dus geen zin om nog eens 50 euro aan uit te geven.
Iets anders alleen wat er ook mee te maken heeft waarom de afzetmarkt grote is daar en dus de spellen daar iedreen uit komen, is dat ze er meer geld hebben.
Wij europaeen kunnen veel iedreen naar de kroeg op daar ons geld uit te geven. In amerika mag dat pas als je 21 bent en ja je moet toch iets met je geld.
Je kan ook wat minder naar de kroeg gaan en meer spellen kopen natuurlijk. Dit is geen reden voor later uitgeven hier...de voornaamste redenen zijn al genoemd:

- vertalen van manual, doos en in-game text
- omzetten naar PAL en Secam

Spellen op PC en Gameboy hebben hier ook veel minder last van. het zijn met name de consoles waar dit probleem zich voordoet. Ik vind het niet zo'n probleem trouwens...dan wacht ik toch 3 maandjes langer :?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ok dan een vraag van mij, waarom betalen wij altijd meer voor een spel/console ??

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Omdat we een hogere BTW hebben en importheffingen hoger zijn :)

T.net gallery | V&A ads

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sponge

Serious Game Developer

Hangt er van af.. kaas uit Nederland zal altijd goedkoper zijn dan Kaas uit de VS... import (transport) kosten... de kosten zullen binnen Amerika veel lager liggen dan de trnasport kosten over de zee, ook hebben we nog het $->Euro->$ concept...

Verwijderd

Het is zelfs zo dat onze aardige Nederlandse staat altijd een hogere heffing legt op spelcomputers dan de landen om ons heen. Daardoor zijn vaak de consoles goedkoper in Duitsland. Sony heeft hier al eens bezwaar tegen aangetekend, die hadden graag de PS2 als 'multimedia' apparaat willen marketen, daar ligt een lagere heffing op...dat hebben ze toen verloren, en werd de PS2 toch als spelcomputer gezien. Ergo: duurder.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Op zondag 26 mei 2002 15:27 schreef jimius het volgende:
plus het spel moet aangepast worden voor PAL en SECAM(frankrijk) de manual moet vertaald worden naar tich talen en ook tekst binne het spel zoals eerder aangegeven.
Ik vind het eigenlijk een slechte zaak al dat vertalen, japans engels moet wel, maar een duitser die geen engels kan?
Kijk je weet toch hoe verschrikkelijk nationalistisch die Duitsers zijn. Kijk maar eens naar de Duitse tv, heb jij daar ooit een engels-talig programma gezien? Ik niet iig. Met Frankrijk precies hetzelfde, echt triest. en engels is toch de hoofdtaal van de wereld zou je kunne zeggen, wie kan het niet? Ze willen het gewoon niet kunnen dat is het en zijn te trots om engels te lullen. (net als de engelsen met hun pond btw)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 18:52 schreef Schuey het volgende:

[..]

Kijk je weet toch hoe verschrikkelijk nationalistisch die Duitsers zijn. Kijk maar eens naar de Duitse tv, heb jij daar ooit een engels-talig programma gezien? Ik niet iig. Met Frankrijk precies hetzelfde, echt triest. en engels is toch de hoofdtaal van de wereld zou je kunne zeggen, wie kan het niet? Ze willen het gewoon niet kunnen dat is het en zijn te trots om engels te lullen. (net als de engelsen met hun pond btw)
Nooit bij stilgestaan zeker dat 'Chauvenisme' een Frans woord is? :P

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:27 schreef jimius het volgende:
Met DVD's is het niet nodg dan omdat toch iedereen dezelfde release date heeft maar DVDregiocodering is ook kwestie van ee Pleurocent

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:26 schreef ItSnows het volgende:
In Japan en Amerika worden die dingen nou eenmaal gemaakt dus zullen ze daar ook eerder in de schappen liggen.
Zal idd wel de reden zijn...
ballistics kwam in europa geloof ik als eerste uit.
en de maker (grin) zit heel toevallig ook net weer in zweden :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Operation Flashpoint is goed voorbeeld voor Europes release die eerder is dan de US. :)

Verwijderd

Ik vind ook dat ze 't gewoon bij dezelfde release date moeten houden. Ik wacht nu al 3 maanden op Disciples 2 en onderhand zijn ze er al op uitgekeken in Amerika. Das toch stupid.

Verwijderd

Spellen moeten

A vertaald worden omdat de domme fransen en duitsers perse niet engels willen horen of lezen :(

B omdat wij hier het Pal beeld systeem hanteren en amerika+japan het NTSC wat betekend dat het beel;d omgezet moet worden , hebben ze hier geen zin in of haast mee dan krijg je breedbeeld spellen zoals FFX etc..

C omdat de afzetmarkt hier helaas lange niet zo groot is als azie en amerika en daarom ondergeschikt bevonden wordt
:(

En daarom zijn wij altijd de lul ook qua ondersteuning is het hier natuurlijk ruk (dreamcast en saturn anyone ? ) Ik ben dan ook zeer benieuwd of de modem adapter met phantasy star op de NGC hier ooit wel online te spelen is aangezien de benelux zuigt op dat gebied :r

Kortom de echte gamer verhuist naar japan als ie kan ;)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:57

PoweRoy

funky!

C omdat de afzetmarkt hier helaas lange niet zo groot is als azie en amerika en daarom ondergeschikt bevonden wordt
en waarom is da...........de prijzen zijn hier f*cking hoog :( :( :( :(

[This space is for rent]

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 14:49 schreef PoweRoy het volgende:

[..]

en waarom is da...........de prijzen zijn hier f*cking hoog :( :( :( :(
Waarschijnlijk omdat er hier lange niet zoveel games en consoles verkocht worden als in het buitenland (japan ff als voorbeeld daar is het normaal dat een gamer 3-4 titels per maand koopt ,ja is geen typefout. Terwijl in europa de gemiddelde gamer 1 keer in de 2-3 maand een nieuwe game koopt)
Vandaar dat de prijzen hier volgens mij hoger zijn en het aanbod altijd als laatste omdat we te weinig opbrengen :(

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 13:26 schreef ItSnows het volgende:
Nu lieg je. In Engeland (GB) zitten heel veel gamedevelopers. Als bekendste games noem ik Carmageddon en de Grand Theft Auto-series.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
omdat europa zuigt :(

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 15:07 schreef 007 het volgende:

[..]

Nu lieg je. In Engeland (GB) zitten heel veel gamedevelopers. Als bekendste games noem ik Carmageddon en de Grand Theft Auto-series.
"heel veel" is inmiddels ook weer overdreven na het verdwijnen van bedrijven als Domark, Psygnosis, Gremlin, Ocean, Grandslam etc. Er zitten wel veel developers in Europa, maar dat zijn maar een paar grote...de kleintjes werken dan weer in opdracht van de groten en dus is het merendeel gefocussed op Amerika en Japan. In feite is het heel simpel, het is lucratiever om 1 spel te ontwikkelen voor een land met 280 miljoen inwoners dan te beginnen met een spel voor Europa waar je drie of vier verschillende versies moet maken. Dat komt later wel, als het geld al binnenstroomt (hopelijk)_
Pagina: 1