Toon posts:

2CoolPC cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even melden:

A7V / D700@700 in A-Open HQ-08 Bigtower
normaal aantal insteekkaarten en alleen een DP5-5H53 op de CPU, een DCD-4002 om de IBM GXP75-307030 en natuurlijk de 300 voedingscooler

Temp: CPU=49 / MoBo=33

Geinstalleerd: 2CoolPC van NEDCOOL

Temp: CPU=38 / MoBo 278-)

2CoolPC unit is voorzien van een 92 cooler, die vervangbaar is. Ik ga nog even op zoek naar een stevige, maar stille jongen en plak die er dan in.

NEDCOOL rekent 69,- incl. voor deze jongen, plus 25,- rembours.:(
Voor deze prestaties dus (voor mij) best te doen.

Nu gaan we maar eens met de Dremel spelen;)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

Heb je een url met een plaatje van die dingen svp..heb namelijk ook cooling nodig

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ook wel geïnteresseerd ja...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Nou ff denken, denk eens mee, waar was het ook al weer...uuhhhhhh oja!

www.2c8-)8-)lpc.com bouwt die dingen
www.nedc8-)8-)l.com doet de import

Misschien ook andere in NL maar daar heb ik hem gevonden, 2 dagen levertijd!!, (toevallig was net de nieuwe voorraad binnen)

Verwijderd

Dat ziet er goed uit. Heel goed zelfs.

Heb 'm toevallig vanavond besteld, en nu lees ik dit..:)

Yes! Dat ding werkt dus echt goed *D

Verwijderd

http://www.loveno.be/ voor de belgen :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 22:24 schreef yam'ha het volgende:
Dat ziet er goed uit. Heel goed zelfs.

Heb 'm toevallig vanavond besteld, en nu lees ik dit..:)

Yes! Dat ding werkt dus echt goed *D[/quote]Dat vind ik nou fijn om te lezen.
Ik had eerst de plus versie willen hebben, maar NEDCOOL rade het af, vanwege de hoge kosten van de plus.
Er kan dus echt gewoon wwn andere cooler in worden geklikt, tis gewoon buigbaar plastic.

2CoolPC heeft vanaf gisteren de Turbo versie ook op de markt gebracht.
Deze heeft een 60 CFM 92x92x25 mm Double ball bearing fan!!! tegen over die, wat was het ook al weer, 38 CFM 92x92x25 mm Sleeve Fan?

Ik ben al opzoek naar zo'n mega-kouder
Als ie maar stil is!, De GroteToren staat nl in de woonkamer.:D

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
Is het niet handiger om die fan koelere lucht van buiten de kast te laten aanzuigen? Ik wil zelf zo'n systeempie gaan knutselen..........

Verwijderd

Topicstarter
Doet jij ff naar www.2coolpc.com smurfen!!!

Daar staat precies getekent wat het apparatus doet. En dat is..??? JUIST ja, koude lucht aanzuigen van buiten (voorkant pc) en dat in een 25% / 75% vehouding verdelen.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

En als je er nou een 80+ CFM fan van delta in gooit? bevriest de boel dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 09:26 schreef GeonetiX het volgende:
En als je er nou een 80+ CFM fan van delta in gooit? bevriest de boel dan? :)[/quote]Stuur me er eentje toe en je weet het!

ennuh, Make Yourself!

• A3-D
  • Laatst online: 04-09 21:59
Even een kleine correctie op de URL van Nedcool:

http://www.ned-cool.nl

De http://www.nedcool.com doet het ook maar is destijds even een probeersel geweest via NameZero.com

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ja, en als je problemen heb met de site van nedcool (omdat je bijvoorbeeld achter een vuurmuur op je werk zit zoals ik) dan kan je ook direct naar de inhoudspagina gaan:
indexn.html voor nederlands
indexe.html voor engels

zojuist een bestelling gedaan :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Zo zie je maar weer...

dus het is ned streepje cool?

hmmm toch ander keyboard kopen, eentje met koppelteken en waterkoeling

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 19:32
Allemaal super positieve reacties ( haast op het enge af :) )
Wat ik me alleen afvraag is of dat je dit resultaat ook niet kan bereiken met een paar goed geplaatste fans.
Ik bedoel het enige wat dit apparaatje dit is de lucht rond "pompen".
Verder vraag ik me af hoeveel herrie hij maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Die extra fans komen zelfs nog.2*8x8 bovenin om de overgebleven hete lucht er uit te zuigen...

Wat de herrie betreft, dat zou ik ook wel willen weten, ik hor hem namelijk niet eens!!!! dat ding is zo stil, draait op 2150 RPM
Het is echt positief maar ja, niet alles kan tegenzitten, toch?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 11:39
Afgelopen Vrijdag avond besteld, zaterdag betaald dus ik ben benieuwd naar dat ding.

Volgens mij staat het wel stoer.

* tspawn ik ga maar eens kijken voor z`on neon lampje :P

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

"2CoolPC heeft vanaf gisteren de Turbo versie ook op de markt gebracht.
Deze heeft een 60 CFM 92x92x25 mm Double ball bearing fan!!!"

Iemand enig idee wanneer dat ding bij NedCool te koop is???? Ik heb alleen nog maar de normale versie gezien met de 42 CFM fan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik voor de aanschaf gevraagd.
Vonden de plus al te duur, daarom ben ik nu op zoek naar zo'n Fan als die van de turbo.
Je kunt hem nl gemakkelijk verwisselen

• jaspov
cookie,

Daar had ik al gekeken. Het enige wat ze daar doen is dat ding IN de kast op de bodem zetten. hij zuigt dus lucht UIT de kast aan.

Tenzij je natuurlijk een gat maakt in je kast.....maar dat staat er niet.

correct me if I am wrong......

Verwijderd

ziet re heel strak uit, ik denk dat ik hem ook ga bestellen :-)
Heb er al wel 4 koelers inzitten:-)En 1 op de processor is 5.

Ray_NL

• jaspov
Jep,

Net het installatie filmpje bekeken. Je moet dat ding zoveel mogelijk naar achteren schuiven. De fan zit dan toch echt midden in de kast en niet dichtbij of tegen de voorkant.....

Zal best werken daar niet van, maar ik zou liever koele lucht van buiten aanzuigen. Nu is een gemiddelde kast verre van waterdicht dus zal hij ook wel wat aanzuigen maar het blijft een feit dat hij in het midden staat en dus in principe heel hard de lucht in de kast circuleert.

Verwijderd

Topicstarter
JasPov,

Je hebt wel gelijk, maar daar kun je zelf nog aan werken.

Je kunt kiezen voor een zoolerfan ervoor bij de inlaat van je kast ondervoor.

Wat ik ga doen is een krachtigere fan plaatsen in de 2CoolPC unit en die aansluiting geven op het huis waarin je normaal een cooler plaatst ondervoor.

Hun gedacht is natuurkundig gezien wel juist, warme lucht stijgt, waardoor de koude lucht lager blijft hangen, en dus zuigt deze geen warme lucht aan, misschien lauwe, maar dat is aan jezelf, meer ruimte en beteere luchtstroming in je kast zorgen voor een betere scheiding van warm en koud.

Maar wat vind je er nu eigenlijk van?

Verwijderd

kan je geen foto maken van je systeem hoe het eruit ziet, ik heb nl ook weel intresse gekregen hierin

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, W12gozer!,

Ik zal er eens over denken, heb toch toevallig een Mavica in de auto liggen van de klant.

(als hij er nog in licht!)

Maaruh, had jij niet iets anders om je druk om te maken, een zwart beeldscherm of zo??

• jaspov
Aardig idee. alleen wil ik echt lucht van buiten. Mijn fop 38 pompt 38cfm dus kan je stellen dat de lucht in de kast overal doorerlaak wordt geblazen. boeven en onder zijn dus even heet

Ik wil nu een tunnel bouwen van een 51/4 bay naar de fan toe zodat die direct lucht van buiten de kast aanzuigt.

daarna een fan die lucht uit de kast blaast alleen weet ik nog niet waar

dat 2coolpc ding zou mooi met een pijpie naar de voorkant kunnen om hetzelfde te doen!

Verwijderd

Topicstarter
DIt kan dus, hij past precies op het huisje voor een cooler die onderin de kast zit!!

De TU heeft vast wel een vierkante flexslang of zo, daar ga ik maar eens aankloppen

Heb ook eerst gekeken naar 5 1/4 aby systeem, maar dat zit meer in de weg , onderin dus meer mogelijkheden.

• A3-D
  • Laatst online: 04-09 21:59
We hebben naar aanleiding van jullie "opmerkingen" eens kontakt opgenomen met 2CoolPC en gevraagd wat de filosofie achter het ontbreken van de aansluiting met de kast is. Dit was hun reaktie:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>....a lot of people think that by attaching the 2Coolpc to the case it will cool a lot better. Actually it won't. The unit will cool a lot less. The problem is that there is so much back pressure to the unit by attaching them to the case that the air flow practically stops. Take an 80mm case fan and attach it to the front of the case. put your hand in front of the fan. You'll see that there is practically no air flow.

As far as the Turbos. These are the newest line of 2Coolpc's. We are presently testing the market with these new cooler and have a very limited number of them. There are no reviews out yet are so far I don't know how the review sites are going to view them. I sent a few out to Overclockers.com, overclocker.au, thetechzone.com. [/quote]Even afwachten dus wat er uit de reviews naar voren komt.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook al toen ik de montage bekeek voor ik hem bij jullie bestelde, maar soms ben je wat eigenwijs enzo, je kent dat wel.

Mijn plan is nog steeds een betere Coolerfan te vinden dan de standaard, ook al doet die het geruisloos en brengt de temp 9c naar benee.

Hebben jullie al nieuws over coolers die jullie willen gaan leveren?
ik word een beetje gek van iedere dag 2 maaldaags smurfe naar nedcool/nieuws.

Kun je die page niet up to date houden ook als er geen nieuws is, door bijv te melden :vandaag geen nieuws, dan zien mensen dat er dagelijks wordt bijgehouden?

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 11:21

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb eind vorig jaar al 1 zo'n ding bestelt in de VS... kreeg ik er 2 thuis (een gewone en een plus-versie :))
ze werken idd heel prettig enzo :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verschillen in prestatie dan op het zelfde systeem getest?

Laat ff weten!
Pagina: 1